مرد معلول بیابان را به جنگل تبدیل کرد + عکس


مرد معلول بیابان را به جنگل تبدیل کرد + عکس

رکنا:مرد 70 ساله ای که هر دو پایش قطع شده است، با تلاش فراوان بیابانی را تبدیل به جنگل کرده است.

به گزارش گروه ترجمه رکنا، داستان مردی که از هر دوپا فلج است و بیابانی را به جنگل تبدیل کرد در فضای مجازی خبرساز شد.

ما سانشیاو سرباز قدیمی 70 ساله ارتش از جینگزینگ استان شمال چین با وجود معلولیتی که دارد در 19 سال گذشته زندگی خود را صرف کاشت هزاران درخت و تبدیل تپه های خشک و بایر به جنگل های کوچک اطراف روستا کرده است.

او در سال 1974 در حالی که در ارتش چین خدمت می کرد مبتلا به مسمومیت خونی شد. شرایط او بعد از بازنشستگی بدتر شد و در نهایت هر دو پایش به همین دلیل قطع شد پای راستش در سال 1985 و دومی در سال 2005 قطع شد. بعد از هفت جراحی بزرگ و درمان های پزشکی مداوم، او به سختی می توانست خانواده اش را تامین کند و به دلیل معلولیتش یافتن کار برایش بسیار دشوار بود. حقوق ارتش برای پوشش دادن هزینه های دارو کافی بود، اما نتوانست بی کار بماند، بنابراین در سال 2000 پس از الهام گرفتن از یک داستان کاشت درخت در تلویزیون، شروع به کاشت درخت در زمین های خشک کرد.

البته ماسانشیا صادقانه می گوید: کاشت درختان نیز بخشی از ایده خودم بود. او در مصاحبه سال 2011 با چین دیلی گفت: من می توانم آن ها را بفروشم و از نظر مالی روی پای خودم بایستم اما چون درختان بزرگ تر شدند و شروع به پیچیدن دور تپه ها کردند، مردد شدم. آن ها نه تنها زیبا هستند، بلکه برای تپه ها نیز مهم هستند زیرا آن ها می توانند خاک را حفظ کنند.او بعد از دیدن درختانی که هر روز جلوی چشمش رشد می کنند و برخی از آن ها که به خاطر شرایط سخت در منطقه از بین می روند تصمیم گرفت آن ها را نفروشد، و آن ها را برای منفعت دیگران بکارد.

این سرباز قدیمی در ادامه گفت: من هرگز این درختان را نخواهم فروخت. من به کاشت درختان ادامه خواهم داد تا این ثروت سبز را به کشور و نسل های آینده تقدیم کنم.

گفتنی است که ماسانشیا ساعت 5 صبح از خواب بیدار می شود، لباس هایش را می پوشد و ابزار ابتدایی و نهال درخت را برمی دارد و از چوب زیر بغل برای رسیدن به تپه ها استفاده می کند او حتی صبحانه را برای صرفه جویی در وقت صرف نمی کند، و غذا را بر می دارد و در طول زمان استراحت می خورد.

همچنین او از دستکش کار و بیل برای حفر سوراخ های کوچک در زمین استفاده می کند، سپس نهال درخت گیاهان را نزدیک آب می کارد. این کار آسانی برای فرد معلول نیست و این مرد70 ساله اعتراف می کند که از افتادن و زخمی شدن بیش از آنچه فکر می کنید رنج می برد.

در سال 2008 زمانی که رسانه های چینی داستان این مرد را نشان دادند و داوطلبان برای کمک به او شروع به نمایش کردند، دولت چین همچنین سهم خود در جامعه را تایید کرد و شروع به ارائه کمک های مالی به وی نمود. او می توانست این کار را متوقف کند، چون افراد سالم دیگری تمایل به ادامه این کارداشتند، اما کاشتن درختان چیزی بود که او را خوشحال می کرد بنابراین هر روز این کار را انجام می داد.

در 19 سال گذشته، ماسانشیا تقریبا هر روز را در بیابان کوهستان تایهانگ صرف کاشت درختان کرده است و اکنون این جنگل تقریبا 17،000 درخت دارد . علی رغم درخواست خانواده اش برای گذراندن وقت بیشتر در خانه او هر روز به گسترش جنگل ادامه می دهد.

داستان الهام بخش ماسانشیا یادآور داستان های باور نکردنی دیگری از افرادی است که زندگیشان را وقف طبیعت کرده اند. دستاوردهای جنگل پینگ که به تنهایی یک جنگل 550 هکتاری را کاشت، یک فیلم مستند، و داستان آنیل و پاملا ، زوجی که 55 هکتار زمین کشاورزی استفاده نشده را به یک پناه گاه تبدیل کرده اند شامل صدها گیاه در معرض خطر، حیوانات و پرندگان شده است، به متخصصان محیط زیست در سراسر جهان الهام بخشیده است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان