بهترین دوربین گوشی ها در سال 2019 متعلق به کدام محصولات است؟


بهترین دوربین گوشی ها در سال 2019 متعلق به کدام محصولات است؟

آیا به دنبال خرید یک گوشی هوشمند جدید با دوربینی قدرتمند هستید؟ ما در این مقاله قصد داریم بهترین دوربین گوشی ها در سال 2019 را به شما معرفی کنیم. طی سال‌های اخیر٬ گوشی‌سازها به شدت در حال کار روی دوربین گوشی های پرچمدار خود هستند. در نتیجه٬ گوشی‌هایی قدرتمند ظهور کرده‌اند که شما می‌توانید بدون... نوشته بهترین دوربین گوشی ها در سال 2019 متعلق به...

آیا به دنبال خرید یک گوشی هوشمند جدید با دوربینی قدرتمند هستید؟ ما در این مقاله قصد داریم بهترین دوربین گوشی ها در سال 2019 را به شما معرفی کنیم.

طی سال‌های اخیر٬ گوشی‌سازها به شدت در حال کار روی دوربین گوشی های پرچمدار خود هستند. در نتیجه٬ گوشی‌هایی قدرتمند ظهور کرده‌اند که شما می‌توانید بدون نیازی به ویرایش٬ عکس‌ها و ویدیوهای حرفه‌ای را ثبت کنید. گزینه‌های زیادی در بازار وجود دارد که می‌تواند انتخاب شما را سخت کند٬ با این حال ما در این مقاله قصد داریم بهترین دوربین گوشی ها از نظر کیفیت عکس و نوآوری در اولین فصل از سال 2019 را معرفی کنیم که می‌تواند شما را در انتخاب یاری دهد.

بهترین دوربین گوشی ها در سال 2019

1- هواوی پی 30 و هواوی پی 30 پرو

بهترین دوربین گوشی ها در سال 2019 متعلق به کدام محصولات است؟

به اعتقاد ما بهترین دوربین گوشی ها در این سه ماهه‌ی نخست متعلق به گوشی هواوی پی 30 پرو است. هواوی عکاسی موبایلی را با اضافه کردن یک دوربین 40 مگاپیکسلی به قاب پشتی پرچمدار جدید خودش تغییر داد. در این سنسور اصلی٬ رنگ سبز در RGB به زرد تغییر کرده تا عملکرد بهتری در شرایط نوری ضعیف‌تر به دست آید. خوشبختانه نتیجه‌ی به دست آمده نیز شگفت انگیز بوده است: با نور کم این گوشی می‌تواند حتی بهتر از گوشی گوگل پیکسل 3 و قابلیت پیشرفته‌ی معروف Night Sight عمل کند. سنسور ثانویه‌ی آن نیز یک سنسور 20 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض است٬ در حالی سومین سنسور یک لنز پریسکوپی با قدرت ارائه ی زوم اپتیکال 5 برابری و زوم دیجیتالی 50 برابری است. در انتها٬ یک دوربین TOF 3D برای ثبت اطلاعات عمق در یک تصویر روی قاب پشتی قرار گرفته است.

نسخه‌ی اصلی هواوی پی 30 نیز از پیکربندی دوربین مشابه بهره می‌برد٬ اما تفاوت‌هایی بین این دو گوشی وجود دارد. در حالی که سنسور اصلی که یک سنسور 40 مگاپیکسلی RYYB است همچنان حضور دارد٬ اما سنسور TOF از آن حذف شده و زوم اپتیکال نیز از 5 برابر به 3 برابر کاهش پیدا کرده است. اما به جز این دو گزینه٬ گزینه‌های جذاب دیگری نیز در بازار وجود دارد که با قیمت کمتری عرضه می‌شوند.

2- سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس

بهترین دوربین گوشی ها در سال 2019 متعلق به کدام محصولات است؟

اگر از ما بپرسید بهترین دوربین گوشی ها به جز هواوی پی 30 پرو٬ متعلق به کدام گوشی است٬ ما به شما گلکسی اس 10 پلاس سامسونگ را معرفی می‌کنیم. به منظور ثبت بیشترین نور ممکن در شرایط تاریک٬ سنسور اصلی در ماژول دوربین سه گانه‌ی این گوشی قابلیت دیافراگم متغیر را از نسل پیشین خودش٬ گلکسی اس 9 پلاس به ارث برده است.

علاوه بر این٬ گوشی جدید سامسونگ با یک لنز تله فوتو که زوم اپتیکال 2 برابری را ارائه می‌کند و یک سنسور فوق عریض 16 مگاپیکسلی همراه است. این گوشی علاوه بر داشتن یکی از بهترین دوربین‌های پشتی٬ بهترین دوربین سلفی را نیز نسبت به رقبا ارائه می‌کند. دوربین سلفی دوگانه‌ای با سنسور اصلی 10 مگاپیکسلی در جلوی این گوشی حضور دارد که قادر به ضبط ویدیوهای 4K است. در اینجا یک سنسور ثانویه‌ی 8 مگاپیکسلی با قابلیت ثبت اطلاعات عمق تصاویر نیز وجود دارد.

3- هواوی میت 20 پرو

بهترین دوربین گوشی ها در سال 2019 متعلق به کدام محصولات است؟

شاید گوشی هواوی میت 20 پرو را باید صاحب بهترین دوربین نسبت به کیفیت و قیمتی که در مقایسه با به پی 30 پرو ارائه می‌کند٬ معرفی کنیم. برخلاف پی 30 پرو٬ این گوشی از دوربین سه گانه بهره‌مند است. بسیاری از گوشی‌های مدرن سال 2019 هنوز هم نمی‌توانند از نظر ثبت عکس‌های شگفت انگیز و باکیفیت با میت 20 پرو رقابت کنند. پیکربندی دوربین سه گانه پشتی این گوشی مشابه مدل اصلی هواوی پی 30 است٬ تنها تفاوت سنسور فوق عریض آن است که به جای وضوح 20 مگاپیکسلی در گوشی جدیدتر٬ در این مدل 16 مگاپیکسلی است. با این حال مدل P30 از یک دوربین سلفی باکیفیت‌تر 32 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

4- نوکیا 9 پیور ویو

بهترین دوربین گوشی ها در سال 2019 متعلق به کدام محصولات است؟

نوکیا 9 پیور ویو یک گوشی با تمرکز بر ویژگی عکاسی است. این دیوایس٬ نخستین گوشی در دنیا است که از دوربین پنچگانه پشتی بهره می‌برد و می‌تواند به لطف تراشه‌ی اسنپدراگون 845 خود٬ عکس‌های 60 مگاپیکسلی را تولید کند. پیکربندی دوربین این گوشی شامل دو سنسور رنگ و سه سنسور سیاه و سفید است که یک سنسور TOF نیز آن‌ها را همراهی می‌کند. به گفته‌ی اچ ام دی گلوبال٬‌این گوشی هوشمند می‌تواند تا 10 برابر نور بیشتری را نسبت به یک گوشی تک لنزی جذب کند. در اینجا یک کمک پردازشگر تصویر نیز وجود دارد که می‌تواند به نوردهی و تراز سفیدی هر سنسور نظارت کند.

5- شیائومی می 9

بهترین دوربین گوشی ها در سال 2019 متعلق به کدام محصولات است؟

دوربین‌ها طی هفته‌های اخیر یکی از ضعیف‌ترین بخش‌های گوشی‌های شیائومی بوده‌اند. اما اکنون همه چیز تغییر کرده است. این شرکت چینی همزمان با عرضه‌ی گوشی شیائومی می میکس 2 اس خود تلاش زیادی را برای ارائه‌ی دوربین‌های باکیفیت در گوشی‌های پرچمدار خود انجام داده است. حالا ما شیائومی می 9 را در لیست بهترین دوربین گوشی ها در سال 2019 قرار می‌دهیم.

این گوشی با وجود قیمت‌گذاری مقرون به صرفه‌ی خود٬ می‌تواند یکی از بهترین گوشی‌ها از نظر دوربین باشد. تنها عیب آن فقدان لرزشگیر است که به خصوص در شرایط نوری ضعیف عملکرد آن به خوبی به چشم می‌آید. جدا از این٬ یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی٬ یک سنسور 16 مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو با زوم اپتیکال 2 برابری در پشت قاب گوشی حضور دارد. در بریدگی بالای نمایشگر نیز یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی قرار گرفته است.

6- گوگل پیکسل 3

بهترین دوربین گوشی ها در سال 2019 متعلق به کدام محصولات است؟

گوگل پیکسل 3 تنها گوشی در این فهرست است که به یک دوربین تک لنزی در پشت مجهز است. لوگوی گوگل در قاب پشتی گوشی بدان معناست که شما برای گرفت عکس‌هایی با کیفیت٬ نیازی به تعداد دوربین‌های زیاد در گوشی خود نخواهید داشت. برای غول فناوری جهان٬ نرم افزار و الگوریتم دو بخش مهم در عکاسی هستند که حتی از سنسورها نیز اهمیت بیشتری دارند. سنسور 12.2 مگاپیکسلی در قاب پشتی گوشی می‌تواند عکس‌های بسیار شفافی را بگیرد٬ در حالی که به لطف قابلیت Night Sight می‌توانید عکس‌های بسیار روشنی را در شرایط نوری کم بگیرید.

دوربین سلفی این گوشی نیز با دو سنسور 8 مگاپیکسلی و دیافراگم f/1.8 یکی از بهترین‌ها در این عرصه است.

7- اپل آیفون ایکس اس مکس

بهترین دوربین گوشی ها در سال 2019 متعلق به کدام محصولات است؟

جدا از کاهش در فروش آیفون ایکس اس مکس در امسال٬ این گوشی همچنان صاحب یکی از بهترین دوربین‌ها در بین گوشی‌های موجود در بازار است. اپل به جای استفاده از چند دوربین در پشت گوشی خود٬ از سنسور دوربین دوگانه‌ای متشکل از یک سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی و سنسور ثانویه 12 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 2 برابری استفاده کرده است. در حالی که عکاسی در شرایط نوری کم می‌توانست بهتر باشد٬ اما به لطف یک لرزشگیر قدرتمند٬ شما می‌توانید عکس‌هایی ثابت و باکیفیت را حتی در حرکت ثبت کنید.

نکته‌ی جالب توجه در این لیست٬ محدود نشدن گزینه‌ها به یک یا دو تولیدکننده است. این بدان معناست که مشتریان می‌توانند از بین گوشی‌هایی که توسط چندین تولیدکننده عرضه می‌شود٬ گزینه‌ی دلخواه خود را انتخاب کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟