انتقاد از ترامپ خبرنگار فنلاندی را از دریافت جایزه جهانی محروم کرد


انتقاد از ترامپ خبرنگار فنلاندی را از دریافت جایزه جهانی محروم کرد

شفقنا- دولت آمریکا به خاطر انتقاد یک خبرنگار فنلاندی از ترامپ جایزه او را پس گرفت. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از سی‌ان‌ان؛ قرار بود جیسکا آرو «جایزه بین‌المللی زنان شجاع» را از سوی وزارت خارجه آمریکا دریافت کند. اما انتقاد از ترامپ باعث شد وزارت خارجه آمریکا از دادن این جایزه به او خودداری کند. وزارت خارجه آمریکا […]

انتقاد از ترامپ خبرنگار فنلاندی را از دریافت جایزه جهانی محروم کرد

شفقنا- دولت آمریکا به خاطر انتقاد یک خبرنگار فنلاندی از ترامپ جایزه او را پس گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از سی‌ان‌ان؛ قرار بود جیسکا آرو «جایزه بین‌المللی زنان شجاع» را از سوی وزارت خارجه آمریکا دریافت کند. اما انتقاد از ترامپ باعث شد وزارت خارجه آمریکا از دادن این جایزه به او خودداری کند. وزارت خارجه آمریکا در ابتدا به «جسیکا آرو» اطلاع داد واجد شرایط دریافت «جایزه بین‌المللی زنان شجاع» شده، اما مدتی بعد اعلام کرد که «اشتباهی تأسف‌آور» رخ داده و او برنده این جایزه نیست. اما چیزی که آرو می‌گوید متفاوت است. این خبرنگار فنلاندی تاکید می‌کند به خاطر انتقاد از ترامپ این جایزه از او گرفته شده است. یک مقام وزارت خارجه آمریکا هم که نخواسته نامش فاش شود این موضوع را تائید کرده است.

آرو گفته: این که تصمیم‌های سیاسی یا تنگ‌نظری‌های رئیس‌جمهور روی دیپلمات‌های آمریکا برای انتخاب یا عدم انتخاب آثار حقوق بشری افراد اثر می‌گذارد واقعیتی هراس‌آور است. این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که آمریکا همواره ژست مدافع حقوق بشر به خود گرفته و همواره مدعی حمایت از خبرنگارانی است که در کشورهای متخاصم فعالیت می‌کنند.

خبر اصلی را در سی‌ان‌ان ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد