تازه‌ترین اخبار سیل/حفر خندق برای جلوگیری از بالاآمدن آب در آق‌قلا


تازه‌ترین اخبار سیل/حفر خندق برای جلوگیری از بالاآمدن آب در آق‌قلا

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: به سیل زدگان اطمینان می‌دهیم که نیرو‌های امدادی، مسئولان و نیرو‌های جهادی تا خارج کردن آخرین قطره آب از خانه هایشان در کنار آن‌ها خواهند ماند.

سرویس جامعه فردا: سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بیشترین خسارات را در سیل‌های اخیر استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان دیدند.
هشدار فرماندار آق‌قلا درباره نشست و فروریختن منازل مسکونی؛ مردم برای بازگشت عجله نکنند
فرماندار آق‌قلا با بیان اینکه وضعیت همچنان در برخی نقاط این شهر بحرانی است، گفت: به دلیل ماندابی بیش از ۱۸ روز احتمال نشست و فروریختن منازل مسکونی در این مناطق وجود دارد برای همین مردم برای بازگشت به منازل خود عجله نکنند.

به گزارش تسنیم از آق‌قلا، امانگلدی ضمیر ظهر امروز درباره آخرین وضعیت این شهر اظهارداشت: به رغم گذشت حدود سه هفته محله‌هایی که از روز‌های نخست زیر آب بود، وضعیت بحرانی دارند.

وی افزود: هرچند مقداری از سطح آب‌گرفتگی کاهش یافته است، اما ورودی آب در روز‌های اخیر افزایش یافت و هنوز امکان برای بازگشت مردم به خانه‌هایشان وجود ندارد.

فرماندار آق‌قلا ادامه داد: ۵ محله شهر آق‌قلا از جمله حکیم‌آباد، ایثار و عیدگاه وضعیت نامناسبی دارند و تلاش‌ها برای تخلیه آب از این مناطق همچنان ادامه دارد.

وی گفت: برای اینکه خروج آب را تسریع کنیم، در گام نخست باید حجم آب ورودی به شهر را کم کنیم. علاوه براین خندقی را از شمال شرقی آق‌قلا با ۱۲ بیل مکانیکی کار می‌کنیم تا آب قبل از ورود به شهر به دشت‌ها منتقل شود.

ضمیر بیان داشت: برای تخلیه آب به پمپ‌های قوی نیاز داریم، باتوجه به اینکه خراسان رضوی معین استان گلستان شده، قرار است امکانات خوبی به مناطق سیل‌زده استان ارسال شود.

وی همچنین از مردم خواست برای بازگشت به منازل خود عجله نکنند، زیرا به دلیل آب ماندگی بیش از ۱۸ روز امکان نشست و فروریختن منازل وجود دارد.

سرعت خروج سیلاب از گمیشان شدت گرفت؛ حفر خندق برای جلوگیری از بالاآمدن آب در آق‌قلا
سرپرست استانداری گلستان گفت:با لایروبی کانال‌ها و دهانه گرگانرود سرعت تخلیه آب از گمیشان افزایش یافته است

به گزارش تسنیم از گرگان، میرمحمد غراوی صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت آب‌گرفتگی در شهرستان‌های سیل‎زده استان گلستان اظهارداشت: با لایروبی کانال‌ها و دهانه گرگانرود سرعت تخلیه آب از گمیشان افزایش یافته است.

وی درباره بالاآمدن دوباره آب در برخی از نقاط شهر آق‌قلا گفت: در شهرستان این شهرستان آورد رودخانه‌ها ناشی از برفاب و فعالیت سامانه بارشی است.

سرپرست استانداری گلستان بیان داشت: پس از عبور این سامانه تلاش می‌کنیم با سرعت هرچه بیشتر آب موجود در منازل و معابر شهر آق‌قلا را خارج کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در پی دستور و انتخاب استاندار خراسان رضوی به عنوان معین گلستان از سوی وزیر کشور، ماشین‌آلات و تجهیزات تمامی دستگاه‌ها، ارگان‌ها و نهاد‌ها در ادامه امدادرسانی در� گلستان حضور خواهند داشت.

غراوی با بیان اینکه امدادرسانی به مناطق سیل‌زده گلستان از طریق تعیین استان معین و با استفاده از طرفیت‌های ملی ادامه دارد، اظهارداشت: ماشین‌آلات و امکانات لجستیکی خراسان رضوی نیز در دو روز آینده وارد استان گلستان می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در استان گفت: با توجه به فعالیت این سامانه که امروز و فردا در گلستان فعال است، ۴۰ میلی‌متر باران در استان خواهد بارید.

غراوی اظهارداشت: برای اینکه جلوی ورود رواناب به شهر آق‌قلا گرفته شود با استفاده از توان مهندسی در حال ایجاد کانال و دایک حفاظتی در روستای یلمه‌خندان هستیم تا از ورود دوباره آب به شهر جلوگیری کنیم.

جست‌وجو‌ها برای پیدا شدن ۲ مفقود سیل مازندران بی‌نتیجه بود

رئیس جمعیت هلال‌احمر ساری گفت: جست‌وجو‌ها برای پیدا شدن پیکر ۲ مازندرانی مفقود سیل و سقوط از رودخانه بی‌نتیجه بود.

یدالله داودی امروز در شهرستان ساری درباره آخرین پیگیری‌ها برای پیرمرد ۷۰ ساله‌ای که روز جمعه ۹ فروردین ماه امسال حین عبور از رودخانه در روستای جمال‌الدین‌کلای بخش چهاردانگه ساری سقوط کرد، گفت: نیرو‌های امدادی تلاش خود را برای پیدا کردن پیکر این فرد آغاز کردند.

وی افزود: اعزام تیم‌های غواص و تجسس برای پیدا شدن پیکر این فرد بی‌نتیجه بود و حتی مسیر آب را تغییر دادیم، اما هیچ اثری یافت نشده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر ساری بیان کرد: همچنین در نخستین روز وقوع سیلاب در تاریخ ۲۷ اسفند ماه امسال صاحب یک مرغداری با خودرو داخل رودخانه داراب‌کلا سقوط کرد که جست‌وجو برای پیدا کردن این فرد بی‌نتیجه بود و با گذشت بیش از ۲۰ روز هنوز اثری از پیکر این فرد نیست.

داودی اضافه کرد: با توجه به شدت احتمال اینکه پیکر این افراد به مناطق پایین دست منتقل شده باشد وجود دارد که در این زمینه نیز جست‌وجو‌ها در دستور کار قرار دارد.

در سیل اخیر پنج نفر در مازندران جان خود را از دست دادند.

همچنین در بین اسامی اعلام شده از سوی سازمان پزشکی قانونی در موج دوم بارندگی‌ها در نوروز ۹۸ ساناز کیانی از آمل و خدیجه ابراهیمی از آمل در استان فارس فوت شدند.
روند تخلیه شهر رفیع و ۲۱ روستای هویزه سرعت می‌گیرد

سرپرست فرمانداری هویزه گفت: تاکنون ۱۷۰ خانوار روستایی در معرض سیل منازل خود را تخلیه کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود روند تخلیه شهر رفیع و ۲۱ روستای شهرستان هویزه، امروز یکشنبه سرعت بیشتری بگیرد.

سید قاسم موسوی سرپرست فرمانداری هویزه دقایقی قبل در گفتگو با خبرنگار فارس در هویزه، اظهار کرد: با توجه به رهاسازی آب از سد کرخه، دستور تخلیه شهر رفیع و ۲۱ روستا از توابع هویزه صادر شده و پیش‌بینی می‌شود در روز یکشنبه بسیاری از مردم برای در امان بودن از خطر سیل، منازل خود را تخلیه کنند.

وی با اشاره به فراهم شدن اتوبوس و ماشین آلات دیگر برای عملیات تخلیه، گفت: بخش کمی از جمعیت ۳۵۰۰ نفری رفیع تاکنون تخلیه شده و از بین ۳۶۲۵ روستایی حاشیه رودخانه نیز تا کنون حدود ۷۷۲ نفر اقدام به تخلیه کرده‌اند که خطر پیش‌رو را با شیوخ و بزرگان در میان گذاشتیم تا روند تخلیه سرعت بگیرد.

موسوی افزود: ۱۰۰۰ دام سبک و سنگین منطقه را تاکنون در مرتع روستای مالحه منتقل کرده‌ایم و علوفه مورد نیاز در اختیار آن‌ها قرار گرفت.

سرپرست فرمانداری هویزه بیان کرد: بسیاری از مردم این منطقه به منازل اقوام خود در سایر شهر‌ها منتقل می‌شوند، ولی برای اسکان اضطراری سایر مردم در مساجد، حسینیه‌ها و سالن‌های ورزشی شهر هویزه، پیش بینی میکنیم که حدود ۶ هزار پتو و همچنین آب معدنی، موکت، جلیغه نجات، ژنراتور برق و مواد خوراکی مورد نیاز باشد.
خبر سرریز شدن سد کرخه صحت ندارد
مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک گفت: خبر سرریز شدن سد کرخه در استان خوزستان صحت ندارد.

محمد یزدانی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک اظهار داشت: در طول روز‌های اخیر میزان رهاسازی آب در سد کرخه شهرستان اندیمشک به ۲۴۰۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش یافت.

وی با بیان اینکه میزان ارتفاع آب در سد کرخه اندیمشک تا ۲۲۶ متر امکان افزایش دارد بیان کرد: در طول روز‌های گذشته و پس از سیلاب ارتفاع آب در مخزن سد به ۲۲۵ متر افزایش یافته است.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک با بیان این که خبر سرریز شدن سد کرخه در استان خوزستان صحت ندارد، عنوان کرد: سرریز شدن سد کرخه و خبری که در برخی شبکه‌های مجازی مطرح می‌شود قابل وقوع نیست.

وی با اشاره به روند و مدیریت آب در سد‌های کشور و مراحل علمی و اجرایی آن گفت: شهروندان بیش از مطالعه و انتشار اخبار به صحت آن توجه و به اخبار نادرست در این زمینه توجه نکنند.

یزدانی میزان خروجی سد کرخه را در روز‌های گذشته را حدود دو هزار و ۴۰۰ مترمکعب در ثانیه دانست و بیان کرد: این میزان نسبت به روز‌های قبل ۳۰۰ مترمکعب افزایش داشته است.

وی با اشاره به این که پس از سیلاب اخیر میزان ورود آب به دریاچه سد کرخه اندیمشک به دو هزار و ۳۰۰ متر مکعب رسید، خاطرنشان کرد: این میزان حجم آب به نسبت گذشته ۲۰۰ متر مکعب کاهش یافته است.

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک ادامه داد: سد کرخه هم اکنون بیش از ۶ میلیارد متر مکعب آب در خود ذخیره کرده است و پایداری سد مطلوب است و در این زمینه جای نگرانی نیست.
رئیس قوه قضائیه برای بازدید از مناطق سیل‌زده وارد گلستان شد
رئیس قوه قضائیه برای بازدید از مناطق سیل‌زده و شرکت در جلسه‌های شورای قضایی و شورای اداری گلستان دقایقی قبل وارد این استان شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی دقایقی قبل وارد استان گلستان شد تا از مناطق سیل‌زده این استان در شهرستان‌های آق‌قلا و گمیشان بازدید کند.

وی در این بازدید با مردم سیل‌زده این شهرستان‌ها گفتگو می‌کند و در جریان آخرین اقدامات برای خروج سیلاب از شهر‌ها و روستا‌ها و کمک‌رسانی به سیل‌زدگان قرار می‌گیرد.

رئیس قوه قضائیه پس از بازدید از این مناطق دیداری با آیت‌الله نورمفیدی نماینده، ولی فقیه در استان دارد و پس از آن در جلسه شورای قضایی و شورای اداری استان گلستان شرکت می‌کند.

جزئیات خبر خوش دولت برای ساکنان منطقه «سعدی» شیراز

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان این که وضعیت شیراز یکی، دو روز بعد از حادثه سیل "دروازه قرآن" به حالت عادی برگشت گفت که نباید به خاطر برخی گلایه‌ها انسجام و همدلی بین دولت و ملت را در حادثه سیل اخیر تحت الشعاع قرار دهیم.

بهرام پارسایی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: وضعیت شیراز تقریبا یکی دو روز بعد از حادثه "دروازه قرآن" به حالت عادی بازگشت. این حادثه بسیار غیر قابل باور و غیر قابل پیش‌بینی بود و از آن جایی که سیل وارد مسیر خیابان شد، منازل به آن صورت دچار خسارت نشده‌اند و پس از جمع‌آوری خودرو‌ها فضای منطقه به حالت عادی بازگشت.

وی یادآور شد: در منطقه "سعدی" تعدادی از منازل مردم دچار آبگرفتگی شد. دلیل اصلی آن هم این بود که بخش زیادی از این منطقه بدون ضابطه و در مسیل ساخته شده است. به طوری که به گفته زوج پیری که در آن جا سکونت داشتند، در سه، چهار سال گذشته منزل آن‌ها شش بار دچار آبگرفتگی شده است و این مشکل سالیان متمادی لاینحل باقی مانده بود.

نماینده شیراز با اشاره به حضور وزرای اطلاعات، بهداشت، ارتباطات، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس بنیاد مسکن و معاونان وزارت راه در شیراز پس از حادثه سیل، خاطر نشان کرد: سطح قابل قبولی از مدیران دولتی پس از سیل در شیراز حضور پیدا کردند و نماینده عالی دولت هم با مدیران استانی نشست‌های گره گشایی داشت.

پارسایی ادامه داد: در کنار تیم دولت و حضور گرم مردم و گروه‌های مردم نهاد نیز چشمگیر بود. کمک این گروه‌ها تنها معطوف به سیل نبود و آن‌ها همچنان در حال فعالیت هستند. البته برخی از گروه‌ها مثل گروه "آفرود" بعد از سیل لرستان برای کمک در توزیع بسته‌های امدادی عازم این منطقه شدند، اما در کل مشارکت نیرو‌های نظامی و هلال احمر در خور توجه بود و تقریبا بی تفاوتی و یا سهل انگاری بعد از سیل حداقل در شیراز وجود نداشت.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت‌های خود، بیان کرد: همچنین آقای آذری جهرمی بازدیدی از منطقه "سعدی" که دچار آبرفتگی و سیل شده بود داشتند و جلسه‌ای به همین منظور در استانداری داشتیم که مقرر شد با پیشنهاد و مساعدت وزیر ارتباطات زمینی متعلق به این وزارتخانه در اختیار وزارت راه و بنیاد مسکن قرار گیرد تا با تسهیلات بنیاد مسکن برای ۲۰۰ خانه‌ای که همیشه در معرض سیل قرار دارند مسکنی ساخته شود. متاسفانه آن چه که در منطقه "سعدی" شاهد هستیم برای شهر فرهنگی شیراز برازنده نیست و به این ترتیب راه حلی برای این مشکل پیدا شد.

وی ادامه داد: در این باره با آقای نوبخت نیز صحبت شده است و ایشان نیز قول دادند که به صورت قطعی از آن حمایت شود. موضوع هفته گذشته در دولت مطرح شد و مورد حمایت قرار گرفت و وزیر راه نیز قول داد که با قید فوریت و طی مراحل قانونی آن را شروع کنند. ما هم پیگیر هستیم که تفاهمنامه‌ای امضا شود تا کار وارد مراحل اجرایی شود.

پارسایی در ادامه خاطر نشان کرد: ممکن است شهروندانی همچنان گله‌مند باشند و انتظار بیشتری از دولت داشته باشند، اما من معتقد هستم که برازنده نیست که به خاطر دستمال، قیصریه را به آتش بکشیم و انسجام و همدلی بین دولت و ملت را تحت الشعاع قرار دهیم. خوشبختانه در سیل "دروازه قرآن" زیرساخت‌های شهر آسیب ندیده‌اند، البته تلفات انسانی این حادثه بسیار دلخراش بود.

سخنگوی کمیسیون اصل "۹۰" در پایان یادآور شد: کمیسیون اصل "۹۰" به صورت میدانی دلایل وقوع سیل، مقصران و عاملان آن را مورد بررسی قرار می‌دهد چرا که خصوصا در شیراز پیش از این و در شدیدترین بارش‌ها هم چنین آبگرفتگی و خروج از مسیل را شاهد نبودیم؛ لذا این نشان دهنده این است که بخشی از حادثه مربوط به دخالت عوامل انسانی بوده است که موضوع توسط کمیسیون اصل "۹۰" بررسی خواهد شد و با توجه به دغدغه‌ای که در سایر کلانشهر‌ها وجود دارد که مسیل‌ها مسدود و یا تغییر کاربری داده شده باشند، گزارشی از تهدیدات و خطرات احتمالی جهت جلوگیری از آن تهیه خواهد شد.

آب شهر گوریه با تانکر تأمین می‌شود
مدیرعامل آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: برای تامین آب شرب مورد نیاز مناطق سیل زده استان خوزستان مشکلی وجود ندارد.

به گزارش تسنیم، صادق حقیقی پور اظهار داشت: خسارت وارد شده به تاسیسات و تجهیزات آب و فاضلاب استان خوزستان پس از سیلاب روز‌های گذشته، گسترده بوده است.

وی با بیان این که سیلاب در روز‌های گذشته بیش از یک هزار و ۳۸۰ میلیارد ریال به تاسیسات و تجهیزات آب و فاضلاب استان خوزستان خسارت وارد کرده است، گفت: میزان خسارت وارد شده به تاسیسات آب و فاضلاب استان خوزستان پس از سیلاب اخیر بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان خوزستان با بیان این که تمام تجهیزات برای تأمین نیاز‌های شهروندان در مناطق سیل زده بسیج شده است، عنوان کرد: پس از سیلاب روز‌های گذشته، بیش از ۹۵۰ میلیارد ریال به بخش فاضلاب شهر‌های مختلف استان خوزستان وارد شده است.

وی با اشاره به توزیع ۱۱۰ هزار لیتر آب معدنی در شهر‌ها و مناطق سیل زده استان خوزستان، افزود: روند تأمین آب و توزیع آب با تانکر در شهر‌ها و مناطقی که پس از سیلاب دچار حادثه شده‌اند، ادامه دارد و در این زمینه مشکلی نیست و تمام تمهیدات مورد نیاز شهروندان تأمین شده است.

حقیقی پور با اشاره به فعالیت مرکز مانیتورینگ ستاد بحران آب و فاضلاب استان خوزستان، بیان کرد: فعالیت مانیتورینگ ستاد بحران آب و فاضلاب استان خوزستان به صورت شبانه روزی بوده و روند توزیع آب در استان خوزستان در این مرکز به صورت دقیق و آنلاین، بررسی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت واحد‌های کنترل و کیفیت آب در شهرها، خط قرمز آب وفاضلاب استان خوزستان را توزیع آب بهداشتی در مناطق سیل زده دانست و گفت: بررسی وضعیت آب توزیع شده در مناطق سیل زده استان خوزستان با نظارت وزرات بهداشت بررسی می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان خوزستان با بیان این که برای تأمین آب شرب مورد نیاز مناطق سیل زده استان خوزستان مشکلی وجود ندارد، ادامه داد: در حال حاضر پنج تانکر آب شرب سالم در شهر گوریه مستقر که دو تانکر در دو کمپ شهر گوریه و دو تانکر در مرکز شهر بهتأمین نیاز‌های شهروندان در مناطق سیل زده می‌پردازند.
احتمال افزایش خروجی آب سد کرخه/ ۱۷۴ شهر و روستا در خوزستان تخلیه شد

به گزارش تسنیم، بهنام سعیدی با اشاره به برقراری ارتباط با معمولان و پلدختر در استان لرستان افزود: بجز پنج روستا گاز همه روستا‌های سیل زده در این دو منطقه وصل شده است.

وی گفت: علت اصلی وصل نشدن برق در پلدختر تامین امنیت مردم است، زیرا در این شرایط تعدادی از مردم به علت برق گرفتگی جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: همچنان شاهد خروجی آب از سد کرخه هستیم و احتمال افزایش حجم خروجی آب از این سد وجود دارد.

سعیدی گفت: تاکنون ۱۷۴ شهر و روستا در استان خوزستان از بیم وقوع سیل تخلیه شده اند و احتمال افزایش روستا‌هایی که باید تخلیه شوند وجود دارد.

وی افزود: در منحرف کردن آب از مناطق مسکونی به زمین‌های کشاورزی خساراتی به این زمین‌ها وارد شد که قابل جبران است، زیرا اولویت اصلی حفظ جان مردم است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تاکنون ۷۰ درصد آب در آق قلا تخلیه شده است.

سعیدی افزود: تا ۱۰ فروردین ۲۶۲ میلی متر باران در کشور بارید که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۶۵ درصد افزایش دارد.

وی گفت: از ۱۵۰ تالاب کشور بر اثر بارندگی‌های اخیر ۴۰ پهنه آبی احیا شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور افزود: به سیل زدگان اطمینان می‌دهیم که نیرو‌های امدادی، مسئولان و نیرو‌های جهادی تا خارج کردن آخرین قطره آب از خانه هایشان در کنار آن‌ها خواهند ماند.

سعیدی همچنین گفت: بر اثر سیل‌های اخیر ۷۰ نفر از هموطنانمان در استان‌های سیل زده جان خود را از دست دادند.

اسکان اضطراری مردم حمیدیه در ۴پادگان/ادارات تعطیل شد

با توجه به صدور دستور تخلیه شهر حمیدیه از سوی استاندار خوزستان، اسکان اضطراری شهروندان حمیدیه در چهار پادگان در حال انجام است.
به گزارش مهر، در حال حاضر با توجه به بالا رفتن سطح آب رودخانه کرخه مجدداً اخطار تخلیه به اهالی شهرستان حمیدیه صادر و چهار پادگان شهید محلاتی، شهید فرجوانی، ثامن الائمه و جواد الائمه به عنوان محل اسکان اضطراری اهالی این شهر مشخص شد.

از نیمه شب گذشته شرایط بحرانی برای دو منطقه کوی انقلاب و کوی کارگران از بخش حمیدیه سفلی اعلام شد. سیل بند این بخش تاکنون مقاوم بوده، اما با توجه به بالا آمدن سطح آب در شهر و روستا‌ها و احتمال شکسته شدن سیل بند، مردم همچنان در حال مقاوم سازی سیل بند حمیدیه هستند.

به ساکنان روستا‌های حاشیه رودخانه کرخه نور بخش گمبوعه هشدار آماده باش برای تخلیه داده شد.

همچنین فرمانداری شهرستان حمیدیه با توجه به شرایط حساس حمیدیه و احتمال به زیر آب رفتن این شهر ادارات این شهر را برای روز یکشنبه تعطیل کرده است

سرعت تخلیه آب از گمیشان افزایش یافت

سرپرست استانداری گلستان گفت: با استقرار یک دستگاه لایروب در مسیر رودخانه گرگان‌رود، تخلیه آب در گمیشان سرعت گرفت.

به گزارش مهر، میر محمد غراوی، شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرعت تخلیه آب از گمیشان با توجه به فعال شدن یک دستگاه کاتر ساکشن سازمان بنادر و دریانوردی که در مدخل گرگانرود به سمت دریا مستقر شده و لایروبی را انجام می‌دهد، افزایش یافته است.

وی افزود: با دستور وزیر کشور مقرر شد استان خراسان رضوی به عنوان استان معین گلستان در سیلاب باشد.

غراوی گفت: ما در حال حاضر نیازمند ماشین آلات سنگین همچون لودر، بولدوزر، بیل مکانیکی و کمپرسی هستیم که مقرر شد طی دو روز آتی از سوی خراسان رضوی اعزام شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...