آموزش دوخت دستکش آشپزخانه ساده و زیبا به همراه الگو


دوخت دستکش آشپزخانه در منزل ضمن اینکه یک هنر محسوب می شود، یک وسیله آشپزخانه کاربردی و ضروری برای محافظت از سوختگی دست می باشد که در انواع طرح های ساده، کلاسیک و یا به شکل قلبی می توان آن را تهیه کرده و استفاده نمود. برای درست کردن انواع وسایل و سرویس آشپزخانه ایده های متفاوتی وجود دارد در مطالب قبلی شما را با نحوه دوخت دستگیره آشپزخانه و نیز...

دوخت دستکش آشپزخانه در منزل ضمن اینکه یک هنر محسوب می شود، یک وسیله آشپزخانه کاربردی و ضروری برای محافظت از سوختگی دست می باشد که در انواع طرح های ساده، کلاسیک و یا به شکل قلبی می توان آن را تهیه کرده و استفاده نمود. برای درست کردن انواع وسایل و سرویس آشپزخانه ایده های متفاوتی وجود دارد در مطالب قبلی شما را با نحوه دوخت دستگیره آشپزخانه و نیز دوخت روکش قوری آشنا کردیم. دوخت دستکش نیز بسیار ساده است و با خیاطی ابتدایی نیز می توانید به موفقیت برسید.

روش دوخت دستکش آشپزخانه

یکی از لوازم ضروری آشپزخانه برای جلوگیری از سوختگی دست در هنگام برداشتن ظروف داغ از روی اجاق و به خصوص هنگام استفاده از فر، دستگیره یا دستکش آشپزخانه می باشد. در ادامه این مطلب روش دوخت دستکش آشپزخانه به شکل ساده را آموزش داده ایم که ملاحظه می کنید.

آموزش دوخت دستکش آشپزخانه ساده و زیبا به همراه الگو

وسایل مورد نیاز برای تهیه دستکش آشپزخانه پارچه به مقدار مورد نیاز لایه محافظ حرارتی روبان یک سانتی

روش دوخت دستکش آشپزی ساده بوده و برای تهیه آن، ابتدا از روی الگوی موردنظر که یک نمونه از آن را در تصویر زیر مشاهده می کنید، بر روی پارچه قرار دهید و برای لایه رویی دستکش، دو تکه پارچه برش داده، همینطور برای لایه زیرین آن نیز به این صورت عمل کنید، از روی لایه حرارتی و داخلی پارچه نیز دو تکه را برش دهید؛ برای تهیه الگو می توانید از روی دستتان برش بزنید، برای این کار دست خود را در وسط کار قرار داده و به اندازه ۳ یا ۴ سانتی متر بزرگتر از آن در نظر بگیرید.

آموزش دوخت دستکش آشپزخانه ساده و زیبا به همراه الگو

بعد از برش پارچه ها، آنها را به صورت بر عکس و قرینه، به صورتی که در تصویر مشاهده می کنید، بر روی هم قرار دهید. توجه داشته باشید که ابتدا دو تکه رویی دستکش را به شکل بر عکس بر روی هم قرار دهید.

آموزش دوخت دستکش آشپزخانه ساده و زیبا به همراه الگو

سپس لایه های محافظتی را یکی بر روی لایه بالایی و دیگری را بر روی لایه زیرین قرار می دهیم؛ جنس پارچه ای را که به عنوان لایه حرارتی انتخاب می کنید، می تواند به دلخواه انتخاب شود، فقط به گونه ای باشد که نازک نبوده و محافظ خوبی در برابر حرارت باشد.

آموزش دوخت دستکش آشپزخانه ساده و زیبا به همراه الگو

در مرحله بعد دوخت دستکش آشپزخانه، پارچه هایی که برای قسمت داخلی دستکش برش زده ایم، به صورت وارونه یکی را در رو و دیگری را در زیر کار قرار داده و سپس دور تا دور آن را می دوزیم و بعد قسمتهای اضافی را قیچی زده و دستکش دوخته شده را به رو برمی گردانیم.

آموزش دوخت دستکش آشپزخانه ساده و زیبا به همراه الگو

در انتهای کار به وسیله روبان دستکش را دور گیری می کنیم و به این صورت می توانید دوخت یک نوع دستکش آشپزخانه را به پایان برسانید.

آموزش دوخت دستکش آشپزخانه ساده و زیبا به همراه الگو

امیدواریم آموزش دوخت این دستکش کاربردی رضایت شما عزیزان را جلب کرده باشد. در صورت تمایل می توانید از آموزش های مرتبط آرگا در بخش هنر در خانه دیدن نمایید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سبک زندگی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس