5 راه حل برای آرام نگه داشتن گربه ها در ماشین


تعطیلات، معمولا با مسافرت رفتن خانواده ها همراه است. اگر گربه ای در خانه دارید، حتما مسافرت رفتن با او فکرتان را مشغول می کند زیرا گربه ها در ماشین و در طول سفر، دچار استرس می شوند. در این مطلب، 5 راه حلی را به شما ارائه می دهیم که کمک می کنند که گربه در ماشین، آرام بماتد. 1. باکس مسافرتی باید برای گربه آشنا باشد بجای آن که باکس گربه را در گوشه...

تعطیلات، معمولا با مسافرت رفتن خانواده ها همراه است. اگر گربه ای در خانه دارید، حتما مسافرت رفتن با او فکرتان را مشغول می کند زیرا گربه ها در ماشین و در طول سفر، دچار استرس می شوند. در این مطلب، ۵ راه حلی را به شما ارائه می دهیم که کمک می کنند که گربه در ماشین، آرام بماتد.

5 راه حل برای آرام نگه داشتن گربه ها در ماشین

۱. باکس مسافرتی باید برای گربه آشنا باشد
بجای آن که باکس گربه را در گوشه ای بگذارید و آن را از جلوی چشم او دور نگه دارید، بهتر است که آن را کنار اتاق و در معرض دید گربه بگذارید. معمولا گربه، در شرایط عادی داخل باکس نمی رود اما هر از چند گاهی آن را بو می کند. قبل از مسافرت، بالشی را که گربه همیشه در خانه از آن استفاده می کند و همچنین یکی از تی شرت هایی که نمی خواهید را داخل باکس بگذارید و زمین آن را بپوشانید. نرمی بالش و همچنین بوهای آشنا برای گربه، به او آرامش می دهد.
اگر فکر می کنید که راه سفرتان دشوار است، مثلا طوفان قرار است بیاید یا مسیری طولانی در پیش رو دارید، قبل از سفر کمی اسپری Feliway داخل باکس بزنید تا به گربه تان آرامش دهد.

۲. مقدار کمی از داروهای آرام بخش مخصوص گربه را به او بدهید
مواد دارویی گیاهی آرام بخش مخصوص پت، می تواند به خوبی از پس نگرانی ها و استرس های گربه بر بیاید. یکی از آن ها، داروهای Bach’s Rescue Remedy Pet می باشد.
چند ساعت قبل از مسافرت و یا شب قبل از حرکت (در صورتی که صبح زود به مسافرت می روید)، چند قطره از این دارو را درون آب گربه بریزید. با این کار، گربه آرامش بیشتری پیدا می کند.
این دارو، برای مواقعی که مهمان های زیادی به خانه تان آمده است و گربه دچار استرس شده است نیز به کار می آید.
۳.جلوی دید گربه باشید
زمانی که گربه درون باکس قرار دارد، تا جایی که امکان دارد جلوی دید او باشید. مطمئنا زمانی که گربه در باکسی قرار می گیرد که جای کوچکی دارد و بوهای مختلفی در اثر حرکت ماشین به مشام او می رسد، دچار استرس خواهد شد. اگر گربه بدون سرپرستی را از کودکی به سرپرستی گرفته باشید، مطمئنا زمانی که در باکس و در ماشین قرار می گیرد، تصور می کند که می خواهید او را رها کنید و تنها بگذارید.
قبل از این که سوار ماشین شوید، چند ساعتی را با گربه سرگرم باشید و با او بازی کنید. بگذارید تا متوجه شود که دوستش دارید. در زمان حرکت نیز باکس را به گونه ای قرار دهید که گربه بتواند شما را ببیند و خیالش راحت بشود. حتی اگر می توانید پشت ماشین کنار او بنشینید.

۴. با او صحبت کنید
زمانی که گربه شما در ماشین است، صحبت کردن با او و شناخت صدای صاحبش، می تواند به گربه کمک کند که متوجه شود مشکلی در کار نیست و همین باعث آرام شدن او بشود. حتما با صدای لطیف و مهربان صحبت کنید. گاهی به میومیوهای او جواب دهید. حتی می توانید با او دقیقا مثل یک کودک رفتار کنید و برایش قصه بگویید.
۵.او را لمس کنید
گربه ها بیشتر از هر چیزی، عاشق نوازش شدن و لمس شدن هستند. هر زمان که لازم است، دستتان را درون باکس او ببرید و بگذارید سرش را به انگشتانتان بمالد. این کار، به او احساس آرامش می دهد.

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان را هم دوست داشته باشید

5 راه حل برای آرام نگه داشتن گربه ها در ماشین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو