بررسی P30 آخرین پرچمدار عکاسی هواوی


Huawei P30 دارای نمایشگری زیبا، پردازنده ای بسیار قدرتمند و طراحی جذابی می باشد، هرچند که این گوشی همچنان از ویژگی هایی مثل شارژ وایرلس پشتیبانی نمی کند. در ادامه با بررسی هواوی P30 همراه ما باشید. نوشته بررسی P30 آخرین پرچمدار عکاسی هواوی اولین بار در نت نوشت. پدیدار شد.

بررسی P30 آخرین پرچمدار عکاسی هواوی

Huawei P30 دارای نمایشگری زیبا، پردازنده ای بسیار قدرتمند و طراحی جذابی می باشد، هرچند که این گوشی همچنان از ویژگی هایی مثل شارژ وایرلس پشتیبانی نمی کند. در ادامه با بررسی هواوی P30 همراه ما باشید.

0

وقتی نام سری P هواوی به گوش می‌رسد، اولین نکته‌ای که در ذهن ما تداعی می‌شود، اسمارت فونی با دوربین فوق العاده قدرتمند می‌باشد. امسال هم مثل سال گذشته، هواوی از یک سیستم دوربین بسیار چشمگیر در پرچمدار جدید سری P خود استفاده کرده است. اگرچه این گوشی نسبت به هواوی P30 پرو دارای کمبودهایی می‌باشد، اما همچنان پرچمداری بسیار قدرتمند و رقیبی برای گلکسی S10 سامسونگ به شمار می‌آید. Huawei P30 دارای نمایشگری زیبا، پردازنده‌ای بسیار قدرتمند و طراحی جذابی می‌باشد، هرچند که این گوشی همچنان از ویژگی هایی مثل شارژ وایرلس پشتیبانی نمی‌کند. در ادامه‌ی این مطلب از نت نوشت با بررسی هواوی P30 همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: مشخصات هواوی P30

بررسی P30 : نقاط قوت و ضعف

نقاط قوت:
دوربین خارق العاده، طیف وسیعی از آپشن‌های رنگ پر طراوت، پردازنده‌ی بسیار قدرتمند

نقاط ضعف:
از Huawei P30 Pro پایین رتبه تر است، بدون پشتیبانی از شارژ وایرلس، نداشتن گواهینامه IP68

همان طور که می‌دانید، قسمت دوربین در پرچمداران سری P هواوی در درجه‌ی اول اهمیت قرار دارد. در ابتدای سال ۲۰۱۹، کمپانی چینی هواوی با معرفی اسمارت فون‌های P30 و P30 پرو ادعا می‌کند که تجربه‌ی عکاسی با دوربین تلفن همراه را وارد سطح جدیدی از کیفیت کرده است. در واقع دوربین این دو اسمارت فون چه از نظر رزولوشن و کیفیت و چه از نظر افکت‌ها و ویژگی‌های نرم افزاری در بالاترین سطح ممکن قرار دارند، هرچند که دوربین مدل پرو بسیار پیشرفته تر از دوربین مدل استاندارد می‌باشد. البته مدل دیگری از P30 با نام P30 لایت هم به همراه دو اسمارت فون فوق معرفی شده که طبق معمول؛ P30 لایت یک میان رده‌ی ارزان قیمت و مقرون به صرفه می‌باشد.

مشخصات هواوی P30 پرو مشخصات هواوی P30 لایت
بررسی P30 آخرین پرچمدار عکاسی هواوی

بررسی P30 هواوی

امسال هم اسمارت فون‌های سری P30 همان رویه‌ای را دنبال می‌کنند که در سال گذشته در سری P20 دیده بودیم. با این تفاوت که اکنون تمامی ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های به کار رفته در P30 پیشرفته تر از قبل شده است. در ادامه به بررسی P30 می‌پردازیم.

نمایشگر

بررسی P30 را با قسمت نمایشگر آن آغاز می‌کنیم. اگر اسمارت فون شما نمایشگر قدرتمندی نداشته باشد، آنگاه قوی بودن دوربین آن هم دیگر لطفی نخواهد داشت. خوشبختانه در این زمینه هواوی P30 می‌تواند کاربران را راضی کند، هرچند که نمایشگر آن به پای پرچمداران جدید سری S10 سامسونگ نمی‌رسد.

در بررسی P30 از نظر نمایشگر، با یک پنل ۶٫۱ اینچی OLED با نسبت تصویر ۱۹٫۵:۹ روبه رو هستیم. متاسفانه برخلاف گلکسی S10، خبری از رزولوشن QHD پلاس برای این پرچمدار چینی نیست و هواوی برای P30 به رزولوشن فول HD پلاس (۱۰۸۰*۲۳۴۰ پیکسل) اکتفا کرده است. البته در عمل نمایشگر این گوشی بسیار عالی کار می‌کند و رنگ‌ها را با طراوت بسیار بالایی نمایش می‌دهد، مخصوصا رنگ‌های ملایم تر که با طراوت بیشتری به نمایش در می‌آیند. همانند دیگر پنل‌های اولد موجود در بازار، نمایشگر P30 هم دارای کنتراست تصویر خارق العاده‌ای می‌باشد و رنگ مشکی را به صورت کاملا تاریک نمایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بررسی نوا ۴e : میان رده‌ای از هواوی برای جانشینی Nova 4!

بررسی P30 آخرین پرچمدار عکاسی هواوی

پنل ۶٫۱ اینچی OLED

اما مهم ترین ویژگی که در بررسی P30 از نظر نمایشگر متوجه آن شدیم، وجود حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ای در زیر نمایشگر این گوشی می‌باشد. طبق ادعای هواوی، این حسگر پرسرعت تر از تمامی حسگرهای اثر انگشت درون صفحه‌ای موجود در بازار است و در عرض کمتر از ۰٫۵ ثانیه می‌تواند اثر انگشت شما را شناسایی کند.

طراحی

بررسی P30 را با نقد طراحی این اسمارت فون ادامه می‌دهیم. قاب پشتی این دستگاه از جنس شیشه‌ی گوریلا بوده که در قسمت لبه‌ها به طرز هنرمندانه‌ای به سمت فریم دستگاه خم می‌شود. اگرچه فریم فلزی P30 در سمت چپ و راست به طور منحنی و گرد ساخته شده است، ولی لبه‌های بالا و پایینی آن به طرز جالبی تخت طراحی شده اند. همین موضوع باعث می‌شود تا ۴ گوشه‌ی دستگاه به طرز جالبی دارای زاویه‌ای نه چندان تند باشند. سیستم دوربین سه گانه در پشت گوشی کمی از سطح قاب آن بیرون زده است، ولی این برآمدگی چیزی نیست که بتواند باعث نگرانی شما شود.

بیشتر بخوانید: بررسی میت ایکس : رقابت شانه به شانه‌ی هواوی با سامسونگ!

بررسی P30 آخرین پرچمدار عکاسی هواوی

لبه‌ی پایینی P30 به صورت کاملا تخت طراحی شده است

دکمه‌های تنظیم صدا و پاور بر روی لبه‌ی سمت راست گوشی و پورت USB-C بر روی لبه‌ی پایینی دستگاه جای گرفته اند. خوشبختانه برخلاف Huawei P20، در P30 یک جک ۳٫۵ میلی متری هدفون هم در کنار پورت USB دیده می‌شود. Huawei P30 تنها ۱۶۵ گرم وزن دارد و ابعاد آن ۱۴۹٫۱*۷۱٫۴*۷٫۶ میلی متر می‌باشد، اما فریم فلزی و مستحکم دستگاه باعث می‌شود تا این گوشی سنگین وزن تر از چیزی که واقعا هست به نظر آید. متاسفانه برخلاف اکثر پرچمداران روز دنیا، خبری از گواهینامه‌های ضدآب IP67 و IP68 در P30 نیست، بلکه این گوشی فقط موفق به کسب گواهینامه IP53 شده است، یعنی هواوی P30 فقط در برابر ورود گرد و خاک و قطرات آب نفوذ ناپذیر است، اما نمی‌توان آن را درون ظرف آب یا حمام قرار داد.

بررسی P30 آخرین پرچمدار عکاسی هواوی

فریم فلزی مستحکم

بررسی P30 را با رنگ بندی آن پی می‌گیریم. این گوشی در ۵ رنگ مختلف عرضه می‌شود که هر ۵ رنگ آن واقعا زیبا و چشم نواز می‌باشند: رنگ‌های Breathing Crystal و Aurora که ترکیبی از آبی، بنفش و سفید با طراحی گرادیانت می‌باشند؛ مدل Amber Sunrise که از الگوی متحرک رنگ‌های سرخ و سفید و نارنجی تشکیل شده است؛ و دو رنگ مشکی و سفید که شاید به زیبایی سه رنگ قبلی نباشند.

بیشتر بخوانید: بررسی نوا ۳ : میان رده‌ای فوق العاده قدرتمند از هواوی

بررسی P30 آخرین پرچمدار عکاسی هواوی

Huawei P30 در رنگ‌های مختلف

دوربین

به بررسی P30 از نظر بزرگترین نقطه قوت و شاخص ترین قسمت آن می‌رسیم، یعنی دوربین. در واقع می‌توان گفت که تمامی اسمارت فون‌های سری P هواوی در درجه‌ی اول مورد توجه افرادی قرار می‌گیرند که عاشق دنیای فوتوگرافی هستند. حال باید ببینیم که هواوی P30 چه دستاوردی برای طرفداران خود دارد.

اول از همه، هواوی یک تغییر اساسی در نحوه‌ی عملکرد دوربین اصلی خود به وجود آورده است. برخلاف اکثر دوربین‌های دنیا که رنگ‌های RGB (قرمز، سبز، آبی) را برمی دارند، دوربین اصلی P30 رنگ‌های RYYB را می‌بیند. ۲ حرف Y موجود در RYYB به رنگ زرد اشاره دارند و R و B هم به قرمز و آبی اشاره می‌کنند. طبق این مدل، دوربین اصلی هواوی P30 می‌تواند نورهای سبز و پرتوهای اضافی قرمز را هم ببیند. بنابراین طبق ادعای هواوی، دوربین اصلی P30 می‌تواند اطلاعات رنگ و روشنایی بیشتری را جمع آوری کند.

دوربین اصلی این گوشی، یک لنز ۴۰ مگاپیکسلی با بازشدگی دیافراگم f/1.8 است که با یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض با بازشدگی دیافراگم f/2.2 و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی تله فوتوی ‘optical periscope’ با بازشدگی دیافراگم f/2.4 و زوم اپتیکال ۳X همراه شده است. این سه دوربین قدرتمند، سیستم دوربین سه گانه‌ی هواوی P30 را تشکیل می‌دهند. این در حالی است که سیستم دوربین هواوی P30 PRO حتی قوی تر از این هم می‌باشد.

در بررسی P30 از نظر عملکرد دوربین، همان طور که قبلا این کمپانی چینی ادعا کرده بود، دوربین P30 در نمایش رنگ‌ها بسیار فوق العاده عمل می‌کند و رنگ اشیای مختلف در عکس‌ها را بسیار باطراوت ثبت می‌کند. مثلا همان طور که در تصویر زیر می‌بینید، رنگ نارنجی این اتود نسبت به محیط سفید رنگ پیرامون کاملا برجسته و باطراوت به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: بررسی Nova 4 هواوی ؛ هر آنچه که باید بدانید

بررسی P30 آخرین پرچمدار عکاسی هواوی

عکس‌های سرزنده و شاداب

از آنجایی که اطلاعات رنگ و روشنایی بیشتری از طریق RYYB نسبت به RGB جذب می‌شود، هواوی P30 قادر است تا عکس‌های شگفت انگیزی را در محیط‌های کم نور ثبت کند. دوربین سلفی P30 هم به لطف فلش تمام صفحه‌ی این گوشی در محیط‌های کم نور بسیار خوب عمل می‌کند. البته در بررسی‌های بیشتری که در آینده انجام خواهیم داد، در مورد دوربین‌های هواوی P30 کاملتر اظهار نظر خواهیم کرد. در بررسی اولیه هواوی P30 کاملا مشخص بود که دوربین فوق عریض این گوشی هم بسیار باکیفیت بوده و قابل رقابت با دوربین فوق عریض اسمارت فون‌های سری S10 می‌باشد.

بررسی P30 آخرین پرچمدار عکاسی هواوی

تصویر ثبت شده با هواوی P30

بررسی P30 را با لنز ‘optical periscope’ آن ادامه می‌دهیم. این دوربین برای ثبت تصاویر باکیفیت از اشیای بسیار دور طراحی شده است. دوربین تله فوتوی P30 دارای قابلیت زوم اپتیکال ۳X می‌باشد، اما تصاویر با زوم ۳۰X هم توسط آن با کیفیت بسیار خوبی ثبت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی S10 : سامسونگ دریچه‌ای رو به آینده‌ی باز می‌کند

بررسی P30 آخرین پرچمدار عکاسی هواوی

دوربین فوق عریض

بررسی P30 آخرین پرچمدار عکاسی هواوی

زوم ۳۰X

بررسی P30 آخرین پرچمدار عکاسی هواوی

زوم ۱۵X

بررسی P30 آخرین پرچمدار عکاسی هواوی

زوم ۱۰X

بررسی P30 آخرین پرچمدار عکاسی هواوی

زوم ۵X

بررسی P30 آخرین پرچمدار عکاسی هواوی

زوم استاندارد ۱X

در بررسی P30 از نظر دوربین سلفی، یک لنز ۳۲ مگاپیکسلی در بالای نمایشگر این گوشی جای گرفته است که رزولوشن آن بسیار بیشتر از چیزی است که یک کاربر معمولی برای ثبت تصاویر شخصی به آن نیاز دارد. خوشبختانه مثل دیگر اسمارت فون‌های هواوی، گوشی P30 هم دارای اپ دوربین بسیار جالب و پرکاربردی می‌باشد که دارای حالت‌ها و ویژگی‌های بسیار زیادی است. مثلا در دوربین سلفی، حالت beauty آن خیلی عالی کار می‌کند و با حذف چین و چروک‌های صورت شما و حتی لاغرتر کردن آن، تصاویری زیبا را برای به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی خلق می‌کند.

با اینکه هر سه دوربین پشت و تک دوربین جلوی Huawei P30 عملکرد بی نظیر و درجه یکی در نوع خود دارند، اما دوربین این گوشی دارای ضعف هایی هم می‌باشد. مثلا برخلاف اکثر پرچمداران روز دنیا که قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت ۴K در سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارند، هواوی P30 ویدیوهای ۴K را در سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط می‌کند و برای رسیدن به فریم‌های بالاتر باید کیفیت ویدیو را پایین آورید. دوربین سلفی این گوشی هم ویدیوهای ۱۰۸۰P را در سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط می‌کند که قابل رقابت با رقبا نیست.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب دوربین هواوی P30، حالت quickdraw آن می‌باشد که به شما اجازه می‌دهد تا در هنگام خاموش بودن نمایشگر گوشی، با دو بار فشردن دکمه صدای پایین به سرعت از منظره‌ی پیش روی خود عکس بگیرید. البته این ویژگی در بسیاری از اسمارت فون‌های حال حاضر دنیا وجود دارد، اما هواوی P30 در حالت quickdraw عکس‌های باکیفیت بالاتری را در مدت زمان کمتری ثبت می‌کند.

بیشتر بخوانید: بررسی گلکسی S10+ : وقتی سامسونگ توانایی‌های خود را به رخ رقبا می‌کشد!

باتری

به بررسی P30 از نظر باتری می‌رسیم. در سال گذشته، هواوی P20 دارای باتری ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعتی بود که عملکرد خوبی هم داشت. حال در سال ۲۰۱۹، هواوی پرچمدار خود را با یک باتری ۳۵۶۰ میلی آمپر ساعتی روانه‌ی بازار کرده است که نسبت به سال گذشته پیشرفت نسبتا خوبی به حساب می‌آید. همچنین مثل گذشته، رابط کاربری مخصوص هواوی به نام EMUI به خوبی برای مصرف بهینه‌ی باتری اپتیمایز شده است.

بر خلاف P30 Pro، هواوی P30 از تکنولوژی شارژ وایرلس پشتیبانی نمی‌کند، اما این گوشی دارای ویژگی سوپرشارژ می‌باشد. یعنی با شارژر ۲۲٫۵ واتی موجود در جعبه‌ی دستگاه، شما می‌توانید شارژ باتری هواوی P30 خود را در مدت زمانی کمتر از یک ساعت از صفر به ۷۰ درصد برسانید.

سخت افزار و دیگر ویژگی ها

هواوی P30 با نسخه‌ی اندروید ۹ به همراه رابط کاربری EMUI 9.1 ران می‌شود که نسبت به نسخه‌های قبلی زیباتر شده و رنگ بندی جدیدی به خود گرفته است. EMUI 9.1 دارای یک ویژگی با نام ‘Simple mode’ است که با انتخاب آن، تمامی آیکون‌های ضروری به صورت بسیار بزرگتر بر روی صفحه‌ی هوم گوشی جای می‌گیرند. این ویژگی برای افراد مسن و یا کاربرانی که لانچرهای پیچیده‌ی اندروید را دوست ندارند مفید می‌باشد.

در قلب این گوشی جدیدترین چیپست HiSilicon با نام Kirin 980 که با فرایند ۷ نانومتری تولید شده است می‌تپد. این چیپست که آن را قبلا در Huawei Mate 20 Pro دیده بودیم، عملکرد بسیار قدرتمندی داشته و برای دیدن هرگونه ویدیو و انجام هرگونه گیمی مناسب می‌باشد. البته طبق نتایجی که از بنچمارک‌های مختلف استخراج شده است، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ کمی قدرتمندتر از Kirin 980 می‌باشد.

بررسی P30 را با قسمت حافظه‌ی دستگاه ادامه می‌دهیم. این گوشی دارای ۴ مدل مختلف از نظر حافظه می‌باشد:

مدل دارای ۶ گیگ RAM و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی مدل دارای ۸ گیگ RAM و ۶۴ گیگ حافظه داخلی مدل دارای ۸ گیگ RAM و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی مدل دارای ۸ گیگ RAM و ۲۵۶ گیگ حافظه داخلی

همچنین هواوی P30 از کارت حافظه‌ی نانو (Nano Memory) تا ظرفیت ۲۵۶ گیگ به جای سیمکارت دوم پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به بلوتوث نسخه ۵، وای فای نسل پنجم و پشتیبانی از صدای Dolby Atmos اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: مقایسه گلکسی اس ۱۰ با اس ۱۰ پلاس؛ رقابت سامسونگ با خودش!

جمع بندی

به پایان مطلب بررسی P30 می‌رسیم. مدل پایه‌ی این اسمارت فون (۶/۱۲۸ گیگ) هم اکنون با قیمتی در حدود ۶۸۰ یورو در اروپا به فروش می‌رسد. هواوی P30 اسمارت فونی بسیار قدرتمند و درجه یک است که از نظر طراحی و زیبایی هم می‌تواند با بزرگترین پرچمداران دنیا رقابت کند. با این حال این گوشی دارای چندین نقطه ضعف کوچک و بزرگ است که آن را در رقابت با گلکسی S10 سامسونگ در رتبه‌ی دوم قرار می‌دهد. اگرچه P30 نسبت به S10 بسیار ارزان تر می‌باشد.

در مجموع اگر به دنبال اسمارت فونی هستید که مخصوص عکاسی باشد، هواوی P30 قطعا انتخاب بسیار خوبی خواهد بود. اما اگر به دنبال یک پرچمدار درجه یک هستید که به جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا در تمامی زمینه‌ها مجهز باشد، باید به سراغ Huawei P30 Pro بروید! این گوشی تقریبا از همه نظر (حتی دوربین) قدرتمندتر از هواوی P30 بوده و رقیبی واقعا جدی برای گلکسی اس ۱۰ پلاس سامسونگ می‌باشد.

برای درج دیدگاه کلیک کنید

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه

اگر جوابی برای دیدگاه من داده شد مرا از طریق ایمیل با خبر کن

نام *

ایمیل *

وب‌سایت

Current ye@r *

Leave this field empty

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...