اولین تجربه رانندگی با فراری 488 پیستا اسپایدر


اولین تجربه رانندگی با فراری 488 پیستا اسپایدر

فراری 488 پیستا اسپایدر آخرین عضو خانواده‌ای مشهور است. قوی‌ترین کانورتیبل تاریخ فراری با کمال افتخار بازنشسته می‌شود تا جا برای خودنمایی F8 تریبوتو باز شود. این خودروی جدید هم اواخر سال جاری وارد بازار خواهد شد؛ اما خب تا آن زمان می‌توانیم با پیستا اسپایدر خوش بگذرانیم. بیایید با اعداد شروع کنیم. این سوپرکار... The post اولین تجربه رانندگی با...

فراری 488 پیستا اسپایدر آخرین عضو خانواده‌ای مشهور است. قوی‌ترین کانورتیبل تاریخ فراری با کمال افتخار بازنشسته می‌شود تا جا برای خودنمایی F8 تریبوتو باز شود. این خودروی جدید هم اواخر سال جاری وارد بازار خواهد شد؛ اما خب تا آن زمان می‌توانیم با پیستا اسپایدر خوش بگذرانیم.

اولین تجربه رانندگی با فراری 488 پیستا اسپایدر
بیایید با اعداد شروع کنیم. این سوپرکار پیشرانه وسط و روباز از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربویی استفاده می‌کند که قدرت 710 اسب بخاری و گشتاور 770 نیوتون متری دارد. این اعداد و ارقام باعث ایجاد شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 2.85 ثانیه‌ای و حداکثر سرعت 341 کیلومتر در ساعتی می‌شود. این پیشرانه کاملاً از نسخه‌ی کوپه انتقال یافته اما خب این چیز بدی نیست چراکه عملکرد بسیار خوبی دارد.

اولین تجربه رانندگی با فراری 488 پیستا اسپایدر
پیستا اسپایدر همانند مدل کوپه از توربوهای جدید، میله‌های اتصال تیتانیومی سبک‌وزن، میل‌لنگ و فلایویل سبک‌وزن، سوپاپ‌های متفاوت و اگزوز جدیدی سود می‌برد که در کل باعث شده‌اند این پیشرانه نسبت به پیشرانه‌ی مدل GTB حدود 18 کیلوگرم سبک‌تر باشد. اصطکاک داخلی قطعات نیز کاهش یافته است.

اولین تجربه رانندگی با فراری 488 پیستا اسپایدر
این موارد به همراه پانل‌های فیبر کربنی و دیگر قطعات سبک‌وزن باعث شده‌اند فراری 488 پیستا اسپایدر نسبت به 488 GTB اسپایدر 40 کیلوگرم سبک‌تر باشد؛ اما خب پیستا اسپایدر در مقایسه با نسخه‌ی کوپه هنوز هم 100 کیلوگرم سنگین‌تر است.

اولین تجربه رانندگی با فراری 488 پیستا اسپایدر
این سوپرکار روباز متمرکز روی پیست از سیستم FDE نیز برخوردار است که یک نقطه قوت مهم است. این تکنولوژی بخشی از سیستم شاسی 6 کنترل لغزش جانبی است که با دیفرانسیل الکترونیکی، دامپرهای قابل تنظیم و ESC برگرفته از فرمول 1 همکاری می‌کند.

اولین تجربه رانندگی با فراری 488 پیستا اسپایدر
بدون هرگونه تعجبی، آئرودینامیک این خودرو نیز نسبت به مدل کوپه بهبود یافته و وسیع‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید. ورودی‌های هوای جانبی مدل GTB اسپایدر در این خودرو حذف شده‌اند تا جا برای نصب اینترکولرهای بزرگ‌تر باز شود. رادیاتورهای موجود در جلوی خودرو نیز کمی عقب‌تر آمده‌اند. هم‌اکنون مجرای S الهام گرفته از فرمول 1 نیز بین این قطعات نشسته تا هوا را عبور داده و داون فورس را افزایش دهد.


پایین آمدن سقف در 14 ثانیه انجام شده و تا سرعت 48 کیلومتر در ساعت می‌توان آن را انجام داد. این خودرو درگ بیشتری داشته اما خب از بهبودهای مناسبی در بخش‌های زیرین بدنه و آئرودینامیک فعال سود برده که باعث افزایش پایداری خودرو می‌شوند. مسیر تست ما به گونه‌ای بود که امکان تست پرسرعت خودرو وجود نداشت اما خب کاملاً از عملکرد پیستا اسپایدر راضی بودیم.

اولین تجربه رانندگی با فراری 488 پیستا اسپایدر
در جاده‌های بد و با پایین آمدن سقف گاهی اوقات احساس وجود لرزش‌هایی خفیف در شاسی را خواهید داشت اما کاهش استحکام ساختاری پیستا اسپایدر را سریعاً حس نخواهید کرد. شما باید برای یافتن این موضوع خودرو را کاملاً تحت‌فشار قرار دهید که البته در این حالت هم لذت زیادی نخواهید برد.

اولین تجربه رانندگی با فراری 488 پیستا اسپایدر
اگزوز سبک‌تر خودرو کمی پر سر و صداتر بوده اما واقعیت این است که جذابیت صدای آن به پایه‌ی 458 اسپچیاله نمی‌رسد. با باز بودن سقف شما صدای تقویت شده‌ی توربوها را نیز خواهید شنید که در کل تجربه‌ی جذابی به وجود می‌آورد.

اولین تجربه رانندگی با فراری 488 پیستا اسپایدر
فرمان خودرو همان‌گونه که از فراری انتظار داریم سریع و تیز بوده و کاملاً دقیق و حساس است. این سیستم فرمان به لطف لاستیک‌های پهن‌تر و چسبنده‌تر میشلین کاپ 2 که خاص پیستا اسپایدر توسعه یافته‌اند سنگین‌تر از مدل استاندارد می‌باشد.

اولین تجربه رانندگی با فراری 488 پیستا اسپایدر
زمانی که وارد پیچ‌ها شوید سریعاً متوجه تمایل خودرو به عبور از آن را مشاهده خواهید کرد. لاستیک‌ها چسبندگی زیادی دارند و به لطف سیستم FDE اطمینان زیادی از راندن یک سوپرکار 250 هزار پوندی به دست خواهید آورد.

اولین تجربه رانندگی با فراری 488 پیستا اسپایدر
سیستم FDE به گفت‌وگوی بین چندین واحد کنترل ترجمه می‌شود و به دستورات شما در میلی‌ثانیه واکنش نشان می‌دهد. این سیستم همچنین می‌تواند به‌صورت مستقل روی هر کالیپر ترمز اعمال‌نظر کند تا توازن بهتری به وجود آید. دخالت‌های این سیستم کوتاه اما مؤثر هستند.

اولین تجربه رانندگی با فراری 488 پیستا اسپایدر
488 پیستا اسپایدر از نظر سواری بهترین سوپرکار جهان نیست اما افراد بیشتری می‌توانند پرفورمنس این خودرو را استخراج کنند که قطعاً موضوع خوبی است. فراری بسیار زیاد درباره‌ی احساسات و چگونگی اندازه‌گیری هیجان رانندگی صحبت کرده است. فردی را 20 دقیقه سوار پیستا اسپایدر کنید و سپس در زمان پیاده شدن به لبخند او نگاه کنید. این همان معیاری است که فراری معرفی می‌کند.

اولین تجربه رانندگی با فراری 488 پیستا اسپایدر
با باز شدن سقف کمی توربولانس به وجود می‌آید و با بستن آن نیز آرامش داخل کابین را می‌توان دید؛ اما از نظر فضای کابین و بار، فراری 488 پیستا اسپایدر محفظه‌ی 170 لیتری در بخش جلو برای دو کیف داشته و باک سوخت 78 لیتری آن نیز در صورت سواری معمولی و نه چندان پرفشار محدوده حرکتی زیادی فراهم خواهد کرد.

اولین تجربه رانندگی با فراری 488 پیستا اسپایدر
با زمینه‌ی شروعی همچون فراری 488 پیستای قوی، نسخه‌ی اسپایدر نیز تمامی فاکتورهای لازم برای لذت رانندگی را دارد. فراری به لطف سیستم‌های الکترونیکی بسیار پیشرفته، سوپرکاری جذاب ساخته است. این خودرو بدون اینکه پرفورمنس مدل کوپه را قربانی کند، شخصیت و جذابیت بیشتری را ارائه می‌کند. سوپرکارهای کانورتیبل دیگر نمی‌توانند تواناتر از پیستا اسپایدر باشند.

اولین تجربه رانندگی با فراری 488 پیستا اسپایدر

مشخصات فراری 488 پیستا اسپایدر

قیمت: 278850 پوند پیشرانه: 8 سیلندر 3.9 لیتری توئین توربو قدرت/گشتاور: 710 اسب بخار/770 نیوتون متر گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل عقب شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 2.85 ثانیه حداکثر سرعت: 341 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: اعلام نشده

منبع: autoexpress

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو