الجزایر: احزاب مخالف جلسه واگذاری ریاست جمهوری را تحریم کردند


الجزایر: احزاب مخالف جلسه واگذاری ریاست جمهوری را تحریم کردند

تعدادی از احزاب مخالف در الجزایر، نشست سه شنبه پارلمان این کشور برای واگذاری موقت کرسی ریاست جمهوری را تحریم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزایر، احزاب«کارگران»،«تجمع به منظور فرهنگ و دمکراسی»،«جبهه نیروهای سوسیالیست»، این نشست را فریب سیاسی جدید نظام دانستند و با حضور در این نشست مخالفت کردند.

احتمال می رود که «جنبش جامعه صلح» و «جبهه عدالت و توسعه»(اسلامی) این جلسه پارلمان تحریم کنند.

پارلمان الجزایر روز شنبه تصمیم گرفت تا این نشست برای واگذاری منصب رئیس کشور را اعلام کند.برکناری بوتفلیقه از حکومت آخرین ایستگاه حکومتداری وی بود.

پارلمان در بیانیه ای اعلام کرد: نشست پارلماk با دو اتاقش در کاخ ملل در نادی الصنوبر در الجزیره براساس ماده 102 قانون اساسی انجام می گیرد.

این دو اتاق پارلمان شامل شورای مردمی ملی(اتاق اول) و «مجلس امت»(اتاق دوم) است .

اگرچه برخی از احزاب مخالف ، این نشست را تحریم کردند، اما الجزایر پس از برکناری بوتفلیقه، ساعت های مهمی را برای مرحله انتقالی می گذارند. چرا که درصورت برگزاری این نشست، این منصب به طور موقف به شخص دیگری داده می شود.

به موجب ماده 102 قانون اساسی، درصورت استعفای رئیس جمهوری یا مرگ وی، شورای قانون اساسی باید نشستی را برگزار کندو این سمت به فرد دیگر واگذار شود. درصورت برپایی این نشست، ریاست به «عبدالقادر بن صالح» رئیس مجلس امت داده می شود و به مدت 90 روز تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری عهده دار وظایف ریاست جمهور خواهد بود. صالح همچنین حق نامزدی در انتخابات را ندارد.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک