معجون روایت آوینی و مجاهدت صیاد


به گزارش مشرق، عزت الله ضرغامی در اینستاگرام پس از حضور در مراسم سالگرد و بزرگداشت شهیدان صیاد شیرازی، مرتضی آوینی، سعید یزدان پرست و محسن قطاسلو (شهید...

به گزارش مشرق، عزت الله ضرغامی در اینستاگرام پس از حضور در مراسم سالگرد و بزرگداشت شهیدان صیاد شیرازی، مرتضی آوینی، سعید یزدان پرست و محسن قطاسلو (شهید مدافع حرم ارتش) در بهشت زهرا (س)، نوشت:

تصویرگر دگراندیش (۲)

دیروز سخنران مراسم سالگرد و بزرگداشت شهیدان صیاد شیرازی، مرتضی آوینی، سعید یزدان پرست و محسن قطاسلو (شهید مدافع حرم ارتش) در بهشت زهرا (س) بودم.

در مورد شخصیت سید اهل قلم گفتم:

۱- شهید آوینی روشنفکر بود. اما نه روشنفکر بریده از مردم، بلکه از متن مردم.

روایت فتح روایت زندگی مردم در جنگ است. قهرمانانش بازی نمی کنند، زندگی می کنند. به همین دلیل باورپذیرند. آوینی واقعیات را می گوید اما از سیاه نمایی و یاس و افسردگی خبری نیست. هر چه که هست، امید و نشاط و حرکت به سوی آینده ای روشن است.

۲- آوینی محتوا و قالب را در یک اندازه ی اهمیت می دید.

او به خوبی می دانست که اگر پیام های ارزشمند او در فرم جذاب و حرفه ای عرضه نشود گرهی از کار خلق نخواهد گشود و تولیدات او مثل هزاران تولید کارمندی و یا گیشه پسند دیگران بی مصرف و بی خاصیت خواهد بود.

او جان خود را پای روایت فتح ریخت. مثل جانی که آرش کمانگیر در تیر گذاشت.

۳- آوینی می دانست که روایت جنگ به اندازه خود جنگ اهمیت دارد.

اگر روشنفکر و هنرمند برآمده از مردم، تاریخ رشادت ها و فداکاری های آنان را روایت نکند، دیگران خواهند کرد. آن طور که خودشان می‌خواهند.

و همین دلیل، ترکیب مجاهدت های در صحنه ی امثال شهید صیاد شیرازی همراه با روایت دلنشین و صادقانه مرتضی آوینی معجونی می سازد که از دل آن امثال شهید قوطاسلو ها می روید و چه رویش پربرکت و خیره کننده ای!

دیروز به مزار شهدای فاطمیون هم رفتم و با خانواده های بزرگوار و مظلوم آنان گفت‌وگو کردم. احساس کردم که خیلی از آنها غفلت کرده ایم. در این مورد مستقلاً خواهم نوشت.

معجون روایت "آوینی" و مجاهدت "صیاد"

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی