آغاز ساخت خانه برای خانواده‌ مینودشتی که خانه برسرشان آوار شد


آغاز ساخت خانه برای خانواده‌ مینودشتی که خانه برسرشان آوار شد

با حضور نماینده ولی فقیه در استان گلستان، ساخت خانه برای خانواده تیموری که در حادثه رانش زمین در روستای برنجوین مینودشت دختر بچه‌ شان را از دست دادند، آغاز شد.

به گزارش ایسنا، امروز بعد از عیادت آیت الله نورمفیدی از خانواده تیموری که در حادثه رانش زمین در روستای برنجوین مینودشت، سقف خانه بر سرشان آوار شد و فرزند خانواده جانش را از دست داد و خودشان نیز دچار مصدومیت شدند، در مراسمی ساخت منزل مسکونی برای این خانواده در روستای برنجوین مینودشت کلنگ زنی شد.


در این مراسم نماینده ولی فقیه در استان را فرماندار و امام جمعه مینودشت، سرپرست هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان، رئیس بنیاد مسکن استان و جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی همراهی می کردند.

آغاز ساخت خانه برای خانواده‌ مینودشتی که خانه برسرشان آوار شد

نماینده ولی فقیه در استان گلستان نیز گفت: نامه ای به رهبر معظم انقلاب اسلامی ارسال و برای حل مشکل کلی استان پیشنهادی ارائه کردم.

به گزارش ایسنا، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در بازدید از روستای حادثه دیده از رانش زمین «قلعه قافه بالا» شهرستان مینودشت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: منازل این منطقه دیگر به درد زندگی نمی‌خورد. کارها و خدمات طولانی مدت که باید انجام شود، جابجایی این منازل است.

وی افزود: علت رانش زمین در این منطقه، بارندگی های شدید است. معمولا متخصصین می گویند در طول سال حدود 420 میلیمتر در استان بارندگی داریم اما در برخی نقاط استان خصوصا در یکی از روستاهای مینودشت در عرض دو الی سه روز 320 میلیمتر باران بارید و این در نوع خودش بسیار عجیب است.

نورمفیدی با بیان اینکه امیدواریم مشکلات مردم جبران شود، گفت: باید فکری شود تا دوباره شاهد این اتفاقات نباشیم. در این باره نامه ای به رهبر معظم انقلاب، ارسال و برای حل مشکل کلی استان پیشنهادی ارائه کردم که فکر می‌کنم ایشان دستور دادند که این موضوع پیگیری شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان تصریح کرد: اگر این اتفاق بیفتد دیگر این مشکلات تکرار نخواهد شد و از طرفی هم اگر زمین های استان زهکشی شود، 700 هزار تن محصول کشاورزی بیشتری برداشت خواهیم کرد.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر | تیپ خاص و متفاوت زنان یگان ویژه در رژه روز ارتش