نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با شفقنا: تلاش‌های آمریکا علیه سپاه بی‌نتیجه است/ هیچ کس نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند ارتش رسمی کشوری را در جرگه‌ی تررویست‌ها تعریف کند/ اقدام ما متقابل خواهد بود


نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با شفقنا: تلاش‌های آمریکا علیه سپاه بی‌نتیجه است/ هیچ کس نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند ارتش رسمی کشوری را در جرگه‌ی تررویست‌ها تعریف کند/ اقدام ما متقابل خواهد بود

شفقنا- سه تن از مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که آمریکا روز دوشنبه نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در لیست گروه های تروریستی خارجی خود قرار می‌دهد. با وجود این که چنین اقدامی سال‌ها در حد شایعه مطرح بوده است، در صورت تحقق چنین ادعایی اولین بار است که آمریکا به طور رسمی نیروی نظامی کشوری دیگر را به […]

نمایندگان مجلس در گفت‌وگو با شفقنا: تلاش‌های آمریکا علیه سپاه بی‌نتیجه است/ هیچ کس نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند ارتش رسمی کشوری را در جرگه‌ی تررویست‌ها تعریف کند/ اقدام ما متقابل خواهد بود

شفقنا- سه تن از مقامات آمریکایی مدعی شده‌اند که آمریکا روز دوشنبه نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در لیست گروه های تروریستی خارجی خود قرار می‌دهد. با وجود این که چنین اقدامی سال‌ها در حد شایعه مطرح بوده است، در صورت تحقق چنین ادعایی اولین بار است که آمریکا به طور رسمی نیروی نظامی کشوری دیگر را به عنوان گروهی تروریستی اعلام می‌کند. باید دید در میان موج انتقادات و هشدارهای درونی آمریکا وزارت خارجه این کشور چه تصمیمی در این زمینه خواهد گرفت. در مورد این موضوع و تبعات احتمالی آن برای کشور نظر برخی کارشناسان از جمله دو عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی را جویا شده‌ایم.

رضایی: ترامپ با چشمان بسته قدم برمی‌دارد/تلاش‌های آمریکا بی‌نتیجه است/ دشمنی آمریکایی‌ها هیچ تأثیری بر ما ندارد

محمدابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با شفقنا با بیان این که آمریکایی‌ها طی چهل سال گذشته هر آنچه توانستند علیه ایران دشمنی انجام دادند، اظهار کرد: احتمال قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی خارجی آمریکا نیز موضوع چندان عجیبی نیست. در گذشته نیز آمریکایی‌ها از این گونه تلاش‌های مذبوحانه، فراوان داشته‌اند و فعالیت‌های بسیاری نیز علیه سپاه انجام داده‌اند، اما نتوانستند این تلاش‌ها را نه در مجامع بین‌المللی و نه بین هیچ یک از کشورها و ملت‌های ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مختلف به نتیجه برسانند.

او ادامه داد: به نظر می‌رسد تلاشی که در حال انجام آن هستند، نیز به نتیجه نخواهد رسید. چشم‌های ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترامپ بسته است و با چشم بسته قدم برمی‌دارد و علیه ایران فعالیت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. سپاه پاسداران عضوی از نیروهای نظامی و دفاعی کشور است و ارتش رسمی کشور محسوب می‌شود. طبق قوانین بین‌المللی نیز هیچ کس نمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند یک ارتش رسمی کشور را در جرگه‌ی ‌‌‌‌‌‌‌نیروهای تررویست تعریف کند. تا امروز این گونه اقدامات آمریکا به جایی نرسیده است و هر تلاشی که باری دیگر در این زمینه داشته باشد نیز به جایی نخواهد رسید.

نماینده خمین در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تبعات این اقدام احتمالی تأکید کرد: دشمنی آمریکایی‌ها هیچ تأثیری بر ما ندارد؛ یعنی سپاه سرجای خود و دشمنی آمریکا هم سر جای خود خواهد بود و به نظر می‌رسد هیچ اثر خاصی نخواهد داشت.

او تصریح کرد: وقتی آمریکا نیروی نظامی کشور ما را تروریست معرفی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند، ما هم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانیم به طور متقابل، ارتش آمریکا را تروریست اعلام کنیم و هر جا اقدامات تروریستی آن‌ها مشاهده می‌شود، هر اقدامی انجام دادند را متقابلاً علیه آن‌ها انجام دهیم. البته می‌توان گفت ارتش آمریکا تروریست واقعی هستند؛ این را در افغانستان و مناطق مختلف از جمله یمن می‌‌‌‌‌‌‌‌‌بینیم که در حال فساد و خونریزی ملت‌ها و شرذیک آن جنایت‌ها هستند.

ذوالنوری: چنین اقدامی دور از انتظار نیست/ اقدام ما متقابل خواهد بود

مجتبی ذوالنوری، دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در زمینه‌ی احتمال قرار دادن نام سپاه در لیست گروه های تروریستی خارجی آمریکا اظهار کرد: براساس شرارت، خباثت و عناد دشمن این اتفاق بسیار محتمل است چون آن‌ها مجسمه‌ی خباثت و دشمنی علیه ایران هستند. زاویه‌ی دیگر آن است که آیا با اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان تروریست، اتفاق خاصی هم خواهد افتاد؟ خیر! چون در بیرون از کشور، جایی برای تغذیه و پشتیبانی سپاه نداریم و علاوه بر آن این اولین بار نیست که آمریکایی‌ها می‌خواهند چنین کاری انجام ‌‌‌‌‌‌دهند. در گذشته نیز چنین اقداماتی انجام داده‌اند؛ قبلاً نیروی قدس را به عنوان تروریست مطرح کرده بودند بعد هم که با اجرایی کردن قانون کاتسا (قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها) کلیت سپاه را مورد توجه قرار دادند. این کار نیز مانند همان اقدامات است.

او ادامه داد: البته این موضوع، دردسرهایی برای ما درست خواهد کرد، اما این آخرین تلاش‌های دشمن است؛ چه این اقدام انجام شود و چه نشود، تأثیری بر توان دفاعی و قدرت سپاه نخواهد گذاشت. به دلیل این که به حول و قوه‌ی ‌‌‌‌‌‌‌الهی منابع توانایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و اقتدارش داخلی است و نیازمندی‌هایش را در داخل تأمین می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند. اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانی دارد -که الحمدلله توانش نیز بسیار بالا است و آنها به شدت از همین توانمندی نگران هستند- منشأ داخلی دارد و منشأ آن بیرونی نیست که بگوییم با چنین اقدامی از قدرت و اقتدار سپاه کاسته خواهد شد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که همه چیز سپاه، بومی است، گفت: سپاه نیاز به واردات توانمندی از بیرون ندارد بلکه قادر به توانمندسازی جریان‌هایی است که از خود در مقابل ظلم وشیطنت بیگانگان دفاع می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. بر این اساس به حول و قوه‌ی ‌‌‌‌‌‌‌الهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قوی‌تر از گذشته به مسیر خود ادامه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. راهبرد سپاه و همچنین ارتش ما، هیچ یک هجومی نیست بلکه راهبرد دفاعی است و تا امروز نیز هیچ یک از همسایگان ایران و دیگر کشورها از ناحیه‌ی‌‌‌‌‌‌‌ نیروهای مسلح و سپاه پاسداران تهدید نشده است. چرا که توانمندی جمهوری اسلامی کاملاً دفاعی است اما این قدرت را داریم که اجازه ندهیم دشمن نقشه‌های ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌توسعه‌طلبانه و شرارت‌آمیز خود در منطقه را علیه منافع ما پیاده کند.

او تصریح کرد: طبیعتاً نیروهای مسلح و سپاه ما آن قدر توانمند هستند که هر دست متجاوزی که به سمت منافع جمهوری اسلامی دراز شود را قطع کنند. دشمن نیز از همین ناراحت است و هر تلاشی که از دستش بربیاید، آن را به کار خواهد بست. در نتیجه چنین اقدامی دور از انتظار نیست و نمی‌توان آن را محال و غیرممکن دانست، بلکه اگر آمریکا که منبع و مجسمه‌ی ‌‌‌‌‌‌‌خباثت و شرارت است، چنین کاری نکند، مردم دچار تردید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شوند و باید کمی به حقانیت خود شک کنیم.

ذوالنوری با بیان این که باید دید آمریکایی‌ها چه خواهند کرد، گفت: اقدام ما نیز متقابل خواهد بود و هر اقدام متقابلی که انجام بدهیم در دفاع از منافع ما است و تبعات منفی برای ما ندارد. کار دشمن برای ما تبعاتی دارد و ما با اقدام متقابل، آن تبعات را رفع می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنیم و به همان میزان و بیشتر به دشمن خسارت وارد خواهیم کرد. دشمن وارد یک جنگ شده و طبیعی است که در جنگ، زد و خورد وجود دارد. ما شروع کننده‌ی ‌‌‌‌‌‌‌چنین جنگی نیستیم و سپاه عامل بروز چنین شرایطی نیست بلکه ماهیت و ذات دشمن این گونه است.

او تصریح کرد: در این جا جا دارد آن کسانی که با لبخندهای دشمن سست می‌‌‌‌‌‌‌‌‌شدند و به دشمن تمایل پیدا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌کردند، از این خباثت‌های ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌پیاپی درس بگیرند، به خدا بچسبند و دامن کدخدا را رها کنند؛ آمریکا کدخدای شرارت و ظلم و تجاوز در دنیا است. امیدوار هستیم یکی از تبعات بسیار مهم چنین اقدام خصمانه‌ای ‌‌‌‌‌‌‌از سوی آمریکا، بصیرت، بیداری و دشمن‌شناسی بعضی افراد خوش‌خیال و خام باشد.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!