ارتش در جریان سیل اخیر شیراز به سرعت وارد عمل شد


ارتش در جریان سیل اخیر شیراز به سرعت وارد عمل شد

امیر سرتیپ دوم وجیه الله جمشیدی، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در جریان وقوع سیل در دروازه قرآن شیراز (پنجم فروردین) در لحظات اولیه جاری شدن سیل نیروهای...

امیر سرتیپ دوم وجیه الله جمشیدی، پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در جریان وقوع سیل در دروازه قرآن شیراز (پنجم فروردین) در لحظات اولیه جاری شدن سیل نیروهای ارتش با تجهیزات، امکانات و ماشین آلات سبک و سنگین در محل حاضر شدند و به سیل زدگان خدمات رسانی کردند.
وی ادامه داد: خودروهای آسیب دیده شهروندان و هموطنان به وسیله هشت دستگاه جرثقیل ارتش جا به جا شد و علاوه بر این سه دستگاه نفربر، پنج دستگاه آمبولانس به همراه 200 نفر از پرسنل نیروهای ارتش به خدمات رسانی به سیل زدگان مشغول شدند.
او اظهار داشت: در جریان وقوع سیل در محله سعدی نیز (ششم فروردین) 210 نفر از پرسنل ارتش به همراه تجهیزاتی مانند پمپ های تخلیه آب، پنج دستگاه نفربر و ماشین آلات لجن کش در محل حضور یافتند.
جمشیدی بیان کرد: 450 نفر از سیل زدگان در مرکز علوم و فنون و مرکز پیاده ارتش در شیراز و 150 نفر در پایگاه هوایی شیراز اسکان داده شدند و مواد غذایی و امکانات درمانی در اختیار آنها قرار گرفت.
وی ادامه داد: همچنین در جریان وقوع سیل در شهرستان کازرون 60 نفر از سیل زدگان در مرکز آموزشی 07 این شهرستان اسکان داده شدند.
ارشد نظامی ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد افزود: در جریان بارش های اخیر در استان کهگیلویه و بویراحمد بالگردهای ارتش برای جا به جایی ساکنان 2 روستا که در محاصره سیل قرار گرفته بودند و همچنین رساندن سبد غذایی و دارویی به آنها در اختیار هلال احمر قرار گرفت.
او افزود: نیروهای ارتش آمادگی دارند که در صورت نیاز در هر نقطه از استان و همچنین کشور به همراه امکانات و تجهیزات حضور یابند.
بارش شدید باران در روزهای پنجم و ششم فروردین منجر به وقوع سیل در مناطقی از شهر شیراز شد.
حادثه سیل دروازه قرآن شیراز پنجم فروردین ماه علاوه بر کشته و مصدوم کردن شماری از هموطنان، خسارات مادی بسیاری به خودروهای در حال عبور وارد کرد.
ششم فروردین ماه نیز مناطق پایین دست رودخانه خشک شیراز و مجاور این رودخانه با مشکل آبگرفتگی منازل و معابر روبرو شدند. در این میان، وضعیت منطقه سعدی وخیم تر از سایر نقاط بود.
6122 /1876
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر