سالروز میلاد قمر بنی هاشم در حرم رضوی گرامی داشته شد


سالروز میلاد قمر بنی هاشم در حرم رضوی گرامی داشته شد

مشهد- ایرنا- همزمان با چهارم شعبان سالروز میلاد قمر بنی هاشم حضرت ابا لفضل العباس(ع) ، زائران و مجاوران با حضور در حرم مطهر امام رضا (ع) طی آئینی این روز خجسته را گرامی داشتند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا همزمان با این روز بزرگ که در سالنامه جمهوری اسلامی ایران با عنوان 'روز جانباز' نامگذاری شده است زائران به ویژه جانبازان در رواق امام خمینی (ره) حرم امام رضا (ع) حضور یافتند و ضمن تبریک این عید به محضر آن امام رئوف به دعا و نیایش پرداختند.
حرم مطهر رضوی نیز همزمان با اعیاد شعبانیه با بهترین و خوشبوترین گلها تزئین شده است و زائران با حضور پرشور خود در این صحن و سرا بر معنویت حرم افزوده اند.
در روزهایی که به نام یکی از ائمه معصومین (ع) یا وابستگان به سلسله ائمه (ع) مزین است حرم مطهر رضوی حال و هوای دیگری می یابد و علاوه بر آذین بندی صحن و سرای حرم، خادمان بارگاه منور رضوی از باب میزبانی شایسته از زائران بارگاه منور رضوی ضمن تکریم آنان خدمات ویژه ای ارائه می دهند.
همچنین نقاره های حرم مطهر رضوی در چنین روزهایی علاوه بر دو نوبت طلوع و غروب آفتاب در دو نوبت دیگر شامل ساعت هشت صبح و ساعت 20 شب نواخته می شوند تا اعیاد خجسته را به مسلمانان نوید دهند.
امروز نیز جشن سالروز میلاد قمر بنی هاشم در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد و گروه سرود آوای رضوان به شعرخوانی پرداختند و ذاکران اهل بیت (ع) نیز در مدح و ثنای حضرت ابالفضل العباس (ع) مدیحه سرایی کردند.
در ادامه مراسم نیز یکی از سخنرانان حرم مطهر رضوی در باب طاعت و بندگی و رمز کمال انسان سخنانی ایراد کرد.
اعیاد شعبانیه روزهای سوم، چهارم و پنجم شعبان و مصادف با سالروز میلاد امام حسین (ع)، حضرت ابالفضل العباس و حضرت امام سجاد (ع) است.
1922/7489

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تالاب‌ های چهارمحال‌ و بختیاری از جاذبه های گردشگری در نوروز + عکس