بیش از 21 هزار زائر از خدمات طرح ایمنی قم استفاده کردند


بیش از 21 هزار زائر از خدمات طرح ایمنی قم استفاده کردند

قم - ایرنا - معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم گفت: از 28 اسفند سال گذشته تا 13 فروردین ماه امسال، 21 هزار و 600 مسافر و زائر از خدمات طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در استان بهره مند شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمد مصباحی روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: تعداد اعضای خدمات دهنده در این طرح شامل 377 نفرروز اعضای خواهر و 390 نفرروز اعضای برادر است.
وی با اشاره به کانون های مشارکت کننده تصریح کرد: در این طرح کانون جوانان 330 نفر روز، کانون دانشجویان 248 نفر روز، کانون دانش آموزی 59 نفر روز، کانون طلاب 54 نفر روز و کانون غنچه ها 66 نفر روز حضور داشتند.
مصباحی بیان کرد: در نوزدهمین دوره طرح ایمنی و سلامت مسافران نوروزی تعداد 18 پایگاه ثابت و 7 پایگاه سیار فعال بود.
وی گفت: در این طرح تعداد 20 هزار و 110 تن در پست های ثابت و تعداد یک هزار و 522 تن در پایگاه های سیار از خدمات استفاده کردند که در مجموع 21 هزار و 600 تن را شامل می شود.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر قم افزود: با توجه به نوع خدمات، 16 هزار و 894 تن از خدمات چادرهای نوروزی، یک هزار و 863 تن از کمپین بهرفت، یک هزار و 74 تن از ایستگاه های سلامت، 896 تن از فضای دوستار کودک و یک هزار و 224 تن از خیمه نماز بهره مند شدند.
وی با اشاره به تعداد اقلام توزیعی بیان کرد: این اقلام به تفکیک نوع محصولات توزیعی در دو بخش چاپی و مجازی ارائه شد که شامل 14 هزار و 491 نسخه اقلام ترویجی و اطلاع رسانی، 10 هزار و 586 نسخه انگیزشی و پنج هزار و 228 بسته آموزشی است.
وی در ادامه گفت: همزمان با روز طبیعت جوانان هلال احمر استان قم با حضور در بوستان ها و محل تجمع های مردمی و همچنین پایگاه های نوزدهمین دوره طرح ملی ایمنی و سلامت مسافران نوروزی اقدام به برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی و آموزشی و پرنشاط کردند.
مصباحی با اشاره اینکه جوانان هلال احمر در روز طبیعت با رویکرد حفاظت از محیط زیست و اجرای برنامه های فرهنگی و نشاط آور ورزشی میزبان مردم بودند، اظهار کرد: همیاران جوان طبیعت، با برپایی چادر در بوستان ها و ارائه خدمات متنوع از جمله توزیع بروشورهای دوستی با طبیعت حاوی نکات زیست محیطی و سفر، همچنین آموزش امداد و کمک های اولیه و با اهدای جعبه های امدادی در آگاه سازی مردم نسبت به حمایت از سرسبزی و طراوت طبیعت پر تلاش ظاهر شدند.
وی با اشاره به خدمت رسانی تیم های سحاب و سیار و جمعی از غنچه های هلال احمر در اماکن پر آمد و شد و توزیع کیسه های تفکیک زباله تصریح کرد: این طرح فرهنگی با هدف حساس سازی مردم نسبت به تفکیک زباله ها و بازیافت آن، همچنین پاسداشت روز طبیعت اجرایی شد که مورد استقبال مردم قرار گرفت.
وی با تشریح فعالیت های فرهنگی و معنوی هلال احمر گفت: ایجاد فضای مناسب در بوستان بنیادی و تجهیز آن برای ادای فرایض دینی و همچنین اقامه باشکوه نماز ظهر و عصر با حضور پر شور مردم از دیگر فعالیت های جوانان در روز طبیعت بود.
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: نقاشی چهره ویژه کودکان و اجرای برنامه های تفریحی و شاد در قالب مسابقه های فرهنگی و اجرای مسابقات ورزشی دارت، از دیگر فعالیت های جوانان پر تلاش هلال احمر استان قم به شمار می آید.
وی گفت: برپایی ایستگاه سلامت و انجام رایگان سنجش فشار خون و معرفی فعالیت های سازمان جوانان هلال احمر به صورت چهره به چهره و ارائه نکات بهرفتی با هدف بهبود رفتارهای ترافیکی از دیگر برنامه هایی بود که در روز طبیعت مورد استقبال عموم مردم قرار گرفت.
1175 /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس