آشنایی با خواص لوبیا عروس و ارزش غذایی آن


در دنیای امروزه همه مردم به دنبال تناسب اندام هستند و می خواهند دارای وزن ایده آل باشند به همین دلیل بعضی از مواد غذایی را از برنامه غذایی خود حذف می کنند که لوبیاها نیز یکی از همین مواد می باشد که دارای خاصیت زیادی می باشد، در لوبیا ماده ای به نام رسوراترول که نوعی ترکیب شیمیایی است وجود دارد و مانع از آسیب زدن به دی ان ای می شود یکی از انواع...

در دنیای امروزه همه مردم به دنبال تناسب اندام هستند و می خواهند دارای وزن ایده آل باشند به همین دلیل بعضی از مواد غذایی را از برنامه غذایی خود حذف می کنند که لوبیاها نیز یکی از همین مواد می باشد که دارای خاصیت زیادی می باشد، در لوبیا ماده ای به نام رسوراترول که نوعی ترکیب شیمیایی است وجود دارد و مانع از آسیب زدن به دی ان ای می شود یکی از انواع لوبیا ها، لوبیا عروس می باشد که در این مقاله قصد داریم شما را با خواص لوبیا عروس آشنا کنیم.

آشنایی با خواص لوبیا عروس و ارزش غذایی آن

لوبیا عروس به تازگی وارد ایران شده است علت این نام گذاری بر روی این لوبیا هنوز مشخص نشده است نام اصلی آن لوبیا کریسمس است، این لوبیا در دنیا به رنگ های مختلفی وجود دارد از نظر طعم مانند بقیه ها می باشد فقط شکل و اندازه هایشان با بقیه لوبیا ها متفاوت است، این لوبیا طعمی بسیار عالی دارد بنابراین در انواع سالاد ،سوپ، همراه برنج ، و حتی کیک هم استفاده می شود. در مقالات گذشته به بررسی خواص لوبیا سبز، خواص لوبیا چیتی، خواص لوبیا سیاه پرداختیم. لوبیا عروس هم دارای فواید و خواص بسیاری است که در ادامه به آن می پردازیم.

مهمترین خواص لوبیا عروس

یکی از غنی ترین لوبیا ها لوبیا عروس می باشد زیرا ۱۰۰ گرم لوبیا عروس، حاوی ۳۴۳ گرم کالری، ۱۴ میلی گرم سدیم، ۲۰ گرم پروتئین، ۲۰ گرم فیبر، ۵۷ میلی گرم کلسیم و ۹۷ درصد از آهن روزانه مورد نیاز بدن را تامین می کند این لوبیا نیز همانند سایر لوبیاها داری خواص فراونی می باشد:

آشنایی با خواص لوبیا عروس و ارزش غذایی آن

تقویت سیستم ایمنی

یکی از خواص لوبیا عروس این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند، زیرا دارای آنتی اکسیدان و مواد مغذی می باشد لوبیا به دلیل داشتن فیبر محلول باعث می شود پروتئین ضد التهابی تقویت شوند و این امر به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و علاوه برداشتن آنتی اکسیدان ها دارای پروتئین های نیز می باشند که کمک زیادی به تشکیل ساختمان سلول ایمنی بدن می کند.

کاهش ابتلا به سرطان

سرطان امروزه در بین مردم بسیار شایع شده است که با مصرف لوبیا به طور چشمگیری می توانید از ابتلا به سرطان پیشگیری کنید و همچنین به دلیل داشتن عصاره ای به نام IP6 می تواند به عنوان داروی احتمالی برای مقابله با سرطان تحت بررسی قرار گیرد.

کاهش وزن

یکی دیگر از خواص لوبیا عروس این است که به دلیل داشتن پروتئین و فیبر زیاد برای کاهش وزن بسیار مناسب است و تحقیقات نشان داده است افرادی که در برنامه رژیم غذایی خود از لوبیا استفاده می کنند در طول روز کمتر احساس گرسنگی می کنند.

آشنایی با خواص لوبیا عروس و ارزش غذایی آن

از بین بردن یبوست

بعضی از افراد از داشتن یبوست رنج می برند که با خوردن لوبیا می توانند این مشکل را برطرف کنند زیرا لوبیا دارای فیبر می باشد که می تواند حرکات روده را به خوبی تنظیم کند.

کاهش کلسترول و سلامت قلب

خوردن لوبیا و دیگر حبوبات احتمال بروز بیماری قلبی را کاهش می دهد بنابراین لوبیا به بهبود سایر بیمای های قلبی کمک زیادی می کند، زیرا باعث کاهش فشار خون می شود و همچنین کاهش کلسترول را نیز به مقدار قابل توجهی کاهش می دهد.

آشنایی با خواص لوبیا عروس و ارزش غذایی آن

امیدواریم از مقاله مجله آرگا در رابطه با خواص لوبیا عروس لذت برده باشید و نیز سعی کنید حبوباتی که دارای ارزش غذایی بالایی می باشند را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

منبع : آرگا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر