600هکتار از زمین های کشاورزی زابل زیر کشت سورگوم رفت


600هکتار از زمین های کشاورزی زابل زیر کشت سورگوم رفت

زاهدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی زابل گفت: تاکنون 600 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت محصول علوفه ای سورگوم اختصاص یافته است.

سید رضا موسوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با ورود سیلاب به سیستان کشت سورگوم در زابل از اواخر اسفند آغاز و همچنان تا اردیبهشت ادامه دارد.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود امسال افزون بر هزار هکتار از زمین های کشاورزی زابل به کشت این محصول اختصاص یابد.
مدیر جهاد کشاورزی زابل گفت: با توجه به اینکه کشت سورگوم نسبت به سایر محصولات علوفه ای نیاز آبی پایین، رشد سریع و عملکرد بالا دارد این نهاد با اقدامات ترویجی به دنبال توسعه این محصول در منطقه در راستای تامین علوفه دام است.
موسوی بیان کرد: سورگوم گیاهی است که با توجه به سطح تولید بالا در هر هکتار به عنوان علوفه دام مورد استفاده قرار می گیرد به گونه ای که در صورت فراهم بودن شرایط آبی امکان برداشت 150 تن از این محصول در هر هکتار وجود دارد.
وی اظهار داشت: با توجه به مزیت های بالای کشت سورگوم از جمله اینکه امکان برداشت این محصول تا پنج مرحله قبل از آغاز فصل سرما وجود دارد، کشت این محصول در سیستان بعد از خشکسالی های پی در پی می تواند نقش مهمی در تامین علوفه دامداران منطقه داشته باشد.
به گزارش ایرنا سورگوم زراعی گیاهی از خانواده غلات است که در ایران ذرت خوشه ‌ای نامیده می‌شود.
با توجه به شباهت ظاهری این گیاه با ذرت و ارزن که سبب شده آمار سطح کشت این 2 گیاه با هم مخلوط شود، برای ایجاد تمایز میان آنها سورگوم که یک اسم جهانی برای این گیاه است استفاده می‌شود.
سورگوم از نظر اهمیت در بین غلات در دنیا بعد از گندم، برنج، ذرت و جو در مقام پنجم قرار دارد.
زابل از توابع استان سیستان و بلوچستان در 205 کیلومتری شمال زاهدان مرکز این استان قرار دارد.
7316 **6081

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022