دولت فرانسه باز هم در برابر معترضان کوتاه آمد


دولت فرانسه باز هم در برابر معترضان کوتاه آمد

دولت فرانسه باز هم در برابر جلیقه زردهای معترض کوتاه آمد، به طوری که «ادوارد فیلیپ» نخست وزیر این کشور روز دوشنبه خواستار کاهش سریع مالیات ها برای کاهش خشم اعتراض کنندگان شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس از پاریس، دولت فرانسه باز هم در برابر جلیقه زردهای معترض کوتاه آمد، به طوری که «ادوارد فیلیپ» نخست وزیر این کشور روز دوشنبه خواستار کاهش سریع مالیات ها برای کاهش خشم اعتراض کنندگان شد.

وی از نتایج مباحثاتی که از سه ماه پیش به دستور «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در واکنش به اعتراضات آغاز شد، خبر داد و گفت: این مباحثات، مسیر را به روشنی نشان می دهد؛ ما باید مالیات ها را سریعتر کاهش دهیم و در عین حال، دولت باید از رقم هزینه های عمومی بکاهد.


انتظار می رود که رئیس جمهوری فرانسه در هفته جاری، برخی تمهیدات و اقدامات اقتصادی را برای آرام کردن معترضان اعلام کند.
اعتراض جنبش جلیقه زردها که نوامبر (آبان- آذر) سال گذشته میلادی در واکنش به افزایش مالیات سوخت آغاز شد، اندک اندک گسترش یافت و مخالفت ها به شورش گسترده علیه سیاست های مکرون انجامید.
جلیقه زردها از آن زمان به بعد هر هفته تظاهرات کردند و این اعتراضات به درگیری با نیروهای امنیتی و پلیس همراه شد.
دولت فرانسه پیشتر نیز برای آرام کردن اعتراضات، امتیازهایی داد، به طوری که مکرون با افزایش حداقل دستمزدها، حذف مالیات از ساعت های اضافه کاری و کاهش مالیات برای بسیاری از مستمری بگیران موافقت کرده است.
در همین حال، قانون ضد اغتشاش و خرابکاری در مجالس ملی و سنای فرانسه تصویب شده و دولت واحدهای ارتش را برای سرکوب اعتراضات به کمک پلیس فرستاده است.


ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی