بیانیه گام دوم ترسیم واقع بینانه ای از شرایط فعلی کشور است


بیانیه گام دوم ترسیم واقع بینانه ای از شرایط فعلی کشور است

قم- ایرنا- استاد حوزه و دانشگاه گفت: بیانیه گام دوم انقلاب نگاه بسیار واقع بینانه ای از شرایط فعلی کشور ارائه می دهد و رهبر معظم انقلاب علاوه بر این که عیوب شرایط فعلی را بیان نموده اند، نسبت به چشم اندازها و آسیب های آینده نیز تذکر داده اند.

زهرا فخرروحانی روز پنجشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: دراین بیانیه ظرفیتهای کشور در عرصه های مختلف به صورت واضح شده و انتظار می رود همانطور که رهبر فرموده اند به صورت گفتمان در مدارس، مساجد و در فرصت های مختلف ارائه شود.
وی اضافه کرد: باید نسبت به عملیاتی کردن فرامین رهبر معظم انقلاب در این بیانیه ، بسترهای مناسبی ایجاد کنیم تا این مطالب روشن و ارزشمند در قالب الفاظ باقی نماند و به طرح و برنامه عملیاتی تبدیل گردد.
وی با بیان اینکه ملت ایران از پیروزی انقلاب تاکنون چالش های سختی پشت سر گذاشته است، اضافه کرد: چهلمین راهپیمایی 22 بهمن با وجود فشارهای سنگین اقتصادی پرشورتر از گذشته در میان ناباوری دنیا برگزار شد و با توجه به این که در جایگاه بلندی ایستاده ایم، به همین دلیل دشمنان سراسیمه شده اند و توطئه ها شتاب بیشتری گرفته است.
فخر روحانی با اشاره به این که این بیانیه پیام خوبی برای جوانان داشت، گفت: مهمترین موضوع در این بیانیه برای جوانان، فراخوان جهاد بود که آنان باید شانه هایشان را زیر بار مسئولیت قرار دهند و با تشکیل یک جریان فرهنگی و جهادی برای ایفای وظیفه خود اقدام نمایند.
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب در کنار علم، پژوهش و قدرت پژوهندگی، جوانان را به معنویت و اخلاق توصیه کرده اند، گفت: یکی از ضربه های اساسی که جوانان ما در طول تاریخ خورده اند، زمانی بوده که نگاهشان به علم و پژوهش صرفا تخصصی بوده که نسبت به برآوردن نیازهای کشور ناتوان است.
وی همچنین گفت: این بیانیه نشان می دهد امروز محل اصلی نزاع در دنیا، جنگ هسته ای، موشک و سلاح نیست، بلکه درگیری مغز جوان ایرانی است.
وی با بیان این که استعمار جدید بیشتر علاقه مند است مغز و نگرش جوان ما را تسخیر نماید تا این که بخواهد به دنبال اشغالگری باشد، افزود: جوان امروزی که به سلاح رسانه دسترسی دارد باید هم نسبت به حفاظت خودش در این فضا اقدام نماید و هم به هجمه دشمن با استفاده از این سلاح بپردازد.
به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز چهارشنبه 24 بهمن ماه سال گذشته در بیانیه ای مهم و راهبردی به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصل جدیدی از زندگی به تبیین ویژگی‌ های مسیر پر افتخار پیموده شده در 40 سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداختند و با تاکید بر امید واقع ‌بینانه به آینده و نقش بی ‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ها، خطاب به جوانان و آینده ‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در هفت سرفصل اساسی بیان کردند.
ایشان در این بیانیه ضمن بیان هفت توصیه به جوانان ایرانی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی، مرزبندی با دشمن و سبک زندگی، خواستار توجه آنان به این موضوع شدند.
در بخشی از بیانیه حضرت آیت الله خامنه ای آمده است: جوانان باید شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند، از تجربه‌ها و عبرت های گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیه انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفته‌ اسلامی بسازند.
/2085/ 6133/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند