تمرین نظامی اسراییل برای مقابله با سامانه اس 400 روسیه


تمرین نظامی اسراییل برای مقابله با سامانه اس 400 روسیه

تل‌آویو اخیرا با همکاری نیروی هوایی یونان در جزیره کرت، تمرین‌های نظامی ویژه‌ای با هدف مقابله با سامانه دفاع موشکی اس 400 روسیه انجام داده است.

تمرین نظامی اسراییل برای مقابله با سامانه اس 400 روسیهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه «جروزالم‌پست» نوشت تل آویو اخیرا با همکاری نیروی هوایی یونان در جزیره کرت، تمرین‌های نظامی ویژه‌ای با هدف مقابله با سامانه دفاع موشکی اس 400 روسیه انجام داده است.

بر این اساس، روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» پنجشنبه با استناد به گزارش‌های خارجی نوشت تل‌آویو اخیرا با همکاری یونان به شکل مخفیانه و آرام چندین راه برای مقابله با سامانه پدافند موشکی «اس ۴۰۰» روسیه را بر فراز جزیره یونانی «کرت» آزمایش کرده است.

بر اساس این گزارش، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی و یونان در این جزیره چند تمرین نظامی مشترکی انجام داده‌اند. هم‌اکنون یک سامانه دفاع موشکی روسیه از نوع اس-۳۰۰ در این جزیره که مسکو آن را به قبرس فروخته است، مستقر است و تل‌آویو معتقد است انجام تمرین نظامی برای دور زدن رادارهای این سامانه چه‌بسا بتواند به رژیم صهیونیستی این امکان را بدهد که بتواند رادارهای اس-۴۰۰ را دور بزند.

روزنامه جروزالم‌پست نوشت: «مطابق این گزارش‌ها، تمرین‌های مذکور به جنگنده‌های اسرائیل این امکان را داده است که بتواند اطلاعاتی در رابطه با راه‌های فریب دادن و دور زدن این سامانه‌ها جمع‌آوری کند».

این روزنامه صهیونیستی اشاره‌ای به زمان دقیق اجرای این تمرین‌ها و نوع جنگنده‌های مشارکت کننده در آن نکرده است. ولی نوشت این تمرین‌ها به دنبال افزایش نگرانی تل‌آویو از تحویل سامانه اس-۴۰۰ به ترکیه صورت گرفته است.

اخیرا آمریکا بار دیگر تأکید کرد اگر ترکیه بر خرید این سامانه‌ها از روسیه اصرار کند، جنگنده‌های پیشرفته اف-۳۵ را به آنکارا تحویل نخواهد داد. واشنگتن می‌گوید رادارهای اس-۴۰۰ می‌تواند نقاط ضعف این جنگنده‌ها را برملا کند.

در مقابل ترکیه می‌گوید مشتری این جنگنده‌ها نیست بلکه بخشی از پروژه‌ بزرگ تولید این جنگنده‌ها است و میلیاردها دلار در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است.

رژیم صهیونیستی ۱۵ جنگنده اف-۳۵ از آمریکا خریداری کرده و قرار است تا سال ۲۰۲۴ میلادی، ۵۰ فروند جنگنده دیگر را خریداری کند تا بتواند برتری هوایی خود در منطقه را حفظ کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403