مراسم بزرگداشت مقام شهید صیاد شیرازی در خرم‌آباد برگزار شد


مراسم بزرگداشت مقام شهید صیاد شیرازی در خرم‌آباد برگزار شد

هم‌رزم شهید صیاد شیرازی تشکیل هیئت معارف جنگ را از یادگارهای این شهید دانست و گفت: این هیئت به‌صورت خاص به بیان تجربیات دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان می‌پردازد.

به گزارش ایسنا علی بسطامی در مراسم بزرگداشت مقام شهید صیاد شیرازی در حوزه کمالیه خرم‌آباد، اظهار کرد: شهادت شهید شیرازی باعث افزایش منزلت و محبوبیت ایشان شد.

وی به فعالیت‌های شهید صیاد شیرازی چه قبل و چه بعد از انقلاب اشاره کرد و افزود: صیاد شیرازی قبل از انقلاب در توپخانه اصفهان و پیام‌های امام راحل (ره) را منتقل و منتشر می‌کرد تا جایی که ایشان توسط رژیم ساواک بازداشت شد.

بسطامی با ذکر این مطلب که شهید صیاد شیرازی با شروع جنگ تحمیلی مسئولیت شمال غرب کشور را بر عهده گرفت، تصریح کرد: با حادثه سقوط هواپیمای نیروی هوایی در کهریزک که باعث شهادت فرماندهان عالی‌رتبه نظام شد شورای دفاع تشکیل و شهید صیاد شیرازی به عنوان فرمانده انتخاب شد.

هم‌رزم شهید صیاد شیرازی استفاده از اساتید دانشگاه ملی برای بیرون راندن دشمن را از طرح‌های مهم صیاد شیرازی دانست و افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت این اساتید طرح‌های عملیاتی ازجمله کربلای یک، کربلای دو و رمضان طراحی شد.

وی شهید صیاد را کوهی از صبر و مقاومت دانست و تشکیل قرارگاه مشترک ارتش و سپاه را از دیگر اقدامات مهم شهید صیاد شیرازی برشمرد و گفت: شهید صیاد شیرازی بعد از عملیات مرصاد نقش ارزنده‌ای داشت و به‌عنوان جانشین رئیس ستاد فرماندهی نیروهای مسلح انتخاب شد.

بسطامی هیئت معارف جنگ شهید صیاد شیرازی را از یادگارهای این شهید برشمرد و گفت: این هیئت به‌صورت خاص به بیان تجربیات دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان می‌پردازد که هدف آن تبیین جنگ و استفاده از تجربیات دفاع مقدس است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | هدیه عجیب مهسا طهماسبی برای حامد آهنگی؛ چسب بزن بشین!