11 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در خراسان جنوبی تخریب شد


11 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در خراسان جنوبی تخریب شد

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: 11 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در بستر رودخانه های استان در یک هفته گذشته تخریب و رفع تصرف شد.

حسین امامی روز شنبه در حاشیه بازدید دادستان، فرماندار و شهردار بیرجند از مناطق مستعد سیل شهر بیرجند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پارسال حداقل 20 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه های استان تخریب شد که بیشتر در شهرستان بیرجند بوده است.
وی بیان کرد: امروز 6 کیلومتر از مسیر رودخانه چهاره بیرجند رفع تصرف و با همکاری شهرداری نسبت به بازگشایی آن اقدام شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی اظهار داشت: با بازگشایی این مسیر از پشت دانشگاه آزاد سیلاب و روان آب در دشت علی آباد به سمت رودخانه اصلی شهر هدایت و از پیشروی رودخانه به منازل شهروندان جلوگیری شده است.
وی بیان کرد: مسیر این رودخانه هنوز به طور کامل رفع تصرف نشده و اقدامات لازم برای رفع تصرف کامل مسیر در دستور کار قرار خواهد گرفت.
امامی یادآور شد: سال گذشته مسیر رودخانه به صورت آبنما بود که امسال به صورت باکس اقداماتی انجام و مسیر رودخانه نیز بازگشایی شد.
وی گفت: در بخشی از حریم رودخانه عباس آباد (معصومیه بیرجند) نیز مجوزهایی برای ساخت و ساز توسط برخی دستگاه های اجرایی صادر و نسبت به ساخت و ساز اقدام شده است که به زودی و احتمالا با ساخت دیوار ساحلی از خسارات احتمالی جلوگیری خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی از ساماندهی رودخانه های استان خبر داد و افزود: پارسال 15 پروژه اجرایی برای ساماندهی رودخانه های استان اجرا شد که بیشتر شاخص جمعیتی هدف قرار گرفت.
وی اظهار داشت: هفت میلیارد تومان برای ساماندهی رودخانه های استان سال قبل هزینه شد و امسال نیز این برنامه در دستور کار قرار دارد.
7557*3028

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز