به بهانه دویستمین بازی لیگ برتری اریکسن؛ مقایسه ستاره دانمارکی با بزرگان لیگ برتر


به بهانه دویستمین بازی لیگ برتری اریکسن؛ مقایسه ستاره دانمارکی با بزرگان لیگ برتر

اریکسن در آستانه انجام دویستمین بازی لیگ برتری خود است.

اریکسن در آستانه انجام دویستمین بازی لیگ برتری خود است.

به گزارش وبسایت نود و به نقل از یاهو، کریستین اریکسن در سال 2013 با انتقالی 12 میلیون پوندی از آژاکس به تاتنهام پیوست. اکنون و بعد از گذشت حدود 6 سال، به نظر می‌رسد که این معامله ای کاملا ایده آل برای تاتنهام بوده است.

ستاره فوتبال دانمارک روز چهارشنبه در مقابل کریستال پالاس دویستمین بازی لیگ برتری خود را برای تاتنهام انجام خواهد داد. آمار اریکسن در 199 بازی پیشین، 46 گل و 58 پاس گل بوده است.

تنها 5 بازیکن توانسته اند در 200 بازی نخست لیگ برتری‌شان پاس گل های بیشتری نسبت به اریکسن بدهند. او همچنین در بازی مقابل لیورپول با دادن یک پاس گل به لوکاس مورا دهمین پاس گل خود در فصل 19-2018 را ثبت کرد تا با رکورد دیوید بکام، دو رقمی شدن تعداد پاس گل های لیگ برتری در چهار فصل متوالی، برابری کرده باشد. اریکسن در فصل های 16-2015 و 17-2016، 15 پاس گل و در فصل 18-2017 نیز 11 پاس گل ثبت کرده بود.

اما علیرغم این آمار و رکورد کلی او، عدم تمایل اریکسن به تمدید قرارداد با تاتنهام و علاقه رئال مادرید به جذب او موجب شده تا طرفداران اسپرز حس چندان خوبی به اریکسن نداشته باشند. رئال مادرید با هدف قراردادن او در بازار نقل و انتقالات او را به عنوان یکی از برترین بازی‌ساز های دنیای فوتبال در نظر گرفته است، اما آمار او در قیاس با برترین های لیگ برتر چگونه است؟

پاس گل های بیشتر از هازارد اما...

ادن هازارد دیگر ستاره لیگ برتری است که رئال مادرید را خواهان خود می‌بیند اما اریکسن می‌تواند ادعا کند که در زمینه گل سازی موفق تر از ستاره بلژیکی عمل کرده است. هازارد در 238 بازی لیگ برتری 50 پاس گل داده و اریکسن در 199 بازی موفق به ارسال 58 پاس گل شده است. در زمینه موقعیت سازی نیز آمار اریکسن بهتر به نظر می‌رسد. اریکسن به طور میانگین در هر 31.4 دقیقه یک موقعیت گل ساخته و این آمار برای هازارد، یک موقعیت در هر 32.4 دقیقه است.

با این حال، ادن هازارد در مقابل دروازه حریفان تهدید جدی تری نسبت به اریکسن بوده است. هازارد 82 گل در لیگ برتر به ثمر رسانده در حالی که اریکسن 46 بار موفق به گلزنی شده است. خوان ماتا نیز که هرگز بازیکن گلزنی محسوب نمی‌شده با پیراهن چلسی و منچستریونایتد 4 گل بیشتر از اریکسن به ثمر رسانده است. البته این را هم باید در نظر داشت که ماتا 41 بازی بیشتر از اریکسن انجام داده است.

البته هازارد تنها بازیکنی نیست که در زمینه پاس گل ضعیف تر از اریکسن عمل کرده و بازیکنانی نظیر مسوت اوزیل (52)، خوان ماتا (50) و رحیم استرلینگ (42) همگی پایین تر از ستاره دانمارکی قرار می‌گیرند.

قابلیت بهبود در پاسکاری

نمی‌توان اریکسن را یک پاسور ضعیف لقب داد، اما دقت 81.6 درصدی او در ارسال پاس نشان می‌دهد که او می‌تواند در این زمینه خود را بهبود دهد. دقت پاس او فاصله نسبتا زیادی با خوان ماتا (87.8 درصد)، داوید سیلوا (87.3 درصد) و مسوت اوزیل (87.1 درصد) دارد. حتی هازارد نیز که زمان زیادی را در یک سوم دفاعی متراکم رقبا سپری می‌کند، 84.8 درصد از پاس هایش را سالم به مقصد می‌رساند.

اریکسن در هر 90 دقیقه به طور میانگین 57.3 پاس ارسال می‌کند که بهتر از ماتا (56.4) و هازارد (53.7) است اما این آمار نیز با آمار برترین های لیگ برتر فاصله زیادی دارد. سسک فابرگاس در 350 بازی لیگ برتری خود به طور میانگین در هر مسابقه 77.3 پاس داد، داوید سیلوا و اوزیل نیز به ترتیب 70.5 و 67.4 پاس در هر بازی را به نام خود ثبت کرده اند.

غیبت در جمع تکنیکی ها

به عنوان یک بازی‌ساز، اریکسن ترجیح می‌دهد با پاس های خود دفاع رقبا را بشکافد تا این که با دریبل زنی از سد مدافعان عبور کند. با این حال، بازیکن 27 ساله دانمارکی ذاتا تکنیکی است و توانایی عبور از رقبای مستقیم خود را دارد. آمار نیز نشان می‌دهد که 44.6 درصد از دریبل های اریکسن موفقیت آمیز بوده اند.

البته او در این زمینه نیز نسبت به برخی همتایان خود در جایگاه پایین تری قرار می‌گیرد. ادن هازارد (62.8 درصد)، داوید سیلوا (62.4 درصد)، کوین‌ دی‌بروینه (61.7)، سسک فابرگاس (58.9 درصد) و مسوت اوزیل (55.6 درصد) بازیکنانی هستند که در دریبل زنی توفیق بیشتری نسبت به کریستین اریکسن داشته اند.

7712

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما