بلاد شاپور؛ یادگار صفویه کمتر از بنای تخت جمشید نیست/ گردشگری، موتور محرکه توسعه کهگیلویه و بویراحمد


بلاد شاپور؛ یادگار صفویه کمتر از بنای تخت جمشید نیست/ گردشگری، موتور محرکه توسعه کهگیلویه و بویراحمد

احمدی با تاکید بر قدمت و عظمت بلاد شاپور خواستار توجه ویژه سازمان گردشگری برای مرمت، بازسازی و حفاظت بیشتر از این مجموعه تاریخی شد و گفت: توجه به این تمدن کهن احترام به فرهنگ و تاریخ مردم این دیار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار کرد.

علی محمد احمدی در این دیدار به توپوگرافی و موقعیت استان اشاره کرد و افزود: استان ظرفیت های بی بدیلی در زاگرس دارد و باید به شکل مطلوبی از این توانایی برای توسعه آن استفاده کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه گردشگری یکی از اساسی ترین مزیت ها و مهم‌ ترین فرصت توسعه این استان است، اظهار داشت: ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و هنری بسیاری همچون شهر تاریخی بلاد شاپور، شهر سی سخت، روستای کریک، غارده شیخ و آبشار یاسوج در این استان وجود دارد که لازم است این میراث ملی با نگاهی ژرف تر از گذشته و برنامه‌ ریزی دقیق تر معرفی و به درستی محافظت شوند.

وی با اشاره به تخریب بخشی از بافت قدیمی بلاد شاپور واقع در شهر دهدشت، یادآور شد: بلاد شاپور از نظر بافت و ارزش تاریخی دارای پیشینه و قدمت زیادی است که باید این میراث ملی حفظ و به مردم شناسانده شود.

احمدی عنوان کرد: با پیگیری های رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای مرمت و بازسازی بافت تاریخی دهدشت (بلاد شاپور) اختصاص یافت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: گردشگری مردم محور با توجه به ظرفیت‌ های موجود طبیعی از برنامه‌ های دولت دوازدهم برای ایجاد فرصت‌ های شغلی در این استان است.

وی تصریح کرد: این استان از میراث فرهنگی و تاریخ کهنی برخوردار بوده که اشاعه، حفظ و معرفی آنها بر توسعه استان تاثیر به سزایی دارد.

احمدی با اشاره به طرح جامع گردشگری در این استان، افزود: پیگیری این طرح از مهم‌ ترین اولویت‌ ها و به طور جد در حال پیگیری است، این درحالی است که سال های گذشته کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن ظرفیت های گسترده فاقد طرح جامع گردشگری بود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: طرح جامع توسعه گردشگری محور و بنای فعالیت های گردشگری استان به شمار می رود که هم اینک در دستور کار بوده و مطالعات آن انجام می شود.

وی تصریح کرد: برای تدوین طرح جامع گردشگری استان تفاهم نامه با دانشگاه علامه منعقد شده که مسئولان مربوطه در استان نیز در این خصوص مشارکت می کنند.

ولی تیموری، معاون گردشگری کشور نیز در این نشست با تاکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت بسیار بالایی در بخش گردشگری دارد، گفت: محور توسعه این استان گردشگری است.

وی تصریح کرد: ایجاد مشاغل کوچک با محوریت صنایع دستی و گردشگری نقش مؤثری در تولید و اشتغال این استان ایفا می کند.

در این نشست بر تامین تسهیلات و زیرساخت‌ های لازم گردشگری کهگیلویه و بویراحمد توسط سازمان گردشگری و معرفی بهتر ظرفیت های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در نمایشگاه های بین المللی با حضور فعال در این عرصه ها تاکید شد.

گفتنی است معاون گردشگری کشور به همراه معاون عمرانی استاندار در این سفر یک روزه از مجموعه پارک جنگلی یاسوج، یادمان شهدای گمنام یاسوج، محل غرفه های ستاد خدمات سفر نوروزی، ورودی شهر یاسوج، غار ده شیخ پاتاوه و مجموعه گردشگری سی‌سخت بازدید کردند.

پایان پیام/82

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403