شورای امنیت سازمان ملل خواهان توقف تحرکات نظامی نیروهای حفتر شد


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (#bottom) به نقل از تلویزیون الجزیره؛ شورای امنیت سازمان ملل متحد از نیروهای خلیفه حفتر خواست...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون الجزیره؛ شورای امنیت سازمان ملل متحد از نیروهای خلیفه حفتر خواست تمامی فعالیت های نظامی خود را متوقف کنند.
کریستف هاسگن رئیس دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: در جلسه فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد که جهت بررسی تحولات لیبی تشکیل شده بود به نتایج زیر دست یافتیم:
- اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد نگرانی شدید خود را در قبال فعالیت های نظامی که در طرابلس صورت می گیرد اعلام می دارد. این تحرکات نظامی باعث تهدید ثبات لیبی شده و می تواند تلاش های سازمان ملل متحد برای دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران این کشور را ناکام بگذارد.
- اعضای شورای امنیت از تمامی طرف های لیبیایی می خواهند که تحرکات نظامی را متوقف کرده و فعالیت های نظامی و تنش را کاهش دهند و باید دانست که این بحران و اختلاف راه حل نظامی ندارد.
- اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد بر این نکته تاکید کردند که باید مسئولان این درگیری ها، مسئولیت خود را بر عهده بگیرند.
- اعضای شورای امنیت بار دیگر حمایت کامل خود را از تلاش های دبیر کل سازمان ملل متحد و نماینده ویژه سازمان ملل در امور لیبی اعلام کردند.
- اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از تمامی طرف های درگیر می خواهد که به مذاکره بپردازند و به تعهدات خویش پایبند بوده و به صورت سازنده ای با فرایند سیاسی تحت نظر سازمان ملل متحد تعامل داشته باشند.
- اعضای شورای امنیت بر اهمیت سلامت و امنیت کارکنان سازمان ملل متحد تاکید کرده و به تمامی طرف های درگیری تعهداتی را که بر اساس حقوق بشر بین المللی بر عهده دارند یادآور شدند که یکی از این تعهدات محافظت از غیرنظامیان است.
کریستف هاسگن نماینده آلمان در شورای امنیت سازمان ملل متحد در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: من از انگیزه خلیفه حفتر برای حمله به طرابلس خبر ندارم و شما باید این سوال را از خود او بپرسید و همچنین از اینکه آیا او با پشتیبانی برخی کشورها دست به چنین اقدامی زده است نیز اطلاعی ندارم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی