هشدار وزیر دارایی فرانسه در مورد آینده منطقه یورو


هشدار وزیر دارایی فرانسه در مورد آینده منطقه یورو

تهران - ایرنا - «برنو لومر» وزیر دارایی فرانسه روز جمعه هشدار داد که آینده منطقه یورو در خطر است، چنانچه 19 کشور عضو این منطقه در زمینه اصلاحاتی برای افزایش همگرایی اقتصادی کشورهای خود به توافق دست نیابند.

به گزارش رسانه های غربی، وی که در حاشیه نشست وزرای دارایی منطقه یورو در بخارست سخن می گفت، از بابت کاهش رشد اقتصادی در آلمان و رکود در ایتالیا ابراز نگرانی کرد و خواستار تصمیم گیری فوری در مورد بودجه منطقه یورو حداکثر تا ماه ژوئن (خرداد ماه) شد تا در جهت همسان سازی اقتصادهای این منطقه گام برداشته شود.
وزیر دارایی فرانسه همچنین از تمهیدات کشورش برای اعمال مالیات بر غول های دیجیتالی چون فیس بوک و اپل به رغم ناخرسندی واشنگتن در این زمینه، خبر داد و گفت: مصمم هستیم تا مالیات بر بزرگترین شرکت های دیجیتالی را برای عدالت و بهره وری بیشتر به سیستم مالیات بین المللی تحمیل کنیم.
فرانسه ماه گذشته پیش نویس قانونی را ارائه داد که به موجب آن، مالیات سه درصدی برای تبلیغات در فضای دیجیتال، فروش اطلاعات شخصی و دیگر منابع درآمدی هر یک از شرکت های فناوری که بیش از 750 میلیون یورو (841 میلیون دلار) عایدی سالانه دارند، وضع می کند.
پیش نویس این قانون با توجه به افزایش اعتراض ها در مورد مالیات حداقلی برخی از ثروتمندترین شرکت های بین المللی، ارائه شد.
پیش نویس این قانون پس از رد تمهیدات گسترده اتحادیه اروپا از سوی برخی کشورهایی چون ایرلند که از شرکت های بزرگ فناوری استفاده می کنند، مطرح شد. انگلیس، اسپانیا، اتریش و ایتالیا در حال بررسی طرح فرانسه هستند.
لومر در حالی از اعمال مالیات بر غول های دیجیتالی خبر داد که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا ساعاتی پیش در دیدار با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی اش در واشنگتن، با این مساله مخالفت کرد و گفت که اعمال مالیات، بر شرکت های آمریکایی و کاربران فرانسوی این شرکت ها، تاثیری منفی خواهد داشت.
در همین حال، لومر تاکید کرد که پاریس با واشنگتن برای ترسیم اصلاحات جهانی در زمینه مالیات در سازمان کشورهای توسعه یافته، همکاری نزدیکی خواهد داشت.
وی همچنین گفت که با «استیون منوچین» وزیر خزانه داری آمریکا ماه آینده گفت و گو می کند تا به روند انجام این فرآیند، سرعت داده شود.
وزرای دارایی اتحادیه اروپا قرار است در نشست خود در بخارست، در مورد راه های پیشبرد طرح فرانسه برای برقراری بودجه واحدی برای منطقه یورو، بحث و تبادل نظر کنند.
مخالفت برخی کشورهای عضو منطقه یورو با این طرح، سرعت حرکت بلندپروازی های «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در این زمینه را کاهش داده است.
سران اتحادیه اروپا ضرب الاجلی را برای ماه ژوئن (خرداد ماه) تعیین کرده اند که تا آن زمان، توافقی در زمینه بخش های اصلی این طرح حاصل شود.
طرح همگرایی بیشتر منطقه یورو که از سوی مکرون ارائه شد، پس از جلب حمایت آلمان در سال 2018، با محدودیت هایی رو به رو شد، تا جایی که برخی دیپلمات های غربی هشدار دادند که این طرح ممکن است از تاثیر عملی حداقلی برخوردار باشد.
مکرون از زمان انتخاب به عنوان رئیس جمهوری فرانسه در سال 2017، برای مقرر کردن بودجه ای تلاش کرد تا اختلاف نظرهای منطقه ای در عملکرد اقتصادی را کاهش دهد و پول واحد اتحادیه اروپا را به ابزاری برای مقابله با بحران های مالی احتمالی، مجهز کند.
اروپام**9109**1144

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022