ویاگرای زنانه مجوز گرفت


ویاگرای زنانه مجوز گرفت

جایی که ویاگرا و دیگر داروهای مورد استفاده در اختلال نعوظ مردان باعث افزایش جریان خون به آلت تناسلی می‌شوند، Addyi روی مواد شیمیایی مغز که باعث افزایش لذت می‌شود، کار می‌کند.

نی نی بان، گروه ترجمه: اغلب زنان مبتلا به بی‌میلی جنسی به دنبال دارویی برای رفع این مشکل هستند و حالا قرص صورتی که به عنوان ویاگرای زنانه معروف است با نام Addyi چند روزی است به تصویب سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده و به بازار عرضه شده است. بیشتر کارشناسان معتقدند این دارو می‌توان محدودیت درمان مشکلات جنسی زنان را که بیش از یک دهه مورد غفلت قرار گرفته بود، درمان کند. کیم والن، استاد روانشناسی دانشگاه اموری می‌گوید Addyi یک نقطه عطف تاریخی است که ممکن است امکان استفاده از داروهای دیگری را برای افزایش میل جنسی زن و مرد فراهم کند.

این دارو چطور عمل می کند؟
جایی که ویاگرا و دیگر داروهای مورد استفاده در اختلال نعوظ مردان باعث افزایش جریان خون به آلت تناسلی می‌شوند، Addyi روی مواد شیمیایی مغز که باعث افزایش لذت می‌شود، کار می‌کند. بنا بر آمار علمی بین 5 تا 9 میلیون زن در ایالات متحده از بی‌میلی جنسی رنج می‌برند. Addyi توسط یک شرکت آلمانی تهیه شد و بعد از آن که سازمان غذا و داروی آمریکا به دلیل عوارضی همچون تهوع، خستگی و سرگیجه آن را تایید نکرد به یک شرکت داروسازی به نام Sprout فروخته شد. Sprout حدود 4 سال کار کرد تا توانست Addyi را به تایید سازمان غذا و دارو برساند.

ویاگرای زنانه مجوز گرفت

هشدار استفاده از ویاگرای زنان
این دارو با این برچسب هشداردهنده وارد بازار شده است که اگر با داروهای دیگر ترکیب شده یا با الکل مصرف شود می‌تواند باعث غش شود. در اصل این دارو نباید با داروهای دیگر مصرف شود و استفاده محدودی دارد. به طور کلی متخصصان اثر این دارو را نسبتا کم اعلام میکنند. در بررسی‌های شرکت زنانی که داروی فلیبانسرین را مصرف کردند هر ماه رضایت جنسی جزئی را گزارش کردند.

افزایش دهنده‌های میل جنسی در طول تاریخ
ایده افزایش میل جنسی بیش از صد سال است که وجود دارد و در این میان ریشه گیاه مهرگیاه به عنوان داروی مقوی جنسی و درمانی برای زنان نابارور استفاده میشود. نیلوفر آبی که ویاگرا هم نامیده میشود نیز در زمان فراعنه به منظور افزایش میل جنسی استفاده میشد.
3 هزار سال قبل از میلاد: نیلوفر آبی خیسانده شده به منظور افزایش عملکرد جنسی استفاده می‌شد.
27 سال قبل از میلاد: آمازون گزارش داده بود اسیرانی که پای راست و بازوی‌شان شکسته است عمل جنسی را بهتر انجام می‌دهند.
قرن 7 میلادی: زعفران توسط آشوریان به عنوان یک ادویه افزایش دهنده میل جنسی مورد استفاده قرار گرفت.
قرن 15 میلادی: هنر پنجم اعلام کرد مصرف مگس اسپانیایی می‌تواند میل جنسی را افزایش دهد.
قرن 20 میلادی: ادرار میمون با مالشعیر می‌تواند باعث افزایش میل جنسی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل