مردم نگران خسارت های وارد شده نباشند/کمک های بلاعوض به سیل زدگان داده می شود


مردم نگران خسارت های وارد شده نباشند/کمک های بلاعوض به سیل زدگان داده می شود

وزیر راه و شهرسازی گفت: خسارت هایی که سیل در کشور به بار آورد قابل جبران است مردم در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری عملکرد ممتاز ، پیش دستانه آگاهانه و منسجمی در راستای بحران سیل در استان انجام داده اند.

وی با بیان اینکه این استان خوشبختانه هیچ تلفات انسانی نداشته است و کسی آسیب ندید تصریح کرد: بارش های اخیر ما را از فقر کم آبی ، بحران و غم و اندوه نجات داد و زمین ما را سیراب کرد.

اسلامی با اذعان بر اینکه سیل اخیر خسارت های مالی در این استان به وجود آورد و بخشی از زندگی مردم را دچار مشکل کرد عنوان کرد: تمام خسارت ها قابل پرداخت است و کمک های بلاعوض در این زمینه به مردم داده می شود.

خانه هایی که در مسیر رودخانه ها هستند باید تخلیه شوند

وزیر راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه کسانی که در مسیر رودخانه ها و در بستر طغیان رودخانه هستند باید جابه جا شوند تصریح کرد: این باید به نقطه بالاتر برود که آسیب پذیری کمتر شود .

اسلامی بیان داشت: راه های روستایی که به طور طبیعی در مناطق کوهستانی هستند با رانش زمین مواجه شدند همه اینها شناسایی و برآورد شده و استاندار به هیئت دولت باید گزارش کند.

وی با تاکید بر اینکه در جلسه آینده دولت در خصوص زیر ساخت ها تصمیم گرفته می شود عنوان کرد:
برای منابعی که در نظر گرفته می شود باید سه کار را بتوانیم انجام دهیم.

اسلامی با اشاره بر اینکه خیلی از روستا ها دچار مسیر انهدادی بود بیان داشت: امروز ادعا می کنیم که راهی نیست که باز نشود منهای چند راه فرعی که مسدود است اما برای آن ها جایگزین وجود دارد.

وی با بیان اینکه بعضی مسیر ها قابل استفاده مجدد نیست عنوان کرد: بعضی جاها باید تونل زده شود .

اسلامی با اشاره به اینکه حجم بارش ها نسبت به 50 سال گذشته سه برابر شده است بیان داشت: همه اینها مواردی است که در دستور کار است .

وی در پایان خاطر نشان کرد: در بحث شهرسازی مسائل زیر سازی شهر که آسیب دیده اند مرور خواهیم کرد و در ملاحضات شهرسازی باید حواسمان باشد اگر طرح جامع به آن ها توجه نشود باید به آن ها توجه گردد و شهرسازی مسون از آسیب ها را نگه داری کنیم.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا