ویتامین E برای اسپرم ضعیف و فولیکول ریز


ویتامین E برای اسپرم ضعیف و فولیکول ریز

دکتر گفت که اندازه فولیکول 8 هست که خیلی کمه! همسرم آزمایش اسپرم داد اسپرم هاش ضعیف شدن. دکتر فقط برای من و شوهرم ویتامین E نوشت.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: می خواستم برای بارداری دوم اقدام کنم که حدود 6 ماه بدون جلوگیری باردار نشدم. از بارداری اولم نه سال می گذره. آخرین سونوگرافی که انجام دادم دکتر گفت که اندازه فولیکول 8 هست که خیلی کمه! همسرم آزمایش اسپرم داد اسپرم هایش ضعیف شدن. دکتر فقط برای من و شوهرم ویتامین E نوشت. آیا بنظر شما استفاده از این قرص کافیه؟ بخاطر بالا رفتن سنم دلم می خواهد زودتر باردار شوم. 32 سالم هست

پاسخ دکتر سیما جامعی، متخصص مامایی:
شش ماه اقدام برای بارداری زمانی نیست که بتوان به شما عنوان اختلال در باروری اطلاق کرد. اما اگر برای بادراری عجله دارید ، می توانید اقدامات درمانی را شروع کنید.
در مرحله اول همسر شما باید تحت نظر ارولوژیست از نظر شکل، تعداد و تحرک اسپرم بررسی شود. شما نیز باید بدانید که برای اندازه گیری فولیکول یک سونوگرافی جوابگو نیست و به این منظور باید سونوگرافی های سریالی در روزهای وسط سیلک انجام بگیرد. اندازه فولیکول قبل از پاره شدن اهمیت دارد، بنابراین مهم است که چه روزی سونوگرافی انجام شده.
در صورتیکه پزشک با توجه به شرایط شما نیاز به تجویز دارو ندیده، به مصرف ویتامین E ادامه دهید. انواع آنتی اکسیدان در تقویت و کمک به باروری موثر هستنند. در انواع سبزیجات و میوه جات قرمز و نارنجی از این ماده یافت می شود که باید در برنامه غذایی خود بگنجانید. از میزان مصرف گوشت قرمز و لبنیات در برنامه غذای همسرتان هم باید کاسته شود.
در صورتیکه برای بادراری عجله دارید، شما می توانید به یک متخصص زنان و زایمان دیگر مراجعه کنید و همسرتان تحت نظر یک متخصص ارورلوژی قرار بگیرند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !