سه مجموعه سینمایی آذربایجان شرقی بازسازی می شود


سه مجموعه سینمایی آذربایجان شرقی بازسازی می شود

تبریز - ایرنا - سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: امسال سه مجموعه سینمایی استان در شهرهای تبریز، مراغه و سراب بازسازی می شود.

به گزارش ایرنا، سیدمحمدحسین بلاغی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه مراحل اولیه این کار آغاز شده است، افزود: مجموع اعتبار مورد نیاز برای بازسازی این سینماها 150 میلیارد ریال است.
وی اظهار داشت: در صورت تامین 40 درصد این اعتبار از سوی منابع استانی، حوزه هنری کشور آماده تامین 60 درصد اعتبار مورد نیاز است.
سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در تبریز سینما 29 بهمن بازسازی می شود، گفت: براساس آخرین برآورد حدود 70 میلیارد ریال اعتبار برای بازسازی آن نیاز است که در صورت تامین 30 میلیارد ریال آن از اعتبارهای استانی، بقیه از حوزه هنری کشور تامین می شود.
بلاغی ادامه داد: حمایت مالی برای بازسازی سینماها باید به مطالبه عمومی تبدیل شود و ارگان های دولتی نیز باید از این اقدام حمایت کنند.
وی با بیان اینکه حداقل 40 درصد سینماهای کشور متعلق به حوزه هنری است، یادآوری کرد: در آذربایجان شرقی نیز حدود 50 درصد سینماها متعلق به این حوزه هنری است.
سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی با اشاره به آغاز برنامه های بزرگداشت هفته هنر انقلاب از امروز در استان گفت: برنامه های این آئین تا 27 فروردین برگزار می شود که شامل نشست های تخصصی، دیدار با خانواده شهید هنرمند «حیدرنیا» و افتتاح نمایش نامه خوانی « فیش آباد» و برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی استاد بهزاد پروین قدس است.
بلاغی افزود: عطرافشانی و غبار روبی مزار شهدا، دیدار با « لطف خدایی» پیشکسوت هنر انقلاب، برگزاری نمایشگاه کاریکاتور « دونالد سلمان» در حاشیه برگزاری نماز جمعه، مراسم راوی عشق، زنگ آوینی و کارگاه عملی پوستر و تصویر سازی با موضوع شعار سال 1398 « رونق تولید» از دیگر برنامه های این هفته است.
وی گفت: به مناسبت بزرگداشت این هفته، فیلم سینمایی « غلامرضا تختی» به صورت عمومی و برای اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه اکران می شود.
بلاغی اظهار داشت: در هفته هنر انقلاب نشست های تخصصی شعر انقلاب، راوی فتح برای بررسی اندیشه و دیدگاه شهید آوینی در حوزه فیلم و سینما و خوانش داستان و نقد و بررسی کتاب های « ماهی ها فلج نمی شوند» و « طریق» برگزار می شود.
وی گفت: در اختتامیه برنامه های این هفته نیز جشن هنر انقلاب اسلامی برای معرفی چهره هنر انقلاب سال 1397 استان و رونمایی از چند کتاب و قطعه موسیقی چله عشق برگزار می شود.
8023/518

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا