تهیه کود از حشرات در سنگاپور


تهیه کود از حشرات در سنگاپور

در کشور سنگاپور از حشراتی مانند مگس و لارو آن برای مصرف دور ریز غذای رستوران ها و تبدیل باقی مانده آن به کود برای گیاهان استفاده می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، در سنگاپور از مگس و لاروهای آن برای خوردن دور ریز مواد غذایی و تهیه کود استفاده می شود.به گزارش شبکه جهانی تلویزیونی چین، در کشور سنگاپور از حشراتی مانند مگس و لارو آن برای مصرف دور ریز غذای رستوران ها و تبدیل باقی مانده آن به کود برای گیاهان استفاده می شود.

امروز یک سوم مواد غذایی تولید شده برای مصرف، در سراسر جهان دور ریخته می شود که این میزان به لحاظ وزنی معادل حدود 1.3 میلیارد تن است. مگس سیاه سرباز در سراسر سنگاپور یافت می شود. در حالی که مگس های مسن تنها هدفشان غذا خوردن نیست، لاروها تقریبا تمامی ماده آلی موجود در غذا های دور ریخته را می خورند و وزن خود را روزانه تا چهار برابر افزایش دهند . آنها قادرند هفتگی سه تن دور ریز غذایی را بخوردند و آن را به یک تن کود تبدیل کنند.
دارن هو، بنیانگذار اینسکتا (Insectta) به عنوان اولین مزرعه حشرات شهری در سنگاپور است. از زمانی که وی کار مزرعه داری را شروع کرد تصمیم گرفت سیستم تولیدی ایجاد کند که در آن هیچ چیز دور ریخته نشود. او می گوید :دور ریز مواد غذایی دارای رطوبت زیادی است به همین علت از بین بردن آن دشوار است از این رو می توان با یک واسطه که می تواند یک حشره باشد آن را به ارزش افزوده تبدیل کرد.
مواد غذایی حدود 10 درصد کل زباله های تولید شده در سنگاپور را تشکیل می دهد، اما از این میزان فقط 13 درصد بازیافت می شود. بقیه آن با سوزاندن دفع می شود، که به نوبه خود به تولید گازهای گلخانه ای کمک می کند.
دولت سنگاپور به شدت بر روی کاهش میزان زباله کار می کند. سنگاپور سال 2019 را به عنوان سال "بدون زباله" نامگذاری کرد. در این راستا وزارت محیط زیست و منابع آب جنبشی گسترده برای کاهش ضایعات مواد غذایی راه اندازی کرد، دولت با تشویق به سفارش دادن میزان غذایی که همه آن مصرف می شود مردم را ترغیب کرد تا دور ریز غذا را کاهش دهند.
با این حال، یک شهروند سنگاپوری به شبکه جهانی تلویزیونی چین گفت که این جنبش برای مردم الزام آور نبود .
شهروند دیگری می گوید: دور ریز مواد غذایی خیلی زیاد است. شما وقتی به غذا خوری ها می روید می بینید که مردم فقط حدود 20 تا 30 درصد غذای خود را می خورند، و بسیاری از آنها را بیرون می ریزند و این امری شایع است.
اینسکتا بر اساس مقررات در حال حاضر تنها می تواند از دور ریز غذایی کارخانه های تولید مواد غذایی و تولید کنندگان سویا برای انجام کار خود استفاده کند، اما این شرکت در حال حاضر در پی یافتن راهی برای جمع آوری مواد غذایی از رستوران ها است.
هو صاحب این شرکت می گوید دور ریز پس از استفاده مصرف کننده چیزی است که ما می خواهیم روی آن تمرکز کنیم اما در حال حاضر، مقررات قانونی فقط اجازه می دهد که ما زباله ها را مورد استفاده قرار دهیم . ما در پی آن هستیم که دور ریز غذایی و مواد مغذی آن را تبدیل به پروتئین قابل استفاده برای حشرات کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403