بیش از 10 هزار تن کالای اساسی در کردستان توزیع شد


بیش از 10 هزار تن کالای اساسی در کردستان توزیع شد

سنندج - ایرنا - مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در قالب طرح نوروزی 10 هزار و 926 تُن انواع کالای اساسی در مناطق مختلف این استان توزیع شد.

شهریار حنیفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه جهاد کشاورزی در قالب مصوبات ستاد تنظیم بازار استان توزیع کالاهای اساسی را از 20 اسفند سال گذشته آغاز کرد، افزود: توزیع برخی از اقلام هنوز هم ادامه دارد.
وی اظهار داشت: 9 هزار و 336 هزار تُن از 10 هزار و 926 تن کالای توزیعی شامل مواد غذایی و یک هزار و 590 تن نیز میوه (سیب و پرتقال) بوده است.
حنیفی اضافه کرد: در این مدت پنج هزار و 128 تن برنج، 2 هزار و 75 تن شکر، یک هزار و 99 تن گوشت منجمد سفید (مرغ) و 852 تن گوشت منجمد قرمز (گوسفند و گوساله) و 182 تن گوشت قرمز سرد توزیع شده است.
وی یادآور شد: ستاد تنظیم بازار کردستان سعی کرد به منظور دسترسی اقشار نیازمند حدود 50 درصد از این میزان اقلام اساسی را در حاشیه شهرها و نقاط روستایی توزیع کند تا با نظارت های اعضای ستاد تنظیم بازار بدست افراد نیازمند برسد.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: توزیع یک هزار و 590 تُن میوه به نرخ دولتی در استان شامل 940 تُن پرتقال و 650 تُن سیب بود.
حنیفی تاکید کرد: این سازمان زمستان سال گذشته در سه سردخانه شهرهای سقز، سنندج و مریوان یک هزار و 700 تُن سیب و پرتقال ذخیره سازی کرده بود که از 25 اسفند به منظور تنظیم بازار میوه شب عید در قالب 96 غرفه در سطح استان توزیع آن را آغاز کرد.
حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد، 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر است و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
3034/9102

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری