توکیو: دنباله‌رو سیاست‌های آمریکا علیه ایران نیستیم


توکیو: دنباله‌رو سیاست‌های آمریکا علیه ایران نیستیم

وزیر خارجه ژاپن در اولین واکنش به اقدام وزارت خارجه آمریکا علیه سپاه پاسداران تأکید کرد که از این اقدام ضدایرانی تبعیت نمی‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «تارو کونو» وزیر امور خارجه ژاپن روز گذشته (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران تأکید کرد که توکیو از اقدام واشنگتن در قراردادن سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی خارجی تبعیت نمی‌کند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه هفته جاری با صدور بیانیه‌ای، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را بعنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرد.
کونو در واکنش به این اقدام دولت آمریکا و ضمن تأکید بر روابط نزدیک توکیو و تهران گفت که قصد تبعیت کردن از این سیاست واشنگتن را ندارد.
این مقام ژاپنی ادامه داد که توکیو رابطه نزدیک با ایران را حفظ کرده است و هر آنچه که لازم باشد را به ایران خواهد گفت و به همکاری برای رفع مشکلات از طریق مذاکره و گفت‌وگو ادامه می‌دهد.
کونو در بخشی از سخنان خود خواستار توقف برنامه موشکی ایران شد و گفت که توقف توسعه موشکی ایران برای ثبات منطقه ضروری است.
وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه رسما نام سپاه پاسداران را در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی قرار داد. این اولین بار است که آمریکا نهادی رسمی از یک کشور را در چنین فهرستی قرار می‌دهد. مقام‌های دولت آمریکا می‌گویند این کار را با هدف افزایش هراس شرکت‌های خارجی از تجارت با ایران انجام داده‌اند.
این اقدام واشنگتن واکنش‌های زیادی را نه تنها در سطح بین‌الملل بلکه در میان خود مقامات فعلی و سابق آمریکا به همراه داشت و بسیاری از آنها، پیامدهای ناخوشایندی را برای این اقدام پیش‌بینی کردند.
شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نیز در واکنش به این اقدام آمریکا و با اشاره به سابقه طولانی فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا در حمایت از گروه‌های تروریستی، این مقر فرماندهی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.
منبع: فارس
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فوری / مرکز فرماندهی اسرائیلی‌ها در غزه به آتش کشیده شد