اگر عوارض آزاد راه‌ها را پرداخت نکنیم چه می‌شود؟


اگر عوارض آزاد راه‌ها را پرداخت نکنیم چه می‌شود؟

همان‌طور که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرده‌اید و در جریان تغییرات انجام شده در پرداخت عوارض آزادراه‌ها هستید، 4 آزادراه اصلی کشور به پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شده‌اند که با توجه به ابهامات مختلف در مورد این اتفاق، مسئولین این امر در مصاحبه‌ای جزئیات بیشتری از آن را مشخص کردند که از جمله آنها می‌توان به جریمه عدم پرداخت عوارض...

اگر عوارض آزاد راه‌ها را پرداخت نکنیم چه می‌شود؟

همان‌طور که در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرده‌اید و در جریان تغییرات انجام شده در پرداخت عوارض آزادراه‌ها هستید، ۴ آزادراه اصلی کشور به پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شده‌اند که با توجه به ابهامات مختلف در مورد این اتفاق، مسئولین این امر در مصاحبه‌ای جزئیات بیشتری از آن را مشخص کردند که از جمله آنها می‌توان به جریمه عدم پرداخت عوارض آزادراه‌ها است که در این مصاحبه اعلام شده است.

به گزارش چرخان، سید حسین میرشفیع – معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در مصاحبه‌ای گفت: از ۲۸ اسفندماه سال گذشته عوارض آزادراه‌ها در ۴ آزادراه تهران – ساوه، قزوین – زنجان، کرج – قزوین، تهران – قم به صورت الکترونیکی انجام می‌گیرد. در این چهار آزادراه، عملا پلاک خودروها توسط دوربین‌های تعبیه شده خوانده می‌شود و راننده بایستی طبق مقررات اعلامی اقدام به پرداخت نماید.

اگر عوارض آزاد راه‌ها را پرداخت نکنیم چه می‌شود؟وی در پاسخ به سوالی پیرامون جریمه احتمالی عدم پرداخت عوارض این ۴ آزادراه در روزهای گذشته گفت: ما به رانندگانی که در ۴ آزادراه تردد داشتند تا ۲۴ فروردین ۹۸ فرصت دادیم تا با پرداخت عوارض مربوطه، جریمه نشوند ولی در صورتی که راننده‌ای تا فرصت داده شده اقدام به پرداخت عوارض نکند با جریمه ۳۰ هزار تومانی روبرو خواهند شد.

طبق گفته‌های میرشفیع آن دسته از رانندگانی که توانایی کار با اپلیکیشن‌های پرداخت عوارض ندارند می‌توانند از دستگاه پوز تعبیه شده در مجتمع‌های بین راهی استفاده کنند و عوارض مربوطه را پرداخت نمایند. البته گفتنی است که با توجه به هدف اصلی برداشته شدن کیوسک‌های پرداخت عوارض آزادراه‌ها که همان رفع مشکلات ترافیکی موجود در آن‌هاست، عملا امکان نصب دستگاه‌های پوز برای پرداخت عوارض در آنها وجود ندارد و رانندگان باید از راه‌های اعلامی برای پرداخت عوارض آزادراه‌ها استفاده نمایند.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در پاسخ به سوالی پیرامون مشکلات مربوط به عدم ثبت درست شماره تلفن مالکان خودرو در سامانه پلیس گفت: در اپلیکیشن‌های مربوطه امکان استعلام بدهی خودرو برای مالکان خودروها فراهم شده است و مردم می‌توانند از طریق پلاک خودرو نیز اقدام به استعلام نموده و به راحتی پرداخت نمایند. همچنین مردم می‌توانند با استفاده از پلاک گفته شده به راحتی کیف خود را شارژ کرده و در ترددهای بعدی از آن استفاده کنند.

میرشفیع در پاسخ به این سوال که آیا فرصت پرداخت عوارض آزادراه‌ها برای همیشه با این بازه طولانی خواهد بود یا خیر، گفت: در حال حاضر مالکان خودروهای دارای بدهی می‌توانند تا تاریخ ۲۴ فروردین اقدام به پرداخت نمایند ولی بعد از این تاریخ، مهلت پرداخت ۴۸ ساعته خواهد شد. همه خودروهای دارای بدهی صرفا در این مدت امکان پرداخت خواهند داشت و بعد از آن با جریمه ۳۰ هزار تومانی روبرو خواهند شد.

اگر عوارض آزاد راه‌ها را پرداخت نکنیم چه می‌شود؟وی در پایان گفت: آن دسته از افرادی که به دنبال راهنمای کامل پرداخت عوارض آزادراه‌ها هستند می‌توانند به AANIRO.IR مراجعه کرده و آموزش‌های لازم را مشاهده نمایند. همچنین دیگر نیاز به خرید تگ بانک مسکن نیست و پرداخت عوارض الکترونیکی جوابگوی این موضوع خواهد بود.

اگر عوارض آزاد راه‌ها را پرداخت نکنیم چه می‌شود؟

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

اگر عوارض آزاد راه‌ها را پرداخت نکنیم چه می‌شود؟

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان