آوینی جزء اولین پیش‌گامان مبارزه با جنگ نرم بود


آوینی جزء اولین پیش‌گامان مبارزه با جنگ نرم بود

گروه هنر ــ در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید آوینی، سیدمحمد نادری اظهار کرد: سید شهیدان اهل قلم جزء اولین کسانی بود که پیام رهبری را درک کرد و با مقالاتش به مقابله علیه جنگ نرم برخواست.

آوینی جزء اولین پیش‌گامان مبارزه با جنگ نرم بودبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیین بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد شهادت سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی با عنوان «راه آسمان»، امروز 20 فروردین‌ماه، در بنیاد روایت فتح انجام شد. در ابتدای این مراسم، سیدمحمد نادری، رئیس بنیاد فتح در سخنانی اظهار کرد: آوینی با قلم و نگاهش پا به عرصه مقابله با دشمن گذاشت. ترسیم‌کننده راه این شهید با صفت‌های مختلفی قابل توصیف است و شجاعت و انصاف از جمله آنها است.

وی افزود: شهید آوینی هنر را در جای واقعی خود قرار داد. وی با قلم و نگاهش با جهل مبارزه کرد. امیدوارم راه این شهید همچنان پر رهرو ادامه پیدا کند.

در ادامه مراسم، گروه شمیم طوبی به اجرای برنامه پرداخت. یکی از قطعاتی که این گروه اجرا کردند، با محوریت شهید آوینی بود. سپس سردار علیزاده به عنوان دیگر سخنران مراسم در سخنانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب آوینی را سید شهیدان اهل قلم نام بردند. رهبر معظم انقلاب این عنوان را زمانی به وی اطلاق کردند که ما آوینی را به عنوان یک فیلمبردار می‌شناختیم، اما رهبر معظم انقلاب با دید دقیق خود آوینی را سید شهیدان اهل قلم نام توصیف کردند.

وی ادامه داد: درباره آوینی باید این نکته را ذکر کنم که وی جزء معدود افرادی بود که بیانات رهبری را به درستی درک می‌کرد، چرا که در مقالاتش به جنگ نرم اشاره داشت. همچنین شهید آوینی تأکید ویژه‌ای به روی اسلام آمریکای و اسلام ناب داشت، چرا که معتقد بود اسلام آمریکایی آسیبی بسیار جدی است که باید آن را شناخت و از آن پرهیز کرد.

علیزاده ادامه داد: امروز همچنین سالگرد شهادت سردار شهید، سعید یزدان‌پرست نیز هست. من با این شهید دوستی دیرینه داشتم. زمانی که من در سال 65 فرمانده سپاه شهر دیواندره کردستان بودم، شهید یزدان‌پرست فرمانده یکی از گردان‌ها بود. این شهید همیشه در مبارزه پیش‌قدم بود و هیچ‌گاه از ایثار جانش ابایی نداشت. در مورد سجایای اخلاقی این شهید همین اندازه بگویم که وی به شدت مخلص و باحیا بود، به همین دلیل،‌ علاوه بر شیعیان، بین برادران اهل سنت کردستان نیز محبوبیت فراوان داشت.

آوینی جزء اولین پیش‌گامان مبارزه با جنگ نرم بود

وی در انتهای سخنان خود تأکید کرد: شهدا گوهر‌های کمیابی هستند که توسل به آرمان‌های آنها می‌تواند ما را به سرمنزل مقصود برساند؛ به ویژه در شرایط فعلی که کشور با تحریم‌های مختلف روبرو است.

پس از سخنان علیزاده، از هنرمندان متعهد عرصه دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد. بهرام محمدی فرد، عکاس، پرویز رمضانی، صدابردار روایت فتح، رضا ابوالحسنی، مستندساز، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، کاریکاتوریست و محمدعلی باشه‌آهنگر هنرمندانی بودند که از آنها تجلیل شد.

بخش دیگری از این مراسم به رونمایی از کتاب «عکاسان جنگ» تألیف محمدحسین حیدری اختصاص داشت. مؤلف کتاب در این بخش، خاطرات خود در جبه‌های جنگ را بیان کرد.

در حاشیه این مراسم و در محوطه باز بنیاد روایت فتح، کارگاه هنری دایر بود که در آن محمود آزادنیا به خلق کارهای هنری مشغول بود و محمودیان، گوینده روایت فتح نیز در مقاطع مختلف دکلمه‌ای از دوران جنگ را به صورت زنده اجرا می‌کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی