آسیب 2100 میلیارد تومانی به تاسیسات آب و برق کشور


آسیب 2100 میلیارد تومانی به تاسیسات آب و برق کشور

ایرنا نوشت: وزیر نیرو با بیان اینکه سیلاب هفته های اخیر 2100 میلیارد تومان خسارت به تاسیسات آب و برق وارد کرد، گفت: برق 2 هزار و 352 روستا به علت سیلاب قطع شد اما اکنون تنها برق 35روستا به علت عدم دسترسی همچنان قطع است.

«رضا اردکانیان» روز یکشنبه برای ارائه گزارش از آخرین وضعیت کمک رسانی به سیل زدگان و میزان خسارات وارد شده در اثر سیل، در مجلس شورای اسلامی حضور یافت.
وزیر نیرو با بیان اینکه ۲۳ استان کشور درگیر سیل بود، اضافه کرد: آنچه که در سه هفته گذشته در کشو رخ داد، ناشی از بارش های شدید در مدت زمانی طولانی و در پهنه گسترده ای از کشور بود.

آسیب 2100 میلیارد تومانی به تاسیسات آب و برق کشور


اردکانیان افزود: آبرسانی به سه هزار و ۷۸۸ روستا به علت سیلاب قطع شد، اما اکنون تنها ۱.۵ درصد این روستاها مشکل برقراری شبکه آب را دارند.
وزیر نیرو افزود: وقوع سیلاب، امری اجتناب ناپذیر است و در سایر کشورها نیز رخ می دهد، اما باید با کمک دانش و اطلاعات و تجربیات موجود، خسارت های آن را کاهش دهیم.
وی ادامه داد: بر اساس آمار، بارندگی ۲ هفته اول فروردین کشور در سال گذشته حدود سه میلی متر و میانگین بلندمدت ۵۰ ساله ۲۰.۸ میلی متر بوده است، اما امسال با رشد ۱۹ برابری نسبت به سال گذشته به ۵۷ میلی متر رسید.

۲۲۳۲۲۴

کد خبر 1249908

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا