دغدغه مهم جهان فوتبال؛ ” بُز ” ترین فوتبالیست جهان ؛ مسی است یا رونالدو ؟!


شاید اگر شما هم آشنایی کمی با اصطلاحات فوتبالی داشته باشید معنای واژه ی GOAT یا بز در این رشته را متوجه نشوید. اما چیزی که مسلم است این است که این واژه هیچ ارتباطی به حیوان و مزرعه ندارد! نوشته دغدغه مهم جهان فوتبال؛ ” بُز ” ترین فوتبالیست جهان ؛ مسی است یا رونالدو ؟! اولین بار در پارس فوتبال | خبرگزاری فوتبال ایران | ParsFootball پدیدار شد.

دغدغه مهم جهان فوتبال؛ ” بُز ” ترین فوتبالیست جهان ؛ مسی است یا رونالدو ؟!

رمزگشایی از لقب GOAT یا " بُز " در فوتبال !
نویسنده : خبرگزاری فوتبال ایران
تعداد نظرات کاربران : ۰ نظر
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ | ۲۳:۵۴
دغدغه مهم جهان فوتبال؛ ” بُز ” ترین فوتبالیست جهان ؛ مسی است یا رونالدو ؟!

شاید اگر شما هم آشنایی کمی با اصطلاحات فوتبالی داشته باشید معنای واژه ی GOAT یا بز در این رشته را متوجه نشوید. اما چیزی که مسلم است این است که این واژه هیچ ارتباطی به حیوان و مزرعه ندارد!

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

افرادی که بیشتر در شبکه های اجتماعی فوتبال و ورزش را دنبال می کنند احتمالا با واژه ” GOAT ” یا ” بُز ” که به ستارگان جهان اطلاق می شود آشنایی دارند.
بنابراین GOAT یا بز به چه معناست و به چه کسی نسبت داده می شود؟
این کلمه سرواژه ای است از Greatest of All Time که به معنای برترین در تمام زمان ها است و به کسی نسبت داده می شود که در زمان خود و زمان های قبل از خود بهترین باشد و تقریبا بدون رقیب باشد.
گرچه این واژه برای مدت زیادی استفاده می شد اما در قرن بیستم پس از اینکه محمدعلی کلی، قهرمان بوکس مشهور، در سال ۱۹۶۴ موفق به پیروزی در برابر سانی لیستون شد و خود را برترین فرد خواند شهرت بیشتری یافت.
وی پس از موفقیت های زیادی که کسب کرد در رابطه با توانایی های خود چنین بیان داشت:
هم اکنون دیگر همه ساکت خواهند شد! زمانی که سانی لیستون را شکست دادم به همه ی شما منتقدان گفته بودم که من برترین در تمام زمان ها هستم. امروز نیز به شما می گویم که هنوز هم برترین هستم. دیگر هیچگاه مرا شکست ندهید و نگویید که من شکست خواهم خورد. هیچوقت تا سن ۵۰ سالگی من را رقیب ضعیفی تصور نکنید چون تنها همان زمان است که شاید بتوانید مرا شکست دهید.
با توجه به این توضیحات بز به کسی اطلاق می شود که نه تنها در میان تمام رقبای زمان خود برتر است، بلکه از تمام پیشینیان خود نیز بهتر است.
رمزگشایی از ریشه لقب GOAT و یا ” بز ” در فوتبال !

بز و فوتبال

اینکه در فوتبال این لقب به چه کسی برسد در سال های اخیر با چالش های فراوانی رو به رو بوده است. سوال اینجاست که این لقب به مسی می رسد یا رونالدو؟
رونالدو و مسی هر دو افتخارات فراوانی کسب کرده اند و موفق شده اند بارها توپ طلا را از آن خود کنند و هیچ بازیکنی نتوانسته بیش از آنها این عنوان را کسب کند.
از سوی دیگر مسی موفق شده است پنج بار کفش طلای اروپا را از آن خود کند و در این زمینه رونالدو با چهار بار کمی از او پایین تر قرار می گیرد. همچنین هر دو بازیکن چهار مدال قهرمانی در رقابت های چمپیونزلیگ دارند.
گرچه هر دو بازیکن لایق این لقب هستند اما کریستیانو رونالدو با قهرمانی در رقابت های یورو ۲۰۱۶ به همراه تیم ملی پرتغال در عرصه ی ملی موفق تر ظاهر شده است.
اینکه کریستیانو رونالدو قبلا در رئال مادرید ایفای نقش کرده است و مسی نیز در بارسلونا توپ می زند کار را سخت تر هم می کند چراکه هر دو بازیکن در ال کلاسیکوها که از مهم ترین رویدادهای فوتبالی محسوب می شوند عملکرد درخشانی داشته اند.
در گذشته نیز بازیکنان بزرگی همچون کرایف، مارادونا، فرانتس بکن باوئر، پله، رونالدو نازاریو، زیدان و پلاتینی موفق شدند این لقب را در زمان هایی از آن خود کنند.
از آنجایی که نهایتا رونالدو و مسی کفش های خود را خواهند آویخت در آینده بازیکنان دیگری بر سر کسب لقب آنها با یکدیگر مقابله خواهند کرد.
برای مثال نیمار ستاره ی تیم ملی برزیل و پاریسن ژرمن می توانست این لقب را کسب کند که از بدشانسی و مصدومیت های متعدد موفق به درخشش کافی در فصول اخیر نشده است.
شاید کیلیان ام باپه، بازیکن جوان فرانسوی که عنوان برترین بازیکن جوان در جام جهانی ۲۰۱۸ را کسب کرد نیز بتواند در صورت ادامه دادن به نمایش های سطح بالای خود، روزی این عنوان را کسب کند.
بازیکنان دیگری همچون ادن هازارد، محمد صلاح و آنتونیو گریزمان نیز می توانند روزی به این عنوان دست یابند.
در پایان باید گفت نکته ی قابل توجه آن است که با تمام این توصیفات باید دانست که همیشه امکان ظاهر شدن استعدادها و پدیده هایی که در ابتدا کاملا ناشناخته هستند نیز وجود دارد. پس شاید بز بعدی در دنیای فوتبال شما را کاملا متحیر کند!

رضوانه نجفی فر – فوتبالیش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فوتبال خارجی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


می‌دونستی تا حالا چای رو اشتباه دم می‌کردی؟ | روش دم کردن یه چای لب سوز لب دوز