نیروهای امنیتی انگلیس جولیان آسانژ را بازداشت کردند


نیروهای امنیتی انگلیس جولیان آسانژ را بازداشت کردند

اکوادور به طور غیرقانونی به پناهندگی سیاسی که به جولیان آسانژ ، بنیانگذار پایگاه اینترنتی ویکیلیکس داده شده بود پایان داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از لندن؛ پلیس انگلیس جولیان آسانژ بنیانگذار وبسایت ویکیلیکس را بازداشت کرد. پایگاه اینترنتی ویکیلیکس نوشت: اکوادور به طور غیرقانونی به پناهندگی سیاسی که به جولیان آسانژ بنیانگذار ویکیلیکس داده شده بود پایان داد. این منبع اعلام کرد سفارت اکوادور پلیس را به داخل سفارت " دعوت " کرده است تا آسانژ را دستگیر کند.

وکیل پیشین آسانژ اقدام دولت اکوآدر را شرم آور و بی سابقه خواند
یکی از اعضای پیشین گروه حقوقی وکلای مدافع جولیان آسانژ، بنیانگذار پایگاه اینترنتی افشاگر ویکی لیکس، با اشاره به اقدام دولت اکوآدر در بازپس گرفتن پناهندگی آسانژ و تحویل دادن او به پلیس انگلیس گفت اقدام اکوآدر به تحویل دادن فردی که هفت سال پیش به این کشور پناهنده شده بکلی شرم آور و بی سابقه است و در نتیجه نقض قانون بین الملل به شمار می آید و به عنوان بی حرمتی به و تخطی از قانون بین الملل پناهندگی در تاریخ ثبت خواهد شد.

جفری رابرتسون در پاسخ به این پرسش تلویزیون بی بی سی که پرسید نخستین واکنش آسانژ به بازداشتش از سوی پلیس انگلیس چه بوده گفت: «نمی دانم زیرا من دیگر عضو گروه وکلای مدافع او نیستم. در گذشته از او در دادگاه دفاع کرده و گهگاهی هم تا چند هفته پیش به او مشاوره حقوقی می دادم.»

آسانژ در دادگاه لندن حاضر شد
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن, جولیان آسانژ بنیانگذار وبسایت ویکیلیکس روز پنجشنبه در دادگاه لندن حاضر شد.
وکیل آسانژ : آسانژ یک خبرنگار خارجی است که اخبار واقعی را منتشر کرده است
به گزارش خبرگزاری فرانسه، وکیل جولیان آسانژ روز پنجشنبه گفت آسانژ یک خبرنگار خارجی است که اخبار واقعی را منتشر کرده است.
طبق اعلام وکیل جولیان آسانژ، موسس ویکیلیکس، او با درخواست استرداد آمریکا مخالفت خواهد کرد.
آمریکا آسانژ را به هک اطلاعات رایانه ای و تبانی و دسیسه چینی متهم کرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه، منابع رسمی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کردند جولیان آسانژ به " هک داده های رایانه ای " متهم است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، دادستانی آمریکا امروز (پنجشنبه) جولیان آسانژ بنیانگذار ویکیلیکس را به تبانی با چلسی مَنینگ تحلیلگر سابق اطلاعات ارتش آمریکا برای دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده دولت آمریکا در سال 2010 متهم کرد.
وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای گفت: آسانژ با مجازات 5 سال زندان مواجه است.
وزارت دادگستری آمریکا: مجازات آسانژ در صورت مجرم شناخته شدن حداکثر 5 سال زندان خواهد بود
وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد در صورتی که جولیان آسانژ بنیانگذار وبسایت ویکیلیس مجرم شناخته شود با مجازات حداکثر 5 سال زندان روبرو خواهد بود.
گزارشگران بدون مرز: بازداشت جولیان آسانژ برای روزنامه نگاران خطرناک است
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، کریستوف دلوار مدیر سازمان گزارشگران بدون مرز در پیامی در توئیتر نوشت: این سازمان غیر انتفاعی بر این باور است که بازداشت آسانژ سنتی خطرناک را برای روزنامه نگاران بر جا می گذارد.
گزارشگر سازمان ملل : اکوادور آسانژ را در معرض خطر نقض حقوق اساسی قرار داده است
به گزارش خبرگزاری فرانسه، انیس کالامار Agnès Callamard گزارشگر سازمان ملل متحد در زمینه اعدام های فراقضایی یا خودسرانه گفت اکوادور با اخراج جولیان آسانژ از سفارت خود در لندن " آسانژ را در معرض خطر واقعی نقض شدید حقوق اساسی وی قرار داده است. "
نخست وزیر انگلیس از بازداشت جولیان آسانژ استقبال کرد
ترزا می نخست وزیر انگلیس امروز (پنجشنبه) ضمن استقبال از بازداشت جولیان آسانژ بنیان گذار ویکیلیکس گفت: این اقدام نشان می دهد که هیچکس فراتر از قانون نیست.
ترزا می در پارلمان انگلیس گفت: من مطمئنم که پارلمان از خبر بازداشت آسانژ به دست پلیس لندن بعد از حدود هفت سال که در سفارت اکووادور بود، استقبال خواهد کرد. این اقدام نشان می دهد در انگلیس هیچکس فراتر از قانون نیست.
وزیر امور خارجه انگلیس: جولیان آسانژ یک قهرمان نیست

وزیر امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه اعلام کرد جولیان آسانژ قهرمان نیست و نظام قضایی انگلیس درباره آینده وی تصمیم گیری خواهد کرد. این مطلب پس از آن بیان شد که مؤسس ویکیلیکس به دست پلیس انگلیس دستگیر شد و به خارج از سفارت اکوادور انتقال یافت. تقریبا هفت سال بود که آسانژ در این سفارتخانه پناه گرفته بود.

جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس در گفتگو با شبکه تلویزیونی اسکای نیوز اعلام کرد: هیچ کس فراتر از قانون نیست. وی افزود: جولیان آسانژ قهرمان نیست. وی برای سال ها خود را از حقیقت پنهان کرده است. درست است که درباره آینده وی در نظام قضایی انگلیس تصمیم گیری شود.
اسکاتلند یارد : آسانژ در چارچوب درخواست استرداد آمریکا دستگیر شد
به گزارش خبرگزاری فرانسه، مرکز پلیس لندن (اسکاتلند یارد ) روز پنجشنبه گفت جولیان آسانژ همچنین در چارچوب درخواست استرداد آمریکا دستگیر شد.
دادستانی سوئد: تحولات مربوط به بازداشت جولیان آسانژ را دنبال می کند
به گزارش خبرگزاری رویترز ، دادستانی سوئد در بیانیه ای اعلام کرد هنوز اطلاعات کافی در این زمینه بدست نیاورده است و علت اصلی بازداشت آسانژ را نمی داند.
استرالیا معتقد است آسانژ از یک پیگرد قضایی عادلانه در انگلیس بهره مند خواهد شد
یک وزیر استرالیایی روز پنجشنبه گفت: استرالیا متقاعد شده است که آسانژ از یک پیگرد قضایی عادلانه در انگلیس بهره مند خواهد شد.

روسیه از بازداشت آسانژ انتقاد کرد

روسیه از دستگیری جولیان آسانژ موسس ویکی لیکس توسط انگلیس انتقاد کرد و آن را اقدامی علیه آزادی های دموکراتیک خواند. روسیه همچنین از انگلیس خواست به حقوق آسانژ احترام بگذارد.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در فیس بوک اعلام کرد: "دست 'دموکراسی' در حال خفه کردن آزادی است".
این سخنان پس از آن بیان شد که پلیس انگلیس آسانژ را در سفارت اکوادور در لندن دستگیر کرد.
دمیتری پسکوف سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز ابراز امیدواری کرد به حقوق موسس ویکی لیکس احترام گذاشته شود.
پسکوف در گفتگو با خبرنگاران از پاسخ به پرسشی در این خصوص که آیا روسیه آماده است به آسانژ پناهندگی اعطا کند یا خیر، طفره رفت ولی گفت: "به طور حتم ما امیدوار هستیم که به همه حقوق وی احترام گذاشته شود".
پلیس انگلیس پس از آن آسانژ را دستگیر کرد که پناهندگی وی لغو شد.
آسانژ از سال 2012 که در این سفارتخانه پناه گرفت، در این مکان زندگی می کرد.

به گفته پلیس لندن؛ بعد از اینکه دولت اکوادور درخواست پناهندگی آسانژ را رد کرد، سفیر این کشور در لندن از پلیس خواست برای دستگیری آسانژ به سفارت اکوادور برود.

در پی دستگیری جولیان آسانژ در سفارت اکوادور در لندن، رافائل کوریا رئیس جمهور سابق اکوادور، لنین مورنو جانشین خود را به خیانت متهم کرد.
وزیر مشاور در امور اروپا و آمریکا در کابینه انگلیس ضمن تشکر از اقدام اکوادور در لغو پناهندگی جولیان آسانژ تاکید کرد آسانژ در انگلیس محاکمه می شود.
نیروهای امنیتی انگلیس جولیان آسانژ را بازداشت کردند نیروهای امنیتی انگلیس جولیان آسانژ را بازداشت کردند نیروهای امنیتی انگلیس جولیان آسانژ را بازداشت کردند نیروهای امنیتی انگلیس جولیان آسانژ را بازداشت کردند نیروهای امنیتی انگلیس جولیان آسانژ را بازداشت کردند نیروهای امنیتی انگلیس جولیان آسانژ را بازداشت کردند نیروهای امنیتی انگلیس جولیان آسانژ را بازداشت کردند نیروهای امنیتی انگلیس جولیان آسانژ را بازداشت کردند نیروهای امنیتی انگلیس جولیان آسانژ را بازداشت کردند نیروهای امنیتی انگلیس جولیان آسانژ را بازداشت کردند
#carousel71774, #thumbs71774 , #carousel_desc71774 #carousel-wrapper71774 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper271774 .caroufredsel_wrapper img #carousel71774 span #carousel71774 img #thumbs71774 a, #thumbs71774 img #carousel_desc71774 span #carousel71774 span, #carousel71774 a, #thumbs71774 span, #thumbs71774 a #carousel71774 img #thumbs71774 img #carousel71774 span #carousel_desc71774 span #thumbs-wrapper71774 #thumbs71774 a #thumbs71774 a:hover, #thumbs71774 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail71774 .next_thumbnail71774:hover .prev_thumbnail71774 .prev_thumbnail71774:hover .next_thumbnail71774, .prev_thumbnail71774

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه انگلیس گزارش داد سِر آلِن دونکان وزیرمشاور در امور اروپا و آمریکا در انگلیس درباره بازداشت جولیان آسانژ بنیانگذار ویکیلیکس گفت این یک حق مطلق است که آسانژ به شیوه ای مناسب در انگلیس محاکمه شود. دادگاه ها درباره بعد از آن تصمیم گیری می کنند. ما از دولت اکوادور به ریاست جمهوری مورنو بخاطر اقدامی که در این خصوص صورت دادند، بسیار متشکریم. وقایع امروز پس از گفتگویی فشرده بین دو کشور صورت گرفت. من منتظر رابطه قوی دوجانبه بین انگلیس و اکوادور در سال های پیش رو هستم."
نیروهای امنیتی انگلیس جولیان آسانژ را بازداشت کردند نیروهای امنیتی انگلیس جولیان آسانژ را بازداشت کردند نیروهای امنیتی انگلیس جولیان آسانژ را بازداشت کردند نیروهای امنیتی انگلیس جولیان آسانژ را بازداشت کردند نیروهای امنیتی انگلیس جولیان آسانژ را بازداشت کردند نیروهای امنیتی انگلیس جولیان آسانژ را بازداشت کردند نیروهای امنیتی انگلیس جولیان آسانژ را بازداشت کردند نیروهای امنیتی انگلیس جولیان آسانژ را بازداشت کردند نیروهای امنیتی انگلیس جولیان آسانژ را بازداشت کردند نیروهای امنیتی انگلیس جولیان آسانژ را بازداشت کردند
#carousel71773, #thumbs71773 , #carousel_desc71773 #carousel-wrapper71773 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper271773 .caroufredsel_wrapper img #carousel71773 span #carousel71773 img #thumbs71773 a, #thumbs71773 img #carousel_desc71773 span #carousel71773 span, #carousel71773 a, #thumbs71773 span, #thumbs71773 a #carousel71773 img #thumbs71773 img #carousel71773 span #carousel_desc71773 span #thumbs-wrapper71773 #thumbs71773 a #thumbs71773 a:hover, #thumbs71773 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail71773 .next_thumbnail71773:hover .prev_thumbnail71773 .prev_thumbnail71773:hover .next_thumbnail71773, .prev_thumbnail71773

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا