یوگا در دوران بارداری، زمان شروع


یوگا در دوران بارداری، زمان شروع

امروزه زوج های جوان نگرانی های زیادی برای باردار شدن دارند . یکی از این دغدغه ها سپری کردن دوران بارداری برای خانم ها است.

امروزه زوج های جوان نگرانی های زیادی برای باردار شدن دارند . یکی از این دغدغه ها سپری کردن دوران بارداری برای خانم ها است . ورزش کردن در بارداری از جمله مواردی است که می تواند این نگرانی ها را تا حد قابل توجهی کاهش دهد . در ادامه ما به تاثیر ورزش و انجام دادن یوگا در بارداری می پردازیم .

ورزش در بارداری
ورزش در دوران بارداری تاثیر زیادی در سلامت و آرامش جنین و مادر دارد . به این خاطر مشاوره های مامایی تاکید بر این موضوع دارند که با نظر پزشک خود ورزش را در برنامه های قبل از بارداری و در حین بارداری داشته باشند . ورزش بعد از زایمان نیز در بازگرداندن اندام مادر به حالت قبل از بارداری ، تاثیر گذار خواهد بود .

یوگا در بارداری
یوگا از جمله ورزش هایی است که به تقویت ذهن و رسیدن به آرامش درونی کمک می کند . می توان یوگا را با ورزش های استقامتی دیگر همراه کرد . البته باید برای شروع ورزش ها از مشاوره های ماما استفاده کرد تا بدن شما توانایی لازم را داشته باشد و آسیبی به سلامتی مادر وارد نکند .

زمان شروع یوگا در بارداری
شروع یوگا در بارداری به دو بخش تقسیم می شود ، یوگا برای کسانی که قبل از بارداری ورزش کرده اند و بدنشان آمادگی لازم را دارد که در این صورت می توانند در سه ماهه اول یوگا را آغاز کنند و در شرایط دوم کسانی که قصد دارند به تازگی ورزش را شروع کنند ، این افراد می توانند در سه ماهه دوم بارداری ، یوگا را در برنامه های خود داشته باشند . افرادی که به وسیله IVF باردار شده اند و یا مشکل نازایی داشته اند حتما با نظر مشاور بارداری، ورزش در دوران بارداری را شروع کنند .

فواید یوگا در بارداری
یوگا می تواند کمک رسان مشکلات زیادی باشد از جمله :
یوگا استرس و نگرانی های زیادی که در بارداری وجود دارد ، از بین می برد. داشتن خواب بهتر ، قوی شدن سیستم ایمنی و موارد این چنینی که تاثیر زیادی در آرامش درونی مادر دارند .
یوگا می تواند قدرت از دست رفته مادر را بازیابد . با جلو رفتن زمان بارداری وزن مادر افزایش می یابد که توان مادر را کاهش می دهد . یوگا به این امر کمک زیادی می کند . وقتی شکم مادر بزرگ تر می شود ، فشار زیادی به ستون فقرات و کمر وارد می شود تا بتواند افزایش وزن مادر را تحمل کند . معمولا کمر تمایل به خم شدن دارد و مادر شکم خود را به جلو متمایل می کند .
یوگا جریان خون را تنظیم می کند و باعث ارتباط بیشتر مادر با جنین خود می شود .
یکی از جنبه های مفید یوگا ، بودن در کلاس هایی است که همگی دوره بارداری خود را می گذرانند و این احساس نزدیکی باعث شادابی و انگیزه بیشتر آن ها برای تحمل مشکلات دوران بارداری است . صحبت کردن و به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود به آن ها انرژی می دهد و خاطره خوبی از دوران بارداری برایشان به جا می گذارد .

نتیجه گیری
با توجه به مشغله های زیاد افراد و تن دادن به شرایط روزمرگی که باعث می شود جسم انعطاف و قدرت لازم خود را از دست دهد ، ورزش کردن یک امر حیاتی محسوب می شود . این مسئله در دوران بارداری که مادر نیاز به قدرت بیشتر و کنترل عضلات خود دارد ، بیشتر احساس می شود . شما می توانید با مراجعه به مرکز مشاوره و خدمات مامایی ، اطلاعات لازم را در این خصوص کسب نماید .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت