آخرین اقدامات سیاسی و نظامی برای مقابله با سیل


آخرین اقدامات سیاسی و نظامی برای مقابله با سیل

گزارشی از فعالیت های امروز چهار شنبه(بیست ویکم فروردین) مسولان در حوزه سیاسی و نظامی برای کمک رسانی به مناطق سیل زده کشورمان در نتیجه بارش‌های شدید باران در ایام نوروز و همچنین گفت و گوهایی در این رابطه را میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری معاون پارلمانی ریاست‌جمهوری با بیان اینکه رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور تاکید دارند که دولت از هر امکانی برای تأمین خسارات سیل‌زدگان استفاده می‌کند، اظهار کرد: دولت به هیچ وجه مردم آسیب دیده از سیل را تنها نمی‌گذارد. وی با اشاره به اینکه تنخواهی برای تأمین نیازهای فوری سیل‌زدگان در اختیار استانداران قرار گرفته است، گفت:دولت از هر امکانی برای جبران خسارات سیل استفاده می‌کند.

حزب اتحاد ملت: از این بلا و مصیبت درس بگیریم و تهدیدها را تبدیل به فرصت کنیم

آخرین اقدامات سیاسی و نظامی برای مقابله با سیل

مدیرعامل سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از اعزام ۲۶ فروند شناور به همراه ۹۰ محصول مورد نیاز منطقه سیل‌زده استان خوزستان خبر داد.

در پی افزایش سطح آب ناشی از سیلاب در شهرستان کارون نیز امیر دریادار دوم درخوران فرمانده پایگاه تکاوران دریایی خرمشهر به بازدید میدانی از مسیر انحرافی رود کارون (شط بحره) پرداخت تا با اجرای عملیات بازگشایی این مسیر انحرافی، توسط فرمانده تکاوران نیروی دریایی ارتش آب با سرعت بیشتری از شهر کارون تخلیه شود.

آخرین اقدامات سیاسی و نظامی برای مقابله با سیل

در همین رابطه سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه احتمال آبگرفتگی در تأسیسات نفتی در میادین اکتشاف نفت و تولید آن وجود دارد، گفت: تاکنون گزارشی از خسارت و یا آسیب سیل به میادین نفت نداشتیم و تولید نفت کاهشی نداشته است.

نایب رییس کمیسیون عمران مجلس نیز با اشاره به مشاهدات خوداز سد کرخه و دز در استان خوزستان اظهار داشت: تاکنون این دو سد توانسته جلوی ۶ سیلاب بزرگ را در استان خوزستان به ویژه در شهرهای پایین دست بگیرد.

همچنین نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان گزارشی از آثار مخرب سیل نوروزی در شهرستان حوزه انتخابیه‌اش، گفت: می‌شد از فروریختن یخچال خشتی میرفتاح ملایر جلوگیری کرد.

سیده فاطمه حسینی هم با انتقاد از برخی اظهارات درباره سیل اخیر، از برخی تلاش ها و اظهارات که در راستای ایجاد تفرقه میان نیروهای امدادی، نظامی، مردمی و سازمان های دولتی صورت می گیرد و مطرح می شود، انتقاد کرد و گفت: برخی در تلاش هستند که از آب گل آلود سیل، ماهی نفاق بگیرند.

سید حمیدرضا کاظمی نیز با بیان آخرین وضعیت شهرستان سیل‌زده پلدختر، گفت: گروه‌های جهادی در داخل شهر پلدختر و معمولان فعال هستند و روند امدادرسانی به مردم در حال انجام است و تقریباً امکانات اولیه نظیر چادر و پتو به دست اکثر سیل‌زدگان رسیده است و بخشی هنوز باقی مانده‌اند که با هلال احمر هماهنگی‌های لازم انجام شده تا آنها نیز ساماندهی شوند.

آخرین اقدامات سیاسی و نظامی برای مقابله با سیل

صفحه رسمی دفتر سازمان ملل در تهران از بازدید مسئولان سازمان ملل از مناطق سیل‌زده ایران خبر داد و اعلام کرد: امروز (چهارشنبه) در قالب سه تیم، در هماهنگی با مسئولان دولتی و استانی، از مناطق سیل زده بازدید میدانی خواهد کرد تا نیازهای حیاتی و نیز بهترین شیوه کمک‌های این سازمان برای حمایت از افرادی که تحت تأثیر سیل در #ایران قرار گرفته‌اند را دریابد.

همچنین سازمان مدیریت بحران پاکستان به درخواست عمران خان نخست وزیر این کشور یک محموله ۳۲ تنی کمک‌های بشردوستانه را برای کمک به سیل‌زدگان در ایران ارسال کرده است. این محموله شامل ۵۰۰ چادر، ۲۵۰۰ پتو و بسته‌های کمک‌های اولیه است که به ایران تحویل داده می‌شود و اولین بخش آن، صبح روز چهارشنبه (امروز) به شهر اهواز فرستاده شده است.

آخرین اقدامات سیاسی و نظامی برای مقابله با سیل

ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور به همراه هیئتی از بازرسان این سازمان از سد لتیان بازدید کرد و در جمع مدیران و کارکنان شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت:بخش زیادی از خسارت‌های سیل اخیر به خاطر خطای انسانی است.

همچنین حسین عسگری‌راد، وکیل دادگستری با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا در روند امداد رسانی کشورهای دیگر به ایران در حادثه سیل اخیر تاثیر مستقیم داشته است، گفت: عملاً کشورها به لحاظ محدودیت‌هایی که دارند، به جز تعداد معدودی از کشورها قادر نبودند که کمک‌های خود را برای ما بفرستند.

این گزارش درحال تکمیل است...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ورود سرمربی برزیلی-فرانسوی تیم ملی والیبال به ایران + عکس