بسته شدن بخشی از محور فارسان به کوهرنگ/ وارد نشدن خسارتی به سدهای چهارمحال و بختیاری


بسته شدن بخشی از محور فارسان به کوهرنگ/ وارد نشدن خسارتی به سدهای چهارمحال و بختیاری

فرماندار فارسان از بسته شدن بخشی از محور فارسان به کوهرنگ به دلیل رانش کوه خبر داد.

مرداس طاهری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر کیلومتر چهار شهر فارسان که از سمت کوه نشست کرده بود شن‌ریزی شد و آن قسمتی که دچار رانش شده بود بسته شد.

وی خاطرنشان کرد: برای بازسازی و استانداردسازی قسمتی از جاده که دچار رانش شده بود تقریبا ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار لازم است گرچه این محور قرار است چهار خطه شود.

احتمال رانش زمین در شهرستان اردل

فرماندار اردل با اشاره به بارش شدید باران در این شهرستان، گفت: اگر بارش باران در این شهرستان ادامه یابد احتمال رانش زمین بسیار خطرناک وجود دارد که این امر خسارات فراوانی را به بار خواهد آورد.

محمود کیانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: به دلیل بارش شدید باران و پر شدن زمین‌ها از آب، هر لحظه احتمال ریزش و رانش زمین وجود دارد و قطعا این شهرستان دچار خسارت شدید خواهد شد.

وی با اشاره به خسارت به تعدادی از شیلات‌های شهر کاج، افزود: تعدادی از شیلات‌ها بر اثر رانش زمین، پرتاب سنگ و ورود آب‌های گل‌آلود به داخل شیلات، موجب خسارت‌های فراوان شده است که کارشناسان جهاد کشاورزی در حال برآورد خسارت هستند.

کیانی با اشاره به اینکه در ۱۷۰ نقطه در مسیل جاده‌های شهرستان نشست زمین وجود داشته است، تصریح کرد: در مرحله نخست ۲۵ خانوار که در معرض رانش زمین و محدوده خطر در شهر کاج بودند به مکان‌های امن منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: اگر بارش باران در این شهرستان ادامه یابد احتمال رانش زمین بسیار خطرناک وجود دارد که این امر خسارات فراوانی را به بار خواهد آورد.

خسارت موج نخست بارش‌ها به شهرستان بروجن بیش از 32 میلیارد تومان برآورد شد

فرماندار بروجن گفت: خسارت وارد شده به بخش‌‎های کشاورزی و زیربنایی، حوزه عمران روستایی و شهری و ... در موج نخست بارش‌ها، حدود 32 میلیارد و 500 میلیون است.

مسعود ملکی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: قبل از آغاز موج نخست بارش‌ها ستاد بحران شهرستان بروجن و تمامی دستگاه‌های اجرایی آمادگی 100 درصدی داشته و تمهیدات لازم اتخاذ شده است.

وی افزود: تجهیزات و امکانات به روز رسانی و نیاز سنجی شده و ادوات مورد نیاز مانند کمرشکن فراهم شد.

ملکی با اشاره به آسیب بالغ بر 20 پل در شهرها و روستاهای شهرستان بروجن در بارندگی نخست، گفت: این پل‌ها مرمت شد.

وی لای‌روبی بستر برخی رودخانه‌ها، انجام خاکریز در شهر نقنه و هدایت آب برای تعذیه مصنوعی اراضی کشاورزی در فرادنبه حوزه بخش مرکزی و منطقه سفید دشت را اقدامات انجام شده در بارش‌های اخیر به منظور جلوگیری از بروز حادثه برشمرد.

ملکی خسارت وارد شده به بخش‌‎های کشاورزی و زیربنایی، حوزه عمران روستایی و شهری و ... را در موج نخست بارش‌ها، حدود 32 میلیارد و 500 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: میزان بارندگی در شهرستان بروجن در سال زراعی جاری بالغ بر 300 میلیمتر است که نسبت به مدت مشابه در دراز مدت حدود 45 درصد و نسبت به سال گذشته حدود 470 درصد افزایش داشته است.

فرماندار بروجن تصریح کرد: میانگین بارش‌ها در شهرستان بروجن از شب گذشته به صورت میانگین حدود هشت میلیمتر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با آغاز بارش‌ها از شب گذشته مشکل خاصی در شهرستان نبوده است.


مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: سیلاب‌های اخیر خسارتی به سدهای چهارمحال و بختیاری وارد نکرده است.

احمدرضا سدهی سامانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اینکه پنج سد چغاخور، ناغان، سورک، چشمه زنه و باباحیدر تحت مدیریت شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری است، اظهار کرد: به هیچ‌یک از این سدها آسیب و خسارتی وارد نشده است.

وی با بیان اینکه در بارندگی‌های اخیر تنها سد چشمه زنه سرریز شده بود، افزود: با ادامه بارش‌ها امکان سرریز مجدد این سد وجود دارد. مابقی سدها ظرفیت مازاد دارند و امکان سرریز شدن پایین است.

وی تاکید کرد: با مدیریت و کنترل‌های صورت گرفته توسط اعضای کمیته مدیریت بحران و پدآفند غیرعامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری خوشبختانه هیچگونه آسیب جدی به تاسیسات در حال بهره برداری و در دست ساخت آب منطقه ای وارد نشده و هرگونه خبر از مبادی غیر رسمی صحت ندارد.

سدهی گفت: هرچند به تاسیسات آبی تحت مسولیت سایر دستگاه‌های استان خساراتی وارد شده که برآورد آن در حال انجام است.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هر آنچه که به سیل زدگان استان گلستان پرداخت می‌شود ، همان نوع خسارت نیز از سوی دولت به چهارمحال و بختیاری اختصاص خواهد یافت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری، اقبال عباسی 12 فروردین‌ماه پس از دیدار با معاون سازمان برنامه و بودجه کشور در شهرکرد، اظهار کرد: دولت مصمم است، پرداخت خسارت سیلاب در این استان ، همانند استان گلستان باشد.

استاندار اضافه کرد: هر نوع خسارتی که به سیل زدگان استان گلستان پرداخت می‌شود ، همان نوع خسارت نیز از سوی دولت به چهارمحال و بختیاری اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: میزان خسارت موج اول بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری بیش از 4 هزار میلیارد ریال است که بخش‌های زیربنایی، کشاورزی و خانه‌های مسکونی را دچار آسیب کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در این سیلاب بخش زیرساختی یک هزار و 770 میلیارد ریال و خانه‌های روستایی و شهری 710 میلیارد ریال و بخش کشاورزی یک هزار و 520میلیارد ریال آسیب دید.

عباسی ادامه داد :دولت در مصوبه اخیر خود 500میلیارد ریال اعتبار علی الحساب برای جبران خسارت های سیلاب موج اول بارش ها به چهارمحال و بختیاری اختصاص داده است.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور به نمایندگی از این سازمان و دولت روز دوشنبه از نزدیک در جریان روند مدیریت بحران و میزان خسارت های ناشی از سیلاب موج اول بارش‌ها قرار گرفت.

میزان بارش در کوهرنگ به ۱۰۷ میلی‌متر رسید

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: میزان بارش در کوهرنگ طی ۴۶ ساعت گذشته به ۱۰۷ میلی‌متر رسید.

مهرداد قطره در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا - منطقه چهارمحال و بختیاری - اظهار کرد: بارش‌ها در سراسر استان تا غروب امروز ادامه دارد که این بارش‌ها به شکل باران و با رعد و برق و وزش باد، همراه خواهد بود.

وی ادامه داد: با خروج این سامانه، انتظار داریم شاهد فعالیت سامانه بارشی دیگری از روز چهارشنبه در استان باشیم، ضمن اینکه هفته آینده نیز هفته پر بارشی خواهد بود و بر این اساس، برای روزهای یک‌شنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده، بارش‌ برف و باران در سراسر استان پیش‌بینی می‌شود.

قطره با اشاره به بارش‌های امروز، پیش‌بینی کرد: شدت این بارش‌ها در نیمه غربی استان از جمله در کوهرنگ، اردل، لردگان، فارسان و کیار متمرکز است و با توجه به بارش برف در برخی نقاط به ویژه گردنه‌های برف‌گیر، رانندگان با لغزندگی جاده‌ها، کاهش دید افقی، اختلال در تردد جاده‌ای و کوهستانی مواجه هستند.

وی با اشاره به بارش ۱۰۷ میلی‌متری طی ۴۶ ساعت گذشته برای کوهرنگ، خاطرنشان کرد: میزان بارش‌ طی ۲۴ ساعت گذشته برای فارسان ۳۶ میلی‌متر، مالخلیفه ۲۵ میلی‌متر، اردل و آورگان ۱۷ میلی‌متر، بن ۱۵ میلی‌متر، لردگان و بلداجی ۱۱ میلی‌متر، سامان ۹ و شهرکرد ۵ میلی‌متر به ثبت رسیده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به تخلیه 30 روستای در معرض خطر سیلاب در استان اظهار کرد: بعد از لرستان، چهارمحال و بختیاری بالاترین میزان بارش‌ها را در روزهای گذشته داشته و شهرستان کوهرنگ با 350 میلیمتر بارش طی 2 اخیر، رکوردار بالاترین بارش ها در کشور است.

به گزارش ایسنا، اقبال عباسی در گفت و گوی زنده تلویزیونی در شبکه خبر و شبکه استانی جهانبین اظهار کرد: گزارش‌های هواشناسی حاکی از شدت بارش‌ها برای بامداد دوشنبه است و این موضوع وقوع سیلاب، سرریز شدن سدهای خاکی، رانش زمین و ریزش کوه را در مناطق کوهستانی و شهرستان کوهرنگ زیاد کرده است.

وی ادامه داد: به مردم مناطق در معرض خطر سیل اطلاع رسانی‌های لازم انجام شده و توصیه می‌شود افراد از قرار گرفتن در کنار مسیل‌ها، رودخانه‌ها و رفتن به ارتفاعات استان خودداری کنند.

عباسی، پیشگیری از خسارت جانی را اولویت برنامه‌های ستاد مدیریت بحران استان عنوان کرد و گفت: با اقدامات پیشگیرانه و تهمیدات انجام شده در سیلاب هفته گذشته و در مواجهه با موج دوم بارش‌ها تاکنون هیچگونه خسارت جانی در استان نداشته‌ایم.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این در حالی است که سیلاب هفته گذشته 400 میلیارد تومان خسارت در استان برجای گذاشت که 177 میلیار تومان آن در حوزه زیربنایی، 152 میلیارد تومان آن خسارت به بخش کشاورزی و 71 میلیارد تومان آن خسارت به واحدهای مسکونی استان بوده است.

عباسی با اشاره به مصوبه دولت در خصوص جبران خسارت‌های ناشی از وقوع سیلاب در استان گفت: نگرانی در خصوص جبران خسارت‌ها وجود ندارد و دولت قول داده تا نظیر تمهیداتی که در خصوص جبران سیلاب استان گلستان در نظر گرفته به استان چهارمحال و بختیاری نیز اختصاص دهد.

وی خاطرنشان کرد: دولت در مرحله نخست 50 میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت‌های ضروری و اولویت‌دار استان و یک میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت به استان اختصاص داده است.

استاندار به تمهیدات انجام شده در مواجهه با وقوع سیلاب در استان اشاره کرد و گفت: جلوگیری از ورود عشایر کوچرو به استان، آماده باش مدیران و توزیع آنها در شهرستانهای استان، اطلاع رسانی گسترده از طریق خبرگزاری‌ها، فضای مجازی و صدا وسیما و همراهی و همدلی مردم و مسئولان سبب شد تا سیلاب اخیر خسارت جانی در استان نداشته باشد.

عباسی با اشاره به تخلیه 30 روستای در معرض خطر سیلاب در استان اظهار کرد: بعد از لرستان، چهارمحال و بختیاری بالاترین میزان بارش‌ها را در روزهای گذشته داشته و شهرستان کوهرنگ با 350 میلیمتر بارش طی 2 اخیر، رکوردار بالاترین بارش ها در کشور است.

رئیس جمهور وضعیت بارش‌های چهارمحال و بختیاری را پیگیری کرد

رئیس جمهوری در تماس تلفنی با استاندار چهارمحال و بختیاری وضعیت بارش های چهارمحال و بختیاری تا این لحظه را پیگیری کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه یکشنبه در تماس با اقبال عباسی در جریان روند آمادگی چهارمحال و بختیاری برای مقابله با سیلاب ها قرار گرفت و تمامی موارد مرتبط با بارش های اخیر استان را رصد کرد.

وی در این تماس تلفنی بابت تلاش های استاندار چهارمحال و بختیاری و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان به منظور پیش بینی شرایط و اندیشیدن تدابیر لازم در راستای جلوگیری از بروز خسارت های جانی ناشی از بارش های اخیر اظهار خوشحالی کرد.

روحانی از برنامه ریزی دولت برای جبران خسارت های مالی ناشی از بارندگی های اخیر خبر داد و گفت: جلوگیری از بروز خسارت های جانی تا پایان بارش ها مورد تاکید دولت است.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گزارش کاملی از آمادگی شورای هماهنگی بحران استان و شهرستان های 9 گانه به رئیس جمهوری تقدیم کرد.

اقبال عباسی همچنین میزان خسارت های وارد شده به بخش های مختلف چهارمحال و بختیاری در موج نخست بارش های سیل آسای اخیر را 4 هزار میلیارد ریال برشمرد.

وی تاکید کرد: برای ارتقای عملکرد ستادهای مدیریت بحران شهرستان های 9 گانه استان 21 مدیر ارشد شامل 19 مدیرکل و 2 معاونان استاندار در مناطق بحرانی مستقر شدند.

عباسی تصریح کرد: تمامی ماشین آلات بخش دولتی و خصوصی در زمان بحران در اختیار فرمانداران است و فرمانداران نیز با تمام توان تا پایان بارندگی در ستادهای مدیریت بحران شهرستان ها حضور دارند.

وی یادآور شد: برای مقابله با هرگونه حوادث احتمالی ناشی از بارش های پیش رو نسبت به شناسایی ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز بخش های دولتی و خصوصی در شهرستان های استان اقدام شده تا در صورت نیاز بکارگیری شود.

لزوم تخلیه خانه‌های حاشیه رودخانه‌های لردگان

فرماندار لردگان گفت: در حال حاضر بارش‌ها به گونه‌ای بوده که لازم است تمامی منازلی که در اطراف رودخانه‌ها قرار دارند سریع‌تر تخلیه شوند.

برهان حسین‌پور آقایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به بارش شدید باران در شهرستان لردگان، اظهار کرد: وضعیت شهرستان لردگان حاد است به گونه‌ای که احتمال ریزش سد خاکی گنج در بخش فلارد وجود دارد بنابراین باید تمامی منازلی که در حاشیه رودخانه‌ها قرار دارند خالی از سکنه شوند زیرا احتمال سیلاب وجود دارد.

وی با اشاره به وضعیت جاده‌های این شهرستان، افزود: در حال حاضر به دلیل بارش باران، جاده خاکی بخش رودشت مسدود شده است، همچنین دو محور ارتباطی در بخش منج دچار ریزش شده است.

حسین‌پور آقایی از شکسته شدن دو تیر چراغ برق نیز در روستای هرمو بخش خانمیرزا خبر داد و گفت: اداره برق این شهرستان در تلاش است تا برق آن روستا را وصل کند.

وی بیان کرد: خسارت‌هایی از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد به زیرساخت‌های کشاورزی و دیگر بخش‌ها وارد شده که تاکنون میزان آن برآورد نشده است.

گزارش نهایی خسارت‌های سیلاب به زودی در اختیار دولت قرار می‌گیرد

معاون امور اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه با اشاره به خسارت‌های موج اول بارش‌های فروردین در کشور، گفت: این سازمان بزودی گزارش نهایی خسارت‌های وارده به بخش‌های مختلف کشور را تدوین و در اختیار دولت قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، سیدحمید پورمحمدی گل‌سفیدی 12 فروردینماه در دیدار از مناطق سیل زده چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: استان‌های کشور گزارشی از خسارت‌های اولیه را ارسال کرده‌اند و سازمان برنامه و بودجه در حال دریافت گزارش‌های نهایی از استانها است.

وی تصریح کرد : پس از دریافت گزارش نهایی خسارت‌ها، دولت و این سازمان اعتبار لازم را برای جبران بخشی از خسارت زیرساخت ها، باغات و روستاها اختصاص می‌دهد.

پورمحمدی همچنین در خصوص اختصاص اعتبار به چهارمحال و بختیاری افزود: در پایان سال 97 به دلیل اهمیت موضوع، برای جاده شهرکرد - بروجن - لردگان 150میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: برای بهسازی روستاهای این استان 300 میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت تخصیص یافته است.

تخلیه 30 باب منزل مسکونی در شهرستان شهرکرد

فرماندار شهرکرد با اشاره به اینکه 30 باب منزل مسکونی در سطح شهرستان شهرکرد تخلیه شده است، گفت: از روز گذشته آمادگی لازم وجود داشته است و خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی نبوده است.

عبدالعلی ارژنگ در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با وجود آمادگی، موج نخست بارش‌ها با حداقل مشکلات پشت سر گذاشته شد. در موج دوم بارش‌ها نیز اعضای مدیریت بحران شهرستان شهرکرد تمام مواردی که می‌توانست موجب بروز حادثه شود را کنترل و ارزیابی کردند.

ارژنگ ادامه داد: با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و امور آب شهرستان دبی ورودی و خروجی سدهای خاکی شهرستان شهرکرد تنظیم شد و به دلیل اینکه عموما ذخیره آب پشت این سدها تکمیل شده بود، سرریز آن‌ها در کانال‌ها و جوی‌های در مسیر هدایت شد.

وی بیان کرد: جوی‌ها و رودخانه‌هایی که نیاز به لای روبی داشتند به ویژه در روستای سیررک و نورآباد از توابع شهر هفشجان با بیل مکانیکی لای‌روبی شد.

ارژنگ خاطرنشان کرد: دبی رودخانه همجوار روستای شمس‌آباد نیز بالا بوده که چند مورد از سکنه منازل مسکونی در این منطقه، جابه جا شدند.

وی تاکید کرد: در بخش لاران ساختمان‌های بافت فرسوده در برخی نقاط شهری و روستایی که مدیریت بحران براساس ارزیابی تصمیم بر تخلیه آن‌ها گرفته بودند، تخلیه شدند.

ارژنگ با اشاره به اینکه 30 باب منزل مسکونی در سطح شهرستان شهرکرد تخلیه شده است، تصریح کرد: از روز گذشته آمادگی لازم وجود داشته است و خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی نبوده است.

فرماندار شهرکرد با بیان اینکه پیش‌بینی ورزش باد شدید شده است، از مردم خواست اخبار را از رسانه‌های رسمی دنبال کنند.

تداوم رفع نقاط آبگرفتگی در خیابان دانشجو میرآباد شرقی شهرکرد

معاون حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری شهرکرد گفت: به دنبال جوشش چشمه‌های فصلی ناشی از بارندگی روزهای اخیر، عملیات خاکبرداری، ایمن سازی و رفع نقاط آبگرفتگی منازل مسکونی خیابان دانشجو واقع در محله میرآباد شرقی این شهر توسط اکیپ عمرانی شهرداری همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، عبدالصادق نجفی اظهار کرد: شهرداری شهرکرد با هماهنگی ستاد مدیریت بحران و فرمانداری نسبت به خاکبرداری و پیدا کردن منشاء آب‌هایی که وارد منازل شده بودند، اقدام کرد و آب‌های سطحی با حفر کانال و جوی به بیرون از محوطه هدایت شد.

وی افزود: این عملیات از روزهای گذشته به صورت شبانه روزی توسط ماشین‌آلات شهرداری در حال انجام است که در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا دو روز آینده عملیات خاکبرداری و ایمن سازی به پایان می‌رسد.

نجفی خاطر نشان ساخت: تاکنون 1500 متر مکعب عملیات خاکبرداری در این محل صورت گرفته است.

سوخت در مناطق سیل‌زده چهارمحال وبختیاری توزیع شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی چهارمحال و بختیاری از تامین و توزیع به موقع سوخت مناطق سیل‌زده این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، جعفر سالاری‌نسب اظهار کرد: با توجه به سیل زدگی چند روستای استان با اقدام به موقع مسئولان این شرکت، مردم روستاهای سیل زده مشکلی در تأمین سوخت خود ندارند و کارکنان انبار نفت شهرکرد و ناوگان نفت‌بری با فعالیتی بی‌وقفه فرآورده‌های نفتی را در سطح استان توزیع می‌کنند.

وی افزود: انواع فرآورده‌های نفتی مورد نیاز استان قبل از بارش های سنگین در انبار نفت شهرکرد ذخیره شده و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه بحران اندیشیده شده است و مشکلی سوخت‌رسانی در استان چهارمحال و بختیاری با توجه به سیلاب‌های اخیر وجود ندارد .

50 خانه روستایی و شهری شهرستان فارسان دچار آبگرفتگی شد

فرماندار فارسان گفت: در حال حاضر به دلیل بارش باران، حدودا 50 خانه روستایی و شهری شهرستان فارسان دچار آبگرفتگی شده است.

مرداس طاهری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا - منطقه چهارمحال و بختیاری - اظهار کرد: در بارش اخیر، 20 تا50 درصد خانه‌های روستایی به دلیل آبگرفتگی دچار خسارت‌هایی شد که ساکنان آن به مناطقی دیگر انتقال یافتند.

وی افزود: بارش اخیر خسارت‌هایی را به دلیل آبگرفتگی به مزارع کشاورزی، باغات، اطراف واحدهای شیلاتی و دامداری‌ها وارد کرده که تاکنون میزان خسارت‌ها برآورد نشده است، همچنین خوشبختانه این بارش‌ها، تلفات جانی به همراه نداشته است.

طاهری گفت: تمامی محورهای شهرستان فارسان باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد، خوشبختانه تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان در حال فعالیت هستند تا از بروز بحران و ایجاد خسارت، جلوگیری شود.

بارش اخیر، مشکلی در شهرستان کیار ایجاد نکرده است

فرماندار کیار گفت: در حال حاضر بارش شدید باران در شهرستان وجود دارد که این امر مشکلی در شهرستان کیار ایجاد نکرده است.

علی فتح نصیریان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با تقسیم کاری که در جلسه مدیریت بحران شهرستان صورت گرفت، تمامی نیروهای خدمات‌رسان در سطح شهرستان فعالیت دارند تا مشکلی برای مردم این شهرستان ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه هیچ محوری در این شهرستان مسدود نشده است، خاطرنشان کرد: تمامی محورهای شهرستان کیار باز است و تردد کاملا روان انجام می‌شود.

جاده روستای لبد شهرستان کوهرنگ تا اواخر وقت امروز بازگشایی می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به ریزش بهمن به طول 800 متر و ارتفاع 6 متر در شهرستان کوهرنگ طی چند روز اخیر، گفت: این بهمن موجب بسته شدن جاده روستای لبد شده بود که در صورت مساعد شدن شرایط آب و هوایی تا آخر وقت امروز بازگشایی خواهد شد.

ستار فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به بارش‌های شدید در نقاط مختلف استان، گفت: در حال حاضر راه‌های ارتباطی استان باز است ولی در جاده‌های کوهستانی به خصوص در شهرستان کوهرنگ و اردل فرونشست‌های موردی گزارش شده که لازم است رانندگانی که قصد عبور از این محورها را دارند، با احتیاط تردد کنند.

وی با اشاره به ریزش بهمن به طول 800 متر و ارتفاع 6 متر در شهرستان کوهرنگ طی چند روز اخیر، گفت: این بهمن موجب بسته شدن جاده روستای لبد شده بود که در صورت مساعد شدن شرایط آب و هوایی تا آخر وقت امروز بازگشایی خواهد شد.

فرهادی خاطرنشانم کرد: خوشبختانه تاکنون هیچگونه خسارت جانی به‌علت بارش‌ها از روز گذشته در هیچ یک از نقاط استان گزارش نشده است.

تمامی محورهای چهارمحال و بختیاری لغزنده است

سرپرست پلیس راه چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارندگی‌ها در سطح استان، گفت: هم اکنون کلیه محورهای چهارمحال و بختیاری لغزنده است.

سرهنگ غلامعلی نوربخش در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به احتمال ریزش بهمن، گردنه‌های چری و شاه‌منصوری نیز مسدود شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تردد در محور مواصلاتی شهرکرد – بروجن – لردگان و شهرکرد – سورشجان نیمه سنگین گزارش شده است.

نوربخش با اشاره به اینکه در ایام نوروز بیشترین عامل تصادفات جاده‌ای، سرعت غیر مجاز بوده است، خاطر نشان کرد: لازم است رانندگان فاصله طولی و سرعت مجاز را رعایت کنند.

برق 87 روستای شهرستان کوهرنگ قطع شد

فرماندار کوهرنگ گفت: برق 87 روستا در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ قطع شده است.

مرتضی زمانپور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به بارندگی شدید باران و برف، باد، طوفان و تگرگ در شهرستان کوهرنگ، اظهار کرد: در حال حاضر راه ارتباطی 53 روستا در این شهرستان قطع و راه ارتباطی 100 روستا با مشکل مواجه شده است.

وی افزود: برق 87 روستا در بخش بازفت شهرستان کوهرنگ قطع شده است.

زمانپور با اشاره به 16 روستای در معرض خطر سیلاب، تاکید کرد: تاکنون 3 روستا به طور کامل و مابقی به صورت بخشی جابه‌جا شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در بارندگی اخیر به 3000 خانوار خسارت 10 تا 90 درصد وارد شده است، ادامه داد: در این سیلاب به تاسیسات مخابرات، 250 کانال کشاورزی و 20 مزرعه پرورش ماهی خسارت وارد شد.

فرماندار کوهرنگ با اشاره به احتمال سقوط بهمن، تاکید کرد: در این راستا گردنه چری و شاه‌منصوری بسته شده‌اند.

ادامه دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی