بغداد امروز ماتمکده امام موسی کاظم (ع) است


بغداد امروز ماتمکده امام موسی کاظم (ع) است

بغداد – ایرنا – میلیون ها عزادار از داخل و خارج عراق که در بین آنها هزاران زائر ایرانی نیز حضور دارند، امروز سه شنبه مصادف با 25 رجب (طبق تقویم قمری در عراق) سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) را برگزار کردند.

به گزارش ایرنا، عزاداران که در طول روزهای گذشته در زیر بارش شدید باران و سرما و باد شدید دهها کیلومتر راه را از شهرهای و دور نزدیک پای پیاده به سمت بغداد طی کرده بودند، امروز سه شنبه در منطقه کاظمین در شمال بغداد، شهادت باب الحوائج (ع) را برگزار کردند.
خیل عزاداران از میدان «محسن الکاظمی» در منطقه کاظمین – به صورت نمادین - جنازه مطهر امام موسی کاظم (ع) را در میان حزن و اندوه سوگواران با شعار «لبیک یا مظلوم» و «لبیک یا مسموم» تا داخل حرم امامین کاظمین (ع) تشییع کردند.
یکی از روحانیون عراقی نیز در حرم امامین کاظمین (ع) از اولین ساعات بامداد امروز مقتل و تاریخچه کامل شهادت امام موسی کاظم (ع) را برای عزاداران در صحن شریف قرائت کرد که حدود دو ساعت به طول انجامید.
همزمان با ورود تابوت نمادین امام موسی کاظم (ع) به صحن شریف که خیلی از تشییع کنندگان آن را همراه می کردند، قرائت مقتل امام هفتم شیعیان نیز به اتمام رسید و عزاداران داخل حرم کاظمین (ع) سنیه زنان و بر سر زنان به استقبال تشییع کنندگان رفتند.
مراسم عزاداری تا اذان ظهر ادامه دارد و بعد از اقامه نماز جماعت، مراسم سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) به اتمام رسیده و جمعیت عزادار به تدریج به شهر و دیار خود برمی گردند.
مراسم عزاداری امسال نیز با تدابیر امنیتی ویژه ای که برای این مراسم به اجرا در آمده است تاکنون در کمال آرامش برگزار شد.
انتظار می رود که مسوولان امنیتی و تولیت حرمین کاظمین (ع) تا ساعات آینده آمار جمعیت عزاداران شرکت کننده در این مراسم را اعلام کنند.
مراسم سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) بعد از عاشورا و اربعین حسینی بزرگترین مراسم دینی در عراق به شمار می رود که میانگین کمترین حضور در آن در طول 16 سال گذشته (پس از سقوط صدام) پنج میلیون نفر بوده است.
دولت عراق امروز به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) در عراق تعطیلی رسمی اعلام کرده است.
خاورم *2*353*380*

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرسش‌هایی درباره عملیات موشکی ایران؛ جنگ‌افزارها و رهگیری