بهترین فیلم های 98 ؛ مروری بر پرفروش ترین فیلمهای ایرانی جدید در اکران نوروزی


مطلب بهترین فیلم های 98 ؛ مروری بر پرفروش ترین فیلمهای ایرانی جدید در اکران نوروزی برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ در این نوشته مروری خواهیم داشت بر جدیدترین، پرفروش ترین و بهترین فیلم های 98 که با اکران در تعطیلات نوروزی علاقمندان را راهی سالن های سینما...

در این نوشته مروری خواهیم داشت بر جدیدترین، پرفروش ترین و بهترین فیلم های ۹۸ که با اکران در تعطیلات نوروزی علاقمندان را راهی سالن های سینما کرده‌اند.

تماشای فیلم در سینما در تعطیلات نوروز با توجه به افزایش سرسام آور قیمت‌ها و بروز انواع و اقسام مشکلات، یکی از کم هزینه ترین روش ها برای گذراندن وقت به شمار می آید. فیلم های اکران نوروز نیز با توجه به تجربه سال‌های گذشته همیشه در جمع پرفروش ترین و بهترین فیلم های سال قرار گرفته و به همین دلیل آشنایی با آنها اهمیت زیادی برای طرفداران سینما خواهد داشت. سال گذشته نیز چند عنوان از آثار اکران نوروز موفق به قرار گرفتن در جمع بهترین فیلم های ۹۷ شده که در نوشته جدول بهترین و پرفروش ترین فیلم های ۹۷ به آن پرداختیم.

پرفروش ترین و بهترین فیلم های ۹۸

با توجه به آمار منتشر شده، فیلم های جدید ایرانی ۹۸ در تعطیلات عید نوروز به فروشی در حدود ۳۰ میلیارد تومان دست یافته‌اند. در حال حاضر ۷ فیلم در حال اکران نوروز عبارتند از:

غلامرضا تختی

تاریخ اکران: ۲۵ اسفند ژانر: درام تاریخی ورزشی مدت زمان: ۱۱۳ دقیقه میزان فروش: ۶۲۰ میلیون تومان

یکی از بهترین فیلم های ۹۸ فیلم غلامرضا تختی بوده که به مروری بر زندگی غلامرضا تختی، کشتی گیر و پهلوان اسطوره ای ایران در ۳ بخش مختلف از زندگی و مرگ وی می پردازد.

بهترین فیلم های 98 ؛ مروری بر پرفروش ترین فیلمهای ایرانی جدید در اکران نوروزیغلامرضا تختی
بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ۲۰۱۹ ؛ مروری بر بهترین آثار سینمایی سال

فیلم غلامرضا تختی توسط بهرام توکلی ساخته شده و با فروشی در حدود ۶۲۰ میلیون تومان جایگاهی را در جدول پرفروش ترین فیلم های ۹۸ ایران به خود اختصاص داده است. از بازیگران حاضر در این فیلم می‌توان به اسامی فهرست زیر اشاره کرد:

آتیلا پسیانی فرهاد آئیش پریوش نظریه محسن تختی شاهرخ شهبازی علیرضا گودرزی امیررضا فرامرزی ماهور الوند بهنوش طباطبایی مجتبی پیرزاد

پیشونی سفید ۳

تاریخ اکران: ۲۵ اسفند ژانر: فیلم کودک مدت زمان: ۸۸ دقیقه میزان فروش: ۹۷۵ میلیون تومان

فیلم پیشونی سفید ۳ سومین قسمت از سه گانه پیشونی سفید بوده که با فروشی نزدیک به ۱ میلیارد تومان در ۲ هفته ابتدایی اکران نوروزی خود نام خود را به عنوان یکی از بهترین فیلم های ۹۸ مطرح نموده است.

بهترین فیلم های 98 ؛ مروری بر پرفروش ترین فیلمهای ایرانی جدید در اکران نوروزیپیشونی سفید ۳
بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن‌های ۲۰۱۹ ؛ مروری بر بهترین کارتون‌های سال

این فیلم که توسط سید جواد هاشمی ساخته شده است با توجه به موفقیت قسمت‌های قبلی، توانایی کسب جایگاهی در جدول پرفروش ترین فیلم های ۹۸ را نیز خواهد داشت. از هنرپیشگان حاضر در فیلم ماه پیشونی ۳ می توان از اسامی زیر یاد نمود:

پژمان بازغی لیلا اوتادی ارسلان قاسمی ترلان پروانه محمدرضا شریفی‌نیا سیدجواد هاشمی امیر غفارمنش هومن حاجی عبداللهی حسام نواب صفوی

ژن خوک

تاریخ اکران: ۲۶ اسفند ژانر: اجتماعی/کمدی مدت زمان: ۱۱۳ دقیقه میزان فروش: ۹۱۰ میلیون تومان

فیلم های کمدی در سینمای ایران همواره جایگاهی خاص داشته و تکیه بر طنز کلامی و موقعیت و طنازی بازیگران، موفق به جذب مخاطبان می گردد و با فروش بالا، موفقیت آن را در گیشه تضمین می نماید. فیلم ژن خوک نیز که یک اثر اجتماعی با مایه‌هایی از طنز بوده توانسته با فروش مناسب در اکران نوروزی در جمع بهترین و پرفروش ترین فیلم های ۹۸ قرار گیرد.

بهترین فیلم های 98 ؛ مروری بر پرفروش ترین فیلمهای ایرانی جدید در اکران نوروزیژن خوک
بیشتر بخوانید: بهترین و ارزان‌ترین کراس اوورها و شاسی بلندهای ۲۰۱۹

از دیگر نکاتی که محبوبیت فیلم ژن خوک را در بین تماشاگران بیشتر نموده، ترانه حلالم کن محسن چاووشی است که به عنوان موسیقی این فیلم انتخاب شده است. فیلم ژن خوک توسط سعید سهیلی کارگردانی ساخته شده و هنرمندان زیر در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند:

هادی حجازی‌فر سینا مهراد نازنین بیاتی بهرنگ علوی صبا سهیلی الناز حبیبی جمشید هاشم‌پور

زندانی‌ها

تاریخ اکران: ۲۶ اسفند ژانر: کمدی مدت زمان: ۱۰۱ دقیقه میزان فروش: ۱.۶ میلیارد تومان

فیلم زندانی‌ها نیز با توجه به لحن آثار ساخته شده توسط مسعود ده نمکی و قشر خاصی که علاقه به شوخی های وی دارند در کنار محبوبیت او در بین لایه های امنیتی، توانسته در جمع بهترین فیلم ۹۸ قرار گیرد.

بهترین فیلم های 98 ؛ مروری بر پرفروش ترین فیلمهای ایرانی جدید در اکران نوروزیزندانی‌ها
بیشتر بخوانید: پرفروش ترین فیلم های ۲۰۱۸ ؛ مروری بر بهترین فیلمهای سینمایی سال

این فیلم کمدی تاکنون به فروشی در حدود ۲ میلیارد تومان دست یافته و تهیه کننده، نویسنده و سازنده خود را به قرار گرفتن در جمع پرفروش ترین فیلم های ۹۸ امیدوار نموده است. از بازیگران حاضر در فیلم زندانی های ده نمکی می توان به اسامی زیر اشاره کرد:

هدایت هاشمی بهنام تشکر هومن برق‌نورد برزو ارجمند بهاره افشاری بهنوش بختیاری رسول نجفیان امیر نوری

چهار انگشت

تاریخ اکران: ۲۶ اسفند ژانر: کمدی مدت زمان: ۹۱ دقیقه درجه سنی: ۱۲ سال به بالا میزان فروش: ۳.۷ میلیارد تومان

فیلم چهار انگشت نیز یکی دیگر از فیلم های جدید ایرانی سال ۹۸ بوده که با فروش میلیاردی خود با اختلاف نسبتا زیاد نسبت به اثر قبلی در جمع بهترین فیلم های ۹۸ اکران نوروزی قرار گرفته است.

بهترین فیلم های 98 ؛ مروری بر پرفروش ترین فیلمهای ایرانی جدید در اکران نوروزیچهار انگشت
بیشتر بخوانید: مروری بر بهترین فیلم های اکشن ۲۰۱۸ که هیجان را در شما بیدار می کنند!

این فیلم توسط حامد حامدی ساخته شده و با فروشی در حدود ۳.۷ میلیارد تومان در ۲ هفته اول اکران و با استفاده از تکنیک حواد پس داده فیلمبرداری در خارج از ایران برای رفع برخی محدودیت‌ها، یکی از پرفروش ترین فیلم های ۹۸ لقب گرفته است. هنرمندان حاضر در فیلم چهار انگشت عبارتند از:

امیر جعفری جواد عزتی مونا فرجاد ماییداوی وییز

متری شیش و نیم

تاریخ اکران: ۲۶ اسفند ژانر: درام مدت زمان: ۱۳۱ دقیقه درجه سنی: ۱۵ سال به بالا میزان فروش: ۹ میلیارد تومان

فیلم متری شیش و نیم یکی از آثار حاضر در لیست پرفروشترین و بهترین فیلم های ۹۸ بوده که علاوه بر موفقیت در گیشه، با حضور در جمع برندگان جشنواره فجر ۹۷ موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران، بهترین صدابرداری و تدوین گردید.

بهترین فیلم های 98 ؛ مروری بر پرفروش ترین فیلمهای ایرانی جدید در اکران نوروزیمتری شیش و نیم
بیشتر بخوانید: بهترین فیلم های ۲۰۱۸

فیلم متری شیش و نیم یک درام اجتماعی تلخ بوده دومین فیلم بلند سعید روستایی بوده و دومین همکاری وی با هنرمندان شاخصی مانند پیمان معادی به حساب می آید. این فیلم که با فروشی در حدود ۹ میلیارد تومان در ۲ هفته اکران با اختلاف نسبتا زیاد با سایر آثار یکی از بهترین و پرفروش ترین فیلم های ۹۸ بوده، از هنرمندان زیر برای نقش های مختلف سود برده است:

پیمان معادی نوید محمد زاده پریناز ایزدیار فرهاد اصلانی

رحمان ۱۴۰۰

تاریخ اکران: ۲۶ اسفند ژانر: کمدی مدت زمان: ۱۱۵ دقیقه درجه سنی: ۱۲ سال به بالا میزان فروش: ۱۳ میلیارد تومان

فیلم رحمان ۱۴۰۰ با تکیه بر فرمول چهره های شناخته شده در تیم بازیگری و نویسندگی و مضمون کمدی در جمع فیلم های جدید اکران نوروزی موفق به قرار گرفتن در صدر جدول پرفروش ترین و بهترین فیلم های ۹۸ شده است.

بهترین فیلم های 98 ؛ مروری بر پرفروش ترین فیلمهای ایرانی جدید در اکران نوروزیرحمان ۱۴۰۰
بیشتر بخوانید: بهترین انیمیشن های ۲۰۱۸ ؛ آشنایی با بهترین کارتون های سال

این فیلم که توسط منوچهر هادی کارگردانی شده و تهیه کنندگی آن نیز بر عهده علی سرتیپی قرار داشته، با فروشی بیش از ۱۳ میلیارد تومان در ۲ هفته ابتدایی نمایش و اکران نوروزی موفق به کسب عنوان بهترین و پرفروش ترین فیلم ۹۸ تا کنون شده و به احتمال بسیار زیاد توانایی حفظ آن تا انتهای سال را نیز خواهد داشت. از هنرمندانی که کمک شایانی به موفقیت فیلم رحمان ۱۴۰۰ نموده اند می‌توان به هنرپیشگان زیر اشاره کرد:

مهران مدیری محمدرضا گلزار سعید آقاخانی یکتا ناصر بهرام افشاری غلامرضا نیکخواه ساره بیات

بهترین و پرفروش ترین فیلم های ۹۸ در یک نگاه

نام فیلم کارگردان ژانر میزان فروش کلی
۱ رحمان ۱۴۰۰ منوچهر هادی کمدی ۱۳ میلیارد تومان
۲ متری شیش و نیم سعید روستایی درام ۹ میلیارد تومان
۳ چهار انگشت حامد محمدی کمدی ۳.۷ میلیارد تومان
۴ زندانی‌ها مسعود ده نمکی کمدی ۱.۷ میلیارد تومان
۵ پیشونی سفید ۳ سید جواد هاشمی کودک ۹۷۵ میلیون تومان
۶ ژن خوک سعید سهیلی کمدی ۹۱۰ میلیون تومان
۷ غلامرضا تختی بهرام توکلی درام تاریخی ۵۶۵ میلیون تومان

گالری تصاویر بهترین و پرفروش ترین فیلم های ۹۸

منبع: سینماتیکت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لیست قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا امروز 9 فروردین 1403