تدابیر امنیتی شدید در محل برگزاری گرامیداشت سالانه «لعل شهباز قلندر»


تدابیر امنیتی شدید در محل برگزاری گرامیداشت سالانه «لعل شهباز قلندر»

با نزدیک شدن به مراسم گرامیداشت «لعل شهباز قلندر» در ایات سند تدابیر شدید خاصی در محل برگزاری این مراسم در حال اتخاذ است.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از ای آر وای نیوز، همزمان با نزدیک شدن به مراسم گرامیداشت سالانه لعل شهباز قلندر موسوم به «عرس» در منطقه «سیهون شریف» تدابیر امنیتی شدیدی در محل برگزاری این مراسم توسط پلیس ایات سند اتخاذ شد.

تعدادی زیادی از مردم پاکستان مانند سال‌های گذشته، امسال نیز برای شرکت در هفتصد و شصت و هفتمین سالگرد سالانه لعل شهباز قلندر در سیهون شریف حضور خواهند یافت؛ به همین منظور پلیس و سایر دستگاه ها برای تامین امنیت این مراسم به حالت آماده باش در خواهند آمد.

«لعل شهباز قلندر» که نام اصلی او «سید عثمان مروندی» است، در سال 1177 میلادی به دنیا آمد و در سال 1274 میلادی نیز رحلت کرد.

وی یک صوفی بزرگ، شاعری معروف، فیلسوف در شبه‌قاره بود که در منطقه سیهون شریف در ایالت سند در پاکستان دفن شده است.

مطالعات صوفیانه لعل شهباز قلندر از «سهروردیه» بوده است.

«شیخ بهاء الدین زکریا ملتانی»، «شیخ فرید گنج شکر»، «شمس تبریزی»، «جلال الدین رومی» و «سید جلال الدین سرخ بخاری» معاصران نزدیک لعل شهباز قلندر بودند.

برخی مریدان لعل شهباز قلندر، در این مراسم با طبل و کلام صوفیانه او به رقص محلی می‌پرادزند و بسیاری از سیاستمداران پاکستان نیز در سال جاری و سال‌های پیش با حضور در آرامگاه شهباز قلندر ارادت خود را به وی ابراز کرده‌اند.

گفته می شود 550 دوربین امنیتی، 2500 نیروی پلیس و بیش از 400 نیروی مخصوص ارتش ایالت سند مسئولیت تامین امنیت مراسم عرس لعل شهباز قلندر را برعهده خواهند گرفت.

این مراسم به مدت 3 روز از 18ام تا 20ام شعبان در آرامگاه شهباز قلندر در منطقه «سیهون شریف» ایلت سند برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر