کورس مرگبار در بزرگراه! +تصاویر


کورس مرگبار در بزرگراه! +تصاویر

در سانحه وحشتناک رانندگی که در پی کورس‌گذاری بین رانندگان پراید و سمند در بزرگراه آسیایی مشهد رخ داد، سه سرنشین جوان پراید درحالی جان باختند که خودروی سواری پراید با به جا گذاشتن 32 متر آثار ترمز به عقب کشنده تریلر ولوو برخورد کرد.

روزنامه خراسان: در سانحه وحشتناک رانندگی که در پی کورس‌گذاری بین رانندگان پراید و سمند در بزرگراه آسیایی مشهد رخ داد، سه سرنشین جوان پراید درحالی جان باختند که خودروی سواری پراید با به جا گذاشتن ۳۲ متر آثار ترمز به عقب کشنده تریلر ولوو برخورد کرد.


به گزارش خراسان، این حادثه هولناک و مرگبار رانندگی دقایق اولیه بامداد روز گذشته در بزرگراه آسیایی مشهد هنگامی رخ داد که دو برادر جوان به دنبال دوست سربازشان رفتند تا سه نفری به گشت و گذار شبانه بپردازند، اما حرکت آن‌ها در بزرگراه به نقطه‌ای رسید که راننده جوان یک دستگاه سمند نیز به قصد سبقت‌های ترسناک کنار خودروی پراید قرار گرفت. بنا به گفته شاهدان این صحنه هولناک، در حالی که رانندگان دو خودرو کورس گذاشته بودند و از لابه لای خودرو‌ها می‌گذشتند ناگهان راننده سمند راه عبور و سبقت پراید را سد کرد.


در همین اثنا خودروی پراید از لاین سه بزرگراه به سمت راست منحرف شد و ناگهان راننده جوان یک دستگاه تریلر را مقابل خود دید و پایش را روی ترمز کوبید، اما دیگر دیر شده بود و خودرو با به جا گذاشتن ۳۲ متر خط ترمز به عقب کشنده تریلر برخورد کرد. یکی از شاهدان عینی این سانحه دلخراش گفت: من با سرعت ۱۲۰ کیلومتر در حرکت بودم که ناگهان پراید و سمند مانند «فشنگ» از کنارم گذشتند.

کورس مرگبار در بزرگراه! +تصاویر


راننده کامیون نیز گفت: من به اتفاق شاگردم که سرنشین بود در بزرگراه به سمت مشهد حرکت می‌کردم که روبه روی خیابان آزادی ۱۳۳ خودروی پراید با عقب کشنده برخورد کرد.


گزارش خراسان حاکی است، به دنبال وقوع این تصادف دلهره آور، دو برادر و دوستشان که سرنشینان پراید بودند در دم جان باختند و بدین ترتیب شهروندان شبانه مراتب را به پلیس ۱۱۰ و نیرو‌های امدادی گزارش کردند. دقایقی بعد با حضور نیرو‌های کلانتری الهیه مشهد در فاصله حدود یک کیلومتری بولوار آیت ا... رفسنجانی (میثاق)، اقدامات انتظامی برای تسهیل در عبور خودرو‌ها و جلوگیری از ترافیک شبانه صورت گرفت؛ بنابراین گزارش و به دستور سرهنگ توفیق حاجی زاده (رئیس کلانتری الهیه) ماموران انتظامی تا حضور کارشناسان و بررسی‌های قانونی به حفظ صحنه حادثه پرداختند.


از سوی دیگر نیز نیرو‌های امداد و نجات و اطفای حریق ایستگاه ۳۶ آتش نشانی مشهد وارد عمل شدند و با برش قطعات درهم پیچیده خودروی پراید، اجساد قربانیان این حادثه تاسف بار را از لابه لای آهن پاره‌ها بیرون آوردند.
به گزارش خراسان، کارشناسان راهنمایی و رانندگی نیز پس از بررسی‌های مقدماتی ناتوانی راننده پراید در کنترل خودرو و تجاوز از سرعت مجاز را علت وقوع این حادثه دانستند.


در همین حال صبح روز گذشته کلاس آموزشی و توجیهی رانندگان پرخطر در سالن اجتماعات مجتمع قضایی شهید کامیاب مشهد با حضور معاون دادستان مرکز خراسان رضوی برگزار شد.

کورس مرگبار در بزرگراه! +تصاویر


قاضی سید هادی شریعت یار با اشاره به وقوع سانحه مرگبار در بزرگراه آسیایی خطاب به رانندگان پرخطر گفت: رعایت نکردن قانون چنین عواقب وحشتناکی را در پی دارد. وی اضافه کرد: خیلی سخت است که به راننده جوانی در دادسرا هنگام تفهیم اتهام بگویند شما متهم به قتل غیرعمد مادر، پدر و برادر خودتان هستید یا چنین تفهیم اتهام شود که شما موجب مرگ فرزند یا همسرتان بوده اید! به همین دلیل کسانی که به خاطر رانندگی‌های پرخطر موجب کشته شدن عزیزانشان می‌شوند، هیچ گاه تا پایان عمر نمی‌توانند این صحنه‌های دلخراش را فراموش کنند و گاهی به انسان‌هایی افسرده تبدیل می‌شوند.


رئیس کارگروه پیشگیری از وقوع تصادفات مرکز استان خراسان رضوی با اشاره به این که هر ۳۲ دقیقه یک نفر در کشور بر اثر سوانح رانندگی جان می‌دهد، افزود: گاهی برخی رانندگان حتی برای رعایت نکردن قانون مثلا نبستن کمربند ایمنی با پلیس درگیر می‌شوند که این موضوع در کشور‌های دیگر بسیار نادر است و حتی وجود ندارد!


قاضی شریعت یار به صحنه تصادف وحشتناکی که مدتی قبل در جاده‌های استان رخ داده بود نیز اشاره کرد و گفت: در یک صحنه رانندگی، یکی از رانندگان خودرو‌های سواری که رفتار پرخطری داشت مقابل خودروی دیگری پیچید که راننده آن خودرو کنترلش را از دست داد و دختر و مادرش از شیشه به بیرون پرت شدند و خودرو نیز واژگون شد، اما وقتی راننده در تاریکی شب به دنبال صدای دخترش به سوی جاده می‌رفت که دخترش فریاد می‌زد بابا من این جا هستم، ناگهان تانکر سیمان در مقابل چشمان وحشت زده راننده، از روی سر دختر کوچک عبور کرد و این مرد قدرت ایستادن روی پاهایش را از دست داد و حیرت زده فقط به صحنه مرگ دخترش نگاه می‌کرد!


سرپرست مجتمع قضایی شهید کامیاب مشهد تصریح کرد: این گونه حوادث تلخ فقط به خاطر رفتار‌های پرخطر تعداد اندکی از رانندگان رخ می‌دهد که امیدواریم چاره‌اندیشی اساسی برای پیشگیری از تصادفات در سطح ملی صورت گیرد.
قاضی سیدهادی شریعت یار خاطرنشان کرد: خودرو‌های رانندگان پرخطر در صورت توقیف طبق قانون به پارکینگ منتقل می‌شود و رانندگان نیز باید در دوره‌های آموزشی و جلسات توجیهی علاوه بر تحمل مجازات‌های قانونی شرکت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا