به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل دامپزشکی استان همدان از معدوم‌سازی بیش از 33 هزار کیلوگرم مواد خام دامی غیر بهداشتی در استان همدان طی ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: طرح تشدید کنترل بهداشتی در حوزه تولید، توزیع و عرضه مواد خام دامی طی ایام نوروز اجرا شده است.

وی گفت: در این مدت 33 هزار و 99 کیلوگرم مواد خام دامی غیر بهداشتی و غیرقابل مصرف در همدان ضبط و معدوم‌سازی شد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه این طرح از 25 اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا 17 فروردین‌ماه ادامه داشت گفت: به منظور حفظ سلامت و امنیت غذایی مردم اکیپ‌های ثابت و سیار نظارت بهداشتی دامپزشکی در مرکز استان و شهرستان‌های همدان همزمان با سراسر کشور تشکیل، ساماندهی و تجهیز شد.

وی با اشاره به فعالیت 28 اکیپ نظارتی در سطح استان افزود: در اجرای طرح 5 هزار و 317 مورد بازرسی از اماکن تولید، توزیع، بسته‌بندی و عرضه مواد خام دامی صورت گرفت.

رسولی با بیان اینکه در طرح نوروزی اداره دامپزشکی استان 33 هزار و 99 کیلوگرم مواد خام دامی غیربهداشتی و غیر قابل مصرف از زنجیره غذایی مردم حذف و معدوم‌سازی شد خاطرنشان کرد:‌ 107 واحد متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه در طول اجرای طرح 24 واحد متخلف به علت عدم رعایت اصول بهداشتی پلمب شد گفت: 11 واحد متخلف به دادگاه و 87 واحد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان ضمن تقدیر از تلاش‌های کارکنان دامپزشکی استان بیان کرد: در مدت اجرای طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز با 18 خودروی عرضه‌کننده فرآورده‌های خام دامی به صورت غیرمجاز برخورد قانونی شد و بیش از 5 هزار نفرساعت نیز فعالیت انجام گرفت.