جمشید مشایخی، درگذشت +عکس


جمشید مشایخی، درگذشت +عکس

جمشید مشایخی، در سن 85 سالگی در تهران درگذشت.

به گزارش جام نیوز، درگذشت جمشید مشایخی، بازیگر سرشناس سینمای ایران، طی ایام نوروز در بیمارستان عرفان تهران بستری بود. وی روز سیزده بدر درگذشت.

به گزارش یورونیوز، فرزندان آقای مشایخی در یک پست اینستاگرامی درگذشت پدرشان را اعلام کرده و نوشتند: «پدر ما ساعت ٩ شب امشب ١٣/فروردین/١٣٩٨ در نهایت آرامش به سفر ابدی رفت، تشکر ویژه از همه عزیزانی که همواره به ایشان لطف و محبت داشتند. روح ایشان شاد و یادش گرامی باد. نادر، نغمه و سام مشایخی.»

جمشید مشایخی، درگذشت +عکس

جمشید مشایخی آذرماه ۱۳۱۳ در تهران متولد شد. وی در ۲۹ سالگی نخسین نقش خود را در فیلم «جلد مار» به کارگردانی «هژیر داریوش» ایفاء کرد.

بی بی سی با اشاره به سوابق او در سینمای قبل از انقلاب و همراهی نکردن وی با جریان غالب این عرصه در خدمت به رژیم پهلوی در آن سالها نوشت: همکاری با کارگردانانی که از آنها به عنوان فیلم‌سازان پیشرو سینمای ایران یاد می‌شود جمشید مشایخی را در سینمای پیش از انقلاب اسلامی متفاوت از "جریان اصلی" کرده بود؛ داریوش مهرجویی (فیلم گاو)، بهمن فرمان آرا ( شازده احتجاب)، علی حاتمی (سلطان صاحبقران، سوته دلان) و ناصر تقوایی (نفرین).

جمشید مشایخی آذرماه ۱۳۱۳ در تهران متولد شد. وی در ۲۹ سالگی نخسین نقش خود را در فیلم «جلد مار» به کارگردانی «هژیر داریوش» ایفاء کرد.

وی در سال ۱۳۶۳ دو جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را برای بازی در فیلم‌های «کمال‌الملک» و «گل‌های داوودی» از آن خود کرد.

وی در قریب به ۱۷۰ فیلم سینمایی و تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت. آخرین حضور وی در جلوی دوربین در مجموعه تلویزیونی «در جستجوی آرامش» به کارگردانی «سعید سلطانی» بود. این مجموعه در سال ۱۳۹۶ از شبکه پنج صدا و سیمای ایران پخش شد.

رضا تفنگچی و خوشنویس، دو نقشی که او در مجموعه هزاردستان به کارگردانی علی حاتمی ایفا کرد هنوز در یاد بسیاری از مردم این کشور جاودانه باقی مانده است.

عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در پیامی درگذشت وی را تسلیت گفت. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز با انتشار پیامی درگذشت این هنرمند سرشناس را تسلیت گفته است.

بنا به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر این بازیگر سرشناس روز شنبه ۱۷ فروردین برگزار خواهد شد.

115

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی