تابش نور بعثت نبوی بر آستان ملائک پاسبان رضوی


تابش نور بعثت نبوی بر آستان ملائک پاسبان رضوی

در شب بعثت نبی مکرم اسلام (ص)، نقاره های حرم مطهر رضوی به مدت 20 دقیقه نواخته شد و آوای دل انگیز آن فرا رسیدن عید مبعث خاتم پیامبران را به مومنین بشارت...

در شب بعثت نبی مکرم اسلام (ص)، نقاره های حرم مطهر رضوی به مدت 20 دقیقه نواخته شد و آوای دل انگیز آن فرا رسیدن عید مبعث خاتم پیامبران را به مومنین بشارت داد.
همچنین به یمن فرا رسیدن بعثت خاتم الانبیا (ص)، پرچم گنبد منور حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با حضور خادمان و مداحان اهل بیت (ع) تعویض شد.
به مناسبت فرا رسیدن عید مبعث تمام صحن و سرای آستان ملائک پاسبان رضوی آذین بندی و غرق نور شده و بوی دل انگیزترین عطرها از رواق های مختلف حرم مطهر به مشام می رسد و خادمان این بارگاه از زائران و مجاوران پذیرایی می کنند.
جشن و سرور برای مبعث حضرت رسول اکرم (ص) در حرم مطهر رضوی قدمت دیرینه دارد و به گفته کارشناس اسناد سازمان کتابخانه ‌ها، موزه ‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی بیش از 70 برگ سند مکتوب با موضوع عید سعید مبعث در این مرکز نگهداری می شود.
کاظم جهانگیری افزود: این اسناد گویای مکاتبات در باره چگونگی برگزاری جشن و جزئیات و مقدمات آن، دعوت از سران و شخصیت‌ ها برای حضور در جشن، مخارج و هزینه‌ های مربوط به مراسم، چراغانی حرم مطهر در شب عید مبعث و تلگراف و مکاتبات مربوط به برگزاری مراسم سلام رسمی عید مبعث حضرت رسول (ص) در حرم مطهر رضوی است.
طبق روال هر ساله جشن مبعث رسول اکرم (ص) در شب 27 رجب با حضور زائران و مجاوران در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد و ذاکران اهل بیت (ع) به مولودی خوانی پرداختند.
امروز نیز با حضور علما و مسئولان جشن بزرگی در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) به مناسبت عید مبعث برگزار می شود.
7489 / 6053
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


این بازیگر دنیای شیرین بعد از 27 سال الان چه شکلی شده؟+ بیوگرافی اشکان اشتیاق