تجربه‌ای تعاملی‌تر | 5 عنوانی که دوست داریم دارای بخش چندنفره باشند


چه طرفدار بازی‌های چندنفره باشید چه نه، این روزها دور دورِ این دست عناوین است. بازی‌های متعددی را می‌توان نام برد که تماماً برروی این بخش تمرکز دارند و به موفقیت‌های زیادی هم رسیده‌اند. از سوی دیگر، در این چند سال شاهد عرضه بازی‌های متعددی بودیم که صرفاً برروی بخش تک نفره و داستانی تمرکز داشتند و توانسته‌اند عملکرد خوبی از خود به...

تجربه‌ای تعاملی‌تر | 5 عنوانی که دوست داریم دارای بخش چندنفره باشند

چه طرفدار بازی‌های چندنفره باشید چه نه، این روزها دور دورِ این دست عناوین است. بازی‌های متعددی را می‌توان نام برد که تماماً برروی این بخش تمرکز دارند و به موفقیت‌های زیادی هم رسیده‌اند. از سوی دیگر، در این چند سال شاهد عرضه بازی‌های متعددی بودیم که صرفاً برروی بخش تک نفره و داستانی تمرکز داشتند و توانسته‌اند عملکرد خوبی از خود به جای بگذارند. Horizon: Zero Dawn و God of War نمونه‌ای از این بازی‌ها هستند. اما بدون شک، تجربه برخی بازی‌های تک نفره به صورت چندنفره، قطعاً لذت‌بخش خواهد بود. در حقیقت، برخی عناوین، پتانسیل‌های بسیار خوبی برای تجربه به صورت چندنفره دارند. در این مقاله به ۵ عنوانی می‌پردازیم که دوست داریم حاوی بخش چندنفره باشند.

تجربه‌ای تعاملی‌تر | 5 عنوانی که دوست داریم دارای بخش چندنفره باشند

Sekiro: Shadows Die Twice

اگر خیلی اهل دنبال کردن اخبار بازی‌های ویدئویی نباشید، مطئمناً از بحث‌های شکل گرفته پیرامون درجه سختری کمتر بازی Sekiro: Shadows Die Twice در زمان عرضه‌اش اطلاعی ندارید.

بحث در خصوص درجه سختی بازی‌های ویدئویی همیشه در جریان است و به نظر می‌رسد به این زودی‌ها نیز به پایان نخواهد رسید. شاید برخی بخواهند که تجربه‌ی بازی Yoshi’s Crafted World سخت‌تر از قبل باشد و در نقطه مقابل، عده‌ای خواهان قرار گرفتن درجه سختی آسان در بازی Sekiro: Shadows Die Twice، جدیدترین ساخته استودیوی بازیسازی فرام‌سافتور (FromSoftware) هستند.

بسیار خُب، اگر سازندگان Sekiro: Shadows Die Twice یک بخش چندنفره به آن اضافه کنند تا کسانی که دائماً در این عنوان کشته می‌شوند، درست مشابه بازی Dark Souls، بتوانند با همکاری دوست خود از پس باس‌های سخت بازی برآیند، شاید شاهد بحث‌های کمتری در خصوص اضافه شدن درجه سختی آسان به این بازی موفق باشیم.

در حال حاضر همگان این بازی را برروی همان درجه‌ی سختی‌ای تجربه می‌کنند که این عنوان ارائه می‌دهد. اما چه می‌شود اگر زمانی که در کشتن یک باس به مشکل برخورده‌اید، درخواست کمک کنید و دیگر بازی‌بازان به صورت آنلاین به شما بپیوندند و بتوانید با کمک آن‌ها، دشمنی که مدت‌هاست با او دست و پنجه نرم می‌کنید را از پیش روی بردارید؟

شما قادر هستید تا از دیگران درخواست کمک کنید اما در عین حال می‌توانید بازی را از همان نقطه‌ای که گیر افتاده‌اید، دوباره تجربه کنید؛ انگار که هیچ اتفاق خاصی روی نداده است.

تجربه‌ای تعاملی‌تر | 5 عنوانی که دوست داریم دارای بخش چندنفره باشند

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild بر پایه اکتشاف، کاوش و رفتن به سفری شگفت‌انگیز و خطرناک در دل سرزمین هایرول (Hyrule) بنا شده است.

زمانی که برای نخستین بار بازی را اجرا می‌کنید و وارد Guardian مرگبار می‌شوید را به خاطر بیاورید. احتمالاً با صحنه‌های ترسناکی روبرو شده‌اید و اگر فرار نکرده باشید، حتماً کشته شده‌اید. لیزرهای سرخ این قاتل بی‌رحم، حتمن شخصیت لینک (Link) را نابود کرده آن هم بدون اینکه به لحظه خاصی از بازی برسید.

اما زمانی که شخصیت خود را ارتقاء داده‌اید و لینک را به سلاح‌های قدرتمندی تجهیز کرده باشید، حتماً کشتن این نگهبانان کار راحتی برای شما خواهد بود. این لحظاتِ پیشرفت و جستجو در محیط بازی چیزی است که Zelda را به Zeldaیِ واقعی تبدیل کرده است.

حالا تصور کنید که می‌توانید تمام کارهایی که در بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild قابل انجام است را همراه با دوستانتان که در فاصله دوری از شما قرار دارند یا در کنارتان برروی صندلی نشسته‌اند، تجربه کنید. دو تن از شما که می‌توانند در جهان ویران‌شده و شگفت‌انگیز این عنوان به کاوش بپردازند و به ماجراجویی پرداخته و Ganon را شکست دهند تا موفق به نجات همگان شوند.

حتی زمانی که موفق به پایان رساندن بازی شوید، می‌توانید با استفاده از قوه تخیل خود و خلق ماموریت‌های متعدد، لحظات سرگرم‌کننده‌ای برای خود بسازید. قطعاً رفتن به گوشه گوشه‌یِ نقشه‌ی The Legend of Zelda: Breath of the Wild تا زمانی که کمی دردسر وجود نداشته باشد، چیزی کم دارد و شاید اضافه کردن صد عدد دشمن بدون اسلحه، چاشنی خوبی برای چالش‌های جدیدتان باشد!

پیدا کردن گنج‌ها، مخفی‌گاه‌ها و حل کردن معماها به صورت یک تیم، قطعاً The Legend of Zelda: Breath of the Wild را بار دیگر به «بهترین بازی سال» برای ما تبدیل می‌کند!

تجربه‌ای تعاملی‌تر | 5 عنوانی که دوست داریم دارای بخش چندنفره باشند

Resident Evil 2

صبر کنید، صبر کنید؛ ما داریم درباره اضافه کردن بخش چندنفره به بازی Resident Evil 2 صحبت می‌کنیم نه درباره کمپین داستانی چراکه چنین چیزی قطعاً به تجربه‌ی بخش تک نفره‌ای که کپکام (CapCom) برای ما تدارک دیده است، ضربه می‌زند.

قطعاً اضافه کردن شخص دیگری به جستجو در دپارتمان پلیسِ شهر Raccoon City آن هم زمانی که Mr. X شما را دنبال می‌کند، به تجربه‌ی بازی آسیب می‌زند. اما چه می‌شود اگر یک بخش چندنفره مشابه با حالت Mercenaries بازی‌های Resident Evil 6 و Resident Evil 5 به عنوان Resident Evil 2 نیز اضافه شود؟

شما می‌توانید شخصیت خود را از بین کاراکترهای متعددِ سری Resident Evil انتخاب کنید؛ داریم درباره شخصیت‌هایی نظیر کریس (Chris)، آدا (Ada)، وسکر (Wesker)، جیل (Jill)، شیوا (Sheva)، جیک (Jake) و غیره صحبت می‌کنیم.

حالت Mercenaries زمانی که شما همراه با شخص دیگری وارد محیطی بسته با زمانی محدود شوید، چگونه کار می‌کند (شما می‌توانید با خودتان هم بازی کنید). در آن زمان، شما باید تا جایی که می‌توانید دشمنانتان را بکشید و اگر با کمک شخص دیگری این کار را انجام دهید، قطعاً امتیاز بیشتری کسب خواهید کرد.

شما می‌توانید با استفاده از شکستن بلورهای رنگی، زمان اولیه را افزایش دهید اما زمانی که همه را شکسته‌اید چه؟ باید از وقت خود به صورت عاقلانه استفاده کنید و با کمک دوستتان، زامبی‌های بیشتری را از بین ببرید تا امتیاز بیشتری نصیبتان شود.

بازی Resident Evil 2 قطعاً از چنین حالتی بهره خواهد برد. فقط تصور کنید که چه تعداد از بازی‌بازانی که بخش تک‌ نفره و کمپین داستانی این بازی را تمام کرده‌اند، دوباره اقدام به تجربه‌ی آن خواهند کرد؟ شرط می‌بندم که تعداد زیادی چنین کاری را خواهند کرد.

تجربه‌ای تعاملی‌تر | 5 عنوانی که دوست داریم دارای بخش چندنفره باشند

Devil May Cry 5

بازی Devil May Cry 5، جدیدترین نسخه از سری عناوینِ هک اند اسلش محبوب کپکام، در واقع حاوی بخش چندنفره هست اما نه به شکلی که واقعاً باید باشد.

زمانی که در حال پیشرفت در بخش کمپین هستید و مشاهده می‌کنید که شخص دیگری در حال مبارزه با دشمنان است یا برروی دیوارها راه می‌رود، چه حسی دارید؟ آن هم زمانی که هیچ تعاملی با او نخواهید داشت؟

قطعاً با وضعیت منفعلی روبرو هستید. به همین دلیل، وجود یک حالت چندنفره در بازی Devil May Cry 5 می‌تواند بسیار مفید واقع شود.

شما می‌توانید با بازی‌باز دیگری به صورت آنلاین یا محلی یک تیم تشکیل دهید و به شکلی جالب‌تر، شیاطین را از پیش روی خود بردارید. تنها به ترکیب خود با فردی دیگر و خلق مبارزاتِ تیمی به شکلی جذاب فکر کنید. Devil May Cry 5 بازی بسیار خوبی است و قطعاً اضافه شدن یک بخش Co-Op به آن، می‌تواند بر زیبایی و دلنشین بودنش بی‌افزاید.

تجربه‌ای تعاملی‌تر | 5 عنوانی که دوست داریم دارای بخش چندنفره باشند

Until Dawn

بازی Until Dawn، ساخته‌ی استودیوی سوپرمسیو گیمز (Supermassive Games)، کنترل گروهی از جوانان بیست و چند ساله را به بازی‌بازان می‌دهند که در ناکجا آباد و خانه‌ای وحشتناک حضور یافته‌اند.

بر اساس تصمیماتی که می‌گیرد و مسیری که برای هر کدام از شخصیت‌ها مشخص می‌کنید، می‌توانید کاری کنید که زنده از این خانه خارج شوند.

بازی Until Dawn حاوی هیچ بخش چندنفره‌ای نیست اما فقط به هیجان‌انگیز بودن این قضیه فکر کنید که بازی‌بازان دیگر بتوانند از نقطه‌ی دیگری از دنیا، برروی تصمیم‌های شما تاثیر بگذارند. قطعاً با شیوه‌ای دیوانه‌وار روبرو خواهیم بود.

تجربه‌ی بازی همراه با دیگران که می‌توانند در خصوص هر تصمیم نظر دهند و برروی نتیجه‌ی بازی اثرگذار باشند واقعاً تجربه‌ای لذت‌بخش و دیوانه‌کننده است که می‌تواند بر محبوبیت Until Dawn بی‌افزاید. قطعاً اضافه شدن چنین بخشی به این بازی، می‌تواند دلیل موجهی برای دارندگان این بازی باشد تا بار دیگر آن را برروی کنسول خود تجربه کنند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ دوست دارید چه بازی‌های دیگری در این فهرست جای می‌داشت و آن‌ها را به صورت چندنفره تجربه می‌کردید؟ لطفاً دیدگاه خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع

شاید مقاله های دیگر وب سایت روژان :را هم دوست داشته باشید

تجربه‌ای تعاملی‌تر | 5 عنوانی که دوست داریم دارای بخش چندنفره باشند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بازی دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس