طبیعت زیبای شگیم مقصد اصلی طبیعت دوستان در نیکشهر


طبیعت زیبای شگیم مقصد اصلی طبیعت دوستان در نیکشهر

به گزارش ایرنا منطقه گردشگری شگیم در 28 کیلومتری مرکز شهر نیکشهر واقع شده است و راه این روستا از سه راهی هیچان و شگیم در فاصله 12 کیلومتری از مسیر ترانزیتی چابهار...

به گزارش ایرنا منطقه گردشگری شگیم در 28 کیلومتری مرکز شهر نیکشهر واقع شده است و راه این روستا از سه راهی هیچان و شگیم در فاصله 12 کیلومتری از مسیر ترانزیتی چابهار - نیکشهر - ایرانشهر قرار دارد.
روستای شگیم به دلیل داشتن جاذبه های گردشگری - تفریحی یکی از زیباترین روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان است.
آبشارها، چشمه سارها، آب و هوای دلپذیر، باغ های پر میوه با محصولات کم نظیر گرمسیری و سردسیری در کنار خانه های مسکونی حاشیه رودخانه به صورت پلکانی، مناظر بدیعی را در شگیم ایجاد کرده است.
رودخانه شگیم از ارتفاعات کوه های چانف و برشک بخش آهوران سرچشمه گرفته و پس از سیراب کردن زمین های کشاورزی حاشیه روستا و شهر نیکشهر به دریای مکران (عمان) می ریزد.
آبشارهای شندوک، کلگان و تاسکان نیز از دیگر جاذبه های منحصر به فرد و تامل برانگیز شگیم است چرا که آب آنها در تابستان خنک و در زمستان گرم است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیکشهر به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روستای زیبای شگیم شامل 2 روستا (شگیم بالا و پایین ) و دارای چشم اندازهای دل انگیز و دل نواز است.
خیرالنساء امیری افزود: بیشتر روستاهای حاشیه رودخانه ها نظیر شگیم، بلپیر، کوشک، گریب آباد زاران، هیچان، نکهچ و مته سنگ طبیعتی زیبا دارند که نظر هر گردشگری را جلب می کند.
وی بیان کرد: تماشای طبیعت موجود رودخانه و سایه های خنک درختان در این روستا هر رهگذری را با یک بار سفر به این منطقه مجذوب می کند به طوری که سالانه هزاران نفر از مردم نیکشهر و سایر نقاط سیستان و بلوچستان و کشور اوقات فراغت خود را در این تفرجگاه سپری می کنند.
وی افزود: آب برخی چشمه های روستا در تابستان سرد و در زمستان گرم است به طوری که در زمستان و تابستان مردم روستا برای استحمام و آب تنی از این چشمه ها استفاده می کنند.
وی از گردشگران خواست با سفر به نیکشهر از جاذبه های دیدنی روستای شگیم دیدن کنند.
به گزارش ایرنا شهرستان نیکشهر با 395 روستا، چهار بخش (بنت، لاشار، آهوران و مرکزی) و 141 هزار و 894 نفر جمعیت در فاصله 510 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
3043 **6081
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سلام...